Pošljimo sapico prijateljstva
Teme: Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni življenjski slog
Ključne besede: Človekove pravice, Demokracija in pravičnost, Diskriminacija, Naučiti se živeti skupaj, Solidarnost, Toleranca
Nosilec: Osnovna šola Pesnica
Vodja projekta: Martina Rojs (martina.zadravec [afna] guest.arnes.si)
Ciljna skupina: vrtec, OŠ, 1. - 3. razred, OŠ, 4. - 6. razred, OŠ, 7. - 9. razred, srednja šola
Projekt bo potekal skozi vse šolsko leto 2020/2021 (od meseca septembra do maja):
- Objava razpisa projekta, opis projekta in potek dela v projektu ter povabilo k sodelovanju septembra 2020
- Prijavnice pošljejo Unesco šole do konca meseca oktobra 2020 mentorici projekta na naslov martina.zadravec@guest.arnes.si
- V mesecu maju 2021 sodelujoče šole (mentorji projekta na šoli) pošljejo poročilo o izvedenem projektu (fotografije, primeri dobre prakse, povezave do spletnih strani, kjer si bo mogoče ogledati izdelke oz. dejavnosti) mentorici projekta na naslov martina.zadravec@guest.arnes.si
- vse sodelujoče šole in mentorji dobijo potrdila o sodelovanju do konca meseca junija 2021
Z vsemi Unesco šolami, ki se bodo prijavile na projekt, planiramo sodelovanje na daljavo in projekt ne bo imel osrednje prireditve.
V projektu lahko sodelovanje poteka na dva načina:
- SODELOVANJE Z INSTITUCIJO V KRAJU (Dom starejših, društva…)
Vzpostaviti oz. nadaljevati in okrepiti stik s starostniki v domu starejših ali raznih društvih. V duhu prostovoljstva, se starostnikom lahko pomaga pri načrtovanju in izvedbi ustvarjalnih delavnic, aktivnem preživljanju prostega časa, izmenjavi znanj ter spretnosti. Poudarek je na razvijanju vrednot: zaupanja, sodelovanja, strpnosti, spoštovanja in humanosti.
- POMOČ POSAMEZNIKA IZBRANI OSEBI
Izbrati osebo, ki potrebuje pomoč in ji to pomoč ponuditi.
Paleta izbranih načinov je lahko zelo pestra (npr: pomoč starim staršem, sorodnikom, sosedom, na kmetiji, pomoč živalim v azilu, medsebojna pomoč v družini, medvrstniška pomoč v šoli …). Učenci v določenem časovnem obdobju načrtno izvajajo pomoč izbrani osebi in o dejavnostih ter o vtisih vodijo dnevnik. Učenci oblikujejo korake za izpeljavo naloge: zamisel/ideja, načrtovanje izvedbe, izvajanje in beleženje, predstavitev. Vsak učenec se na edinstven način loti dela, oblikuje in vodi zapise v svoj dnevnik.
V projekt se lahko vključijo šole, ki želijo spodbuditi razvoj medgeneracijskega prostovoljstva oz. to že počnejo.
Opomba: z novim šolskim letom bo vodja projekta ga. Martina Rojs (prejšnja leta je bila vodja projekta ga: Lea Bačnik).