Šolsko leto 2020 / 2021
Ciljna skupina
- OŠ, 1. - 3. razred (14)
- OŠ, 4. - 6. razred (16)
- OŠ, 7. - 9. razred (18)
- srednja šola (16)
- vrtec (12)
Teme
- Globalno državljanstvo (8)
- Kultura miru in nenasilja (13)
- Kulturna dediščina (3)
- Kulturna raznolikost (9)
- Medkulturno učenje (11)
- Trajnostni razvoj (13)
- Trajnostni življenjski slog (10)
Ključne besede
- Biotska raznovrstnost (4)
- Cilji trajnostnega razvoja (SDG) (8)
- Demokracija in pravičnost (13)
- Diskriminacija (8)
- Enakopravnost spolov (6)
- IKT (6)
- Jeziki (7)
- MUN - Model UN / Model UNESCO (1)
- Medijska in informacijska pismenost (5)
- Migracije in begunci (4)
- Mir (12)
- Naučiti se živeti skupaj (13)
- Oceani (3)
- Okolje (7)
- Podnebne spremembe (4)
- Preprečevanje nasilnega ekstremizma (2)
- Solidarnost (10)
- Spomin na holokavst (3)
- Staroselci (1)
- Suženjstvo in trgovina s sužnji (1)
- Svoboda izražanja (10)
- Toleranca (12)
- Umetna inteligenca (1)
- Umetnost (6)
- Vključenost in pravičnost (9)
- Voda (6)
- Whole-school approach (3)
- Zdravje in HIV/AIDS (1)
- Zmanjšanje tveganj pri nesrečah (1)
- Znanstveno izobraževanje (4)
- Človekove pravice (15)
- Šolsko nasilje (1)
- Šport in športne vrednote (4)
18 projektov
Dobre vesti iz naše šole in našega mesta/kraja
Teme: Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Ledina
V šolskem letu 2020/21 bomo nadaljevali s temo projekta »Plastika v okolju in umetnosti«. Sodelujoči sodelujejo na literarnem natečaju Plastika v okolju in umetnosti in izdajo skupno publikacijo, v kateri se predstavijo z dobrimi vestmi iz njihove šole z besedo in likovnimi izdelki na razpisano temo (plastika v okolju in umetnosti).
Drevo = življenje
Teme: Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Osnovna šola Frana Kranjca
Osnovni cilj nacionalnega projekta Unesco ASP DREVO = ŽIVLJENJE je vzgajanje, ozaveščanje in usposabljanje za sprejemanje aktivne vloge v življenju posameznika kot dela globalne vizije sveta. Je interdisciplinarni projekt odprtega učnega okolja. Takšen je tudi vpet v šolski kurikulum. Vse šolsko leto se odvija pri pouku in drugih šolskih dejavnostih na razpisano globalno temo.
IdenTItet@
Teme: Globalno državljanstvo, Kultura miru in nenasilja, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Selnica ob Dravi
Identiteta je celota posameznikovih značilnosti, po katerih se loči od drugih ljudi. Identiteta nas opredeljuje. Identiteta nas druži. Brez identitete ne obstajamo … Vabljeni k sodelovanju v različnih aktivnostih, preko katerih bomo mladim približali razumevanje in sprejemanje pojmov, kot so drugačnost, večkulturnost, varovanje podatkov, s čimer bomo krepili tudi vezi med UNESCO šolami, izmenjali izkušnje poučevanja in utrjevali kompetence kritičnega mišljenja ter vseživljenjskega učenja.
Jezikajmo – zbliževanje kultur
Teme: Globalno državljanstvo, Kultura miru in nenasilja, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Osnovna šola prof. dr. Josipa Plemlja Bled
Projekt Jezikajmo ─ Zbliževanje kultur se bo letos odvijal že šesto leto. Vsako leto skušamo preko glasbe, plesa, recitacij in gledaliških odlomkov preplesti mnogo raznolikih kultur in jezikov ter jih združiti v eno umetniško zgodbo, s čimer želimo mlade naučiti spoštovanja medkulturnega bogastva.
Kam letijo orli?/Dove volano le aquile?
Teme: Kulturna dediščina, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Gimnazija Gian Rinaldo Carli Koper
Muzej v šoli: ali kako lahko približamo muzejske zbirke mladim, kako se lahko učimo v muzeju na zabaven način in hkrati ozaveščamo o pomenu ohranjanja naravne, zgodovinske in kulturne dediščine in spodbujamo trajnostno ravnanje.
Kapljice življenja - JAZ
Teme: Kultura miru in nenasilja, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola dr. Jožeta Pučnika Črešnjevec
V šolskem letu 2020/2021, bomo projekt Kapljice življenja izvajali na temo JAZ. Projekt se bo na šoli izvajal v sodelovanju z drugimi Unesco šolami. Zaključili ga bomo z izvedbo projektnega dne 30. 3. 2021, ko bomo hkrati obeležili tudi svetovni dan voda.
Mednarodni tabor Premikamo meje
Teme: Globalno državljanstvo, Kultura miru in nenasilja, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Osnovna šola Maksa Pleteršnika Pišece
Mednarodni tabor Premikamo meje predstavlja raziskovalni, kreativni in povezovalni model učne prakse, ki na različne načine povezuje šolo z njenim ožjim in širšim okoljem ter z mednarodnim prostorom.
Meja – naša preteklost in naša skupna evropska prihodnost
Teme: Globalno državljanstvo, Kultura miru in nenasilja, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Gimnazija Nova Gorica
Slovenci, Italijani in Furlani ponovno odkrivamo prostor, ki je bil v 20. stoletju nasilno razdeljen in je ločeval romanski in slovanski svet. Kot člen v mreži, ki je odprta navzven, se skušamo tudi sami odpirati drugim in samim sebi. Projekt, ki ga vodimo, povezovalno spodbuja ustvarjalnost dijakov, učiteljev in mentorjev.
Model stol – nekdo misli nate
Teme: Globalno državljanstvo, Kultura miru in nenasilja, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje
Nosilec: Osnovna šola Maksa Pleteršnika Pišece
Pogovorna delavnica na določeno temo, barvanje starih stolov z modro barvo, pisanje pomembnih besed ali sporočil z rumeno barvo. Stol dobi svoj pomen v skupini ali se ga podari drugi ustanovi.
Moje pravice
Teme: Kultura miru in nenasilja, Kulturna raznolikost, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Frana Kranjca
Medkulturni dialog je eden izmed ključnih pogojev za bivanje na skupnem planetu. Zato so človekove pravice tema, ki nas bo tudi letos povezovala v nacionalnem Unesco ASP projektu MOJE PRAVICE. Kajti pomembno je, da mladi poznajo človekove pravice in z njimi tudi povezane odgovornosti, da jih razumejo in predvsem udejanjajo v vsakdanjem življenju
Pošljimo sapico prijateljstva
Teme: Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Pesnica
Rezultat projekta je znati živeti skupaj, kljub naši različnosti ter ohranjati naš planet za zanamce. Medgeneracijsko povezovanje prinaša vsem sodelujočim novo kvaliteto življenja; na eni strani zagotavlja občutek sprejetosti in varnosti, lajša osamljenost ter krepi duševno in telesno zdravje; po drugi strani pa bogati mlade z izkušnjami. Temeljni cilji projekta: • razvijanje štirih Delorsovih stebrov (živeti, vedeti, biti, delati skupaj), • izboljšati kakovost človekovega življenja, • spodbujanje pozitivnih medosebnih odnosov, • ohranjanje povezanosti in sožitje med generacijami ter učenje od starejših, • spodbujanje medgeneracijske solidarnosti in medsebojne pomoči, • spreminjanje osebnega odnosa in ravnanja, • povezovanje s širšo lokalno skupnostjo, • učiti nenasilno reševanje konfliktov, predvsem pa življenja brez predsodkov. Skozi ves projekt si prizadevamo k uresničitvi ciljev trajnostnega razvoja, kar pomeni opremiti učence z znanji in spretnostmi, ki bi jih spodbujale h kulturi nenasilja in miru, spoštovanju kulturne raznolikosti, navedle k zavedanje o težavah, katerih del smo, ter morebitnih rešitvah, ki jih skupaj ustvarjamo.
Pozdrav ptic miru
Teme: Kultura miru in nenasilja
Nosilec: Osnovna šola Lava
S projektom Pozdrav ptic miru želimo ozavestiti pomen miru v svetu. Mir si želimo vsi, kako ga ohranjati ali celo doseči, pa je težka naloga. Z aktivnostmi, ki jih spodbujamo v okviru projekta, poskušamo ozavestiti in vključevati v prvi vrsti sodelujoče učence in učitelje, nato ljudi v naši ožji in širši okolici. Glavni cilji projekta pa so: • razvijanje socialnih veščin za strpno sobivanje in oblikovanje kulturnega dialoga, • razvijanje državljanskih kompetenc, • aktivno vključevanje v spreminjanje družbenega življenja, • spodbujanje pozitivnih misli in optimističnega ravnanja. S povezovanjem v širši lokalni skupnosti, po vsej Sloveniji z različnimi ustanovami, zavodi in podjetji, poskušamo doseči čim več ljudi. V zadnjem času se širimo tudi izven meja naše dežele in zavest o miru širimo po Evropi. Naši partnerji so različne državne ustanove, kot so Varuhinja človekovih pravic, Državni svet, različni mediji, Zavod za šolstvo RS,... Rezultati se kažejo v številnih prireditvah, plakatih, dogodkih, akcijah, sloganih in izdelkih. Ljudje so lahko aktivni tako, da vsaj na dan miru naredijo eno dobro delo, zapišejo eno lepo misel, nesejo domov ptico miru iz papirja, gline, lesa, … Dobra gesta je prijazen nasmeh, navdihujoč pozdrav ali pa zahvala. V te aktivnosti povežemo vse ljudi, ne glede na raso, spol in starost. Za šole so v ospredju učenci oz. dijaki, ki naj bodo ambasadorji miru. Naj bodo aktivni v svojem domačem okolju (dom, sosedi, sorodniki) ali pa se povežejo z odraslimi ali drugimi institucijami in svoje poslanstvo opravijo na takšen način. Skratka, idejo o aktivni miroljubnosti je potrebno razširiti med ljudi in to je glavni cilj. Naučimo otroke biti aktivni.
Slovenski izgnanci od 1941 do 1945
Teme: Kultura miru in nenasilja, Globalno državljanstvo, Trajnostni razvoj
Nosilec: Gimnazija Brežice
Izgnanci, novodobni migranti in begunci; projekt zasnovan na vseh 4 stebrih, ključno pa je znati živeti skupaj in graditi kulturo miru in nenasilje.
Učenec poučuje: TEMA ni določena
Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Kultura miru in nenasilja, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: IV. osnovna šola Celje
Ob svetovnem dnevu učiteljev, 5. oktober, smo dan želeli obeležiti malo drugače. Učencem ponudimo možnost, da se sami preizkusijo v vlogi vzgojitelja/učitelja/profesorja, da sami oblikujejo učni proces. Projekt se izvaja določen dan, na daljavo, na prijavljenih šolah. Po izvedbi projekta se vodji projekta pošlje evalvacijsko poročilo.
Unescove igre brez meja
Teme: Kultura miru in nenasilja, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Vrtec Galjevica
S kulturo športa bomo razvijali skrb za zdravje, pozitivno samopodobo, sodelovanje in timsko delo in ob izvajanju različnih dejavnosti bomo spodbujali medgeneracijsko sodelovanje in sodelovanje z vrtci v tujini /Erasmus +, eTwinning. Skozi športni dogodek bomo razvijali odnos do okolja in okoljske zavesti, spodbujali bomo etično moralne vrednote in skrb za sočloveka ter spoštovali otrokove pravice, strpnost, sodelovanje in solidarnost.Krepili bomo medsebojno razumevanje, spoštovanje, sodelovalno učenje ter sposobnost razumevanja.
Veselje do znanosti
Teme: Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Gimnazija Celje - Center
Projekt je namenjen dijakom in osnovnošolcem, ki jih zanimajo naravoslovne znanosti. Z zanimivimi eksperimenti jim te znanosti želimo približati, jim prikazati njihovo uporabnost v vsakdanjem življenju ter jih usmeriti v raziskovanje in samostojno odkrivanje na področju naravoslovja. V goste vedno povabimo priznanega strokovnjaka s področja naravoslovja. Sodelujemo s strokovnjaki s fakultet iz Ljubljane in Maribora, z Institutom Jožef Stefan, Hišo eksperimentov, … Prireditev je razdeljena na dva dela, v prvem delu je plenarni prikaz eksperimentov, ki ga pripravi osrednji gost prireditve, v drugem delu pa dijaki in učenci pod mentorstvom naših učiteljev in učiteljev gostujočih šol samostojno izvajajo eksperimente. Del prireditve je namenjen tudi druženju in izmenjavi izkušenj tako med učitelji kot učenci in dijaki. Vsak udeleženec izvede tri do štiri delavnice (odvisno od števila prijavljenih).
Z odra na oder
Teme: Kultura miru in nenasilja, Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Leona Štuklja Maribor
Projekt Z Odra na oder je namenjen druženju, spoznavanju in prikazu dela osnovnošolskih gledaliških skupin ob uresničevanju UNESCO ciljev. Nastopajoči lahko brez treme in strahu pred ocenjevanjem prikažejo lastno ustvarjalnost svojim vrstnikom in vsem ostalim obiskovalcem.
Živa knjižnica
Teme: Kulturna raznolikost, Kultura miru in nenasilja, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Gimnazija Novo mesto
Živa knjižnica je projekt, ki nagovarja temeljne cilje in vrednote Unesca. Je sredstvo, s katerim preko inovativne metode aktivnega dialoga ozaveščamo in izobražujemo o človeških vrednotah, človekovih pravicah in spodbujamo razpravo o predsodkih in stereotipih v družbi. Metoda Žive knjižnice sooči bralca/bralko z lastnimi predsodki in stereotipnimi predstavami ter nudi konkretno možnost se v živo srečati z lastnim stereotipom.