Šolsko leto 2020 / 2021
Ciljna skupina
- OŠ, 1. - 3. razred (22)
- OŠ, 4. - 6. razred (23)
- OŠ, 7. - 9. razred (23)
- srednja šola (21)
- vrtec (22)
Teme
- Globalno državljanstvo (3)
- Kultura miru in nenasilja (7)
- Kulturna dediščina (12)
- Kulturna raznolikost (10)
- Medkulturno učenje (7)
- Trajnostni razvoj (14)
- Trajnostni življenjski slog (17)
Ključne besede
- Biotska raznovrstnost (3)
- Cilji trajnostnega razvoja (SDG) (11)
- Demokracija in pravičnost (7)
- Diskriminacija (5)
- Enakopravnost spolov (4)
- IKT (7)
- Jeziki (8)
- MUN - Model UN / Model UNESCO (1)
- Medijska in informacijska pismenost (6)
- Migracije in begunci (3)
- Mir (5)
- Naučiti se živeti skupaj (14)
- Oceani (3)
- Okolje (14)
- Podnebne spremembe (6)
- Preprečevanje nasilnega ekstremizma (1)
- Solidarnost (8)
- Spomin na holokavst (1)
- Staroselci (2)
- Suženjstvo in trgovina s sužnji (1)
- Svoboda izražanja (6)
- Toleranca (9)
- Umetna inteligenca (1)
- Umetnost (9)
- Vključenost in pravičnost (10)
- Voda (9)
- Whole-school approach (4)
- Zdravje in HIV/AIDS (6)
- Zmanjšanje tveganj pri nesrečah (1)
- Znanstveno izobraževanje (2)
- Človekove pravice (7)
- Šolsko nasilje (1)
- Šport in športne vrednote (4)
23 projektov
7. Unescov tek mladih ASPnet
Teme: Kulturna dediščina, Trajnostni razvoj
Nosilec: Gimnazija Ptuj
UNESCOV ASPnet-tek mladih je povezovanje v mreži in izven nje in ima značaj druženja in sodelovanja. Zasnovan je na vseh štirih stebrih izobraževanja: naučiti se zdravo živeti, razvijati svoje potenciale in sodelovati z drugimi. Projekt sledi ciljem in poslanstvu UNESCO ASPnet: dvigovati kvaliteto izobraževanja, prizadevati si za mir, pravičnost in enake možnosti vseh mladih sveta. Osrednji dogodek projekta je tekaški prireditev, ki ni tekmovalnega značaja in bo imel več spremljevalnih aktivnosti, kot so ulične delavnice, stojnice –vsebinsko vezane na teme projekta in glasbene skupine.
Branje – moje sanje
Teme: Kulturna dediščina
Nosilec: Osnovna šola Franja Goloba Prevalje
Skrb za ohranjanje kulturne dediščine, promocija branja
Kaj skrivajo miti in legende?/Cosa si nasconde dietro miti e legende?
Teme: Kulturna dediščina
Nosilec: Osnovna šola Vincenzo e Diego De Castro Piran
Učenci bodo na podlagi nesnovne kulturne dediščine skozi ljudsko izročilo, obarvano z miti in legendami, spoznavali pestro zgodovinsko dogajanje na naših tleh.
Dobre vesti iz naše šole in našega mesta/kraja
Teme: Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Ledina
V šolskem letu 2020/21 bomo nadaljevali s temo projekta »Plastika v okolju in umetnosti«. Sodelujoči sodelujejo na literarnem natečaju Plastika v okolju in umetnosti in izdajo skupno publikacijo, v kateri se predstavijo z dobrimi vestmi iz njihove šole z besedo in likovnimi izdelki na razpisano temo (plastika v okolju in umetnosti).
Drugačnost nas bogati
Teme: Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Frana Metelka Škocjan
Drugačnost nas bogati S projektom Drugačnost nas bogati želimo učence ozavestiti o pomenu medkulturnega učenja in dialoga, strpnosti, sodelovanja v vse bolj raznoliki družbi ter pomenu miru in spoštovanju človekovih pravic. Učence želimo z izkustvenim učenjem ozavestiti in pripraviti na življenje v sodobni, vse bolj medkulturni družbi. V projekt želimo vključiti naslednje teme: Izobraževanje za trajnostni razvoj, globalno zbliževanje kultur, otrokovo pravice mir in človekove pravice. Projekt je zasnovan na dveh dejavnostih, ki se medsebojno prepletata in dopolnjujeta s ciljem zavedanja, da nas drugačnost bogati ter s poudarkom na VZGOJI ZA EMPATIJO, ALTRUIZMU in MEDSEBOJNEM SODELOVANJU. Cilj projekta je učencem približati DRUGE KULTURE, NARODE TER SVET DRUGAČNIH, jih učiti in naučiti strpnosti, medsebojnega sodelovanja in spoštovanja, nenasilnega reševanja konfliktov, predvsem pa življenja brez predsodkov, spoštovanja drugih kultur in življenja v družbi brez meja.
IdenTItet@
Teme: Globalno državljanstvo, Kultura miru in nenasilja, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Selnica ob Dravi
Identiteta je celota posameznikovih značilnosti, po katerih se loči od drugih ljudi. Identiteta nas opredeljuje. Identiteta nas druži. Brez identitete ne obstajamo … Vabljeni k sodelovanju v različnih aktivnostih, preko katerih bomo mladim približali razumevanje in sprejemanje pojmov, kot so drugačnost, večkulturnost, varovanje podatkov, s čimer bomo krepili tudi vezi med UNESCO šolami, izmenjali izkušnje poučevanja in utrjevali kompetence kritičnega mišljenja ter vseživljenjskega učenja.
Jezero je – jezera ni 2021 Dolenje jezero pri Cerkniškem jezeru
Teme: Kulturna dediščina, Trajnostni razvoj
Nosilec: Srednja gradbena, geodetska, okoljevarstvena šola in strokovna gimnazija Ljubljana
Udeleženci se bodo naučili opazovati svojo okolico, spoštovati ljudi, naravo in arhitekturno dediščino kraja. S strani mentorjev je poudarjena skrb za osebnostni razvoj vsakega posameznika in skrb za materni jezik, skrb za zdrav način življenja, skrb do okolja in dediščine. Z delom na delavnici in v skupini pridobijo izkušnje, ki jih ne morejo v razredu in v skupini znanih ljudi. Delavnice se bodo izvajale na prostem in bodo izvedene glede na število prijavljenih: - gradbena delavnica: Vaška arhitektura, umetniško-sakralni spomeniki - okoljevarstvena delavnica: Analiza jezerske vode, - ekološka delavnica: Izdelava mozaikov, - likovna delavnica: Akvareli - novinarska delavnica: e Jezerski list, - fotografska delavnica: Jezero foto utrinki. Okvirna časovnica tabora, ki bo potekal 15. aprila 2021: - 8.30 do 9.00 prihod, uvodni pozdrav, malica in razdelitev po skupinah. - 8.00 do 13.00 delo v delavnicah in oddaja izdelkov - 13.15 kosilo - 14.00 do 15.00 zaključna prireditev s predstavitvijo izdelkov
Kapljice življenja - JAZ
Teme: Kultura miru in nenasilja, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola dr. Jožeta Pučnika Črešnjevec
V šolskem letu 2020/2021, bomo projekt Kapljice življenja izvajali na temo JAZ. Projekt se bo na šoli izvajal v sodelovanju z drugimi Unesco šolami. Zaključili ga bomo z izvedbo projektnega dne 30. 3. 2021, ko bomo hkrati obeležili tudi svetovni dan voda.
Kralj Matjaž pod goro Peco
Teme: Kulturna dediščina, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Črna na Koroškem
V okviru projekta na šoli izvedemo dvodnevni tabor, na katerem učenci in dijaki spoznavajo naš kraj in v mešanih skupinah gradimo snežne gradove. Sodelujejo lahko tudi na foto natečaju, IKT natečaj - tu rišejo z različnimi aplikacijami stripe na temo kralja Matjaža in ustvarjalnem natečaju, ki je namenjen mlajšim otrokom.
Mirovniški festival v Slovenj Gradcu
Teme: Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Prva osnovna šola Slovenj Gradec
V času projekta bodo na različnih šolah organizirali delavnice in aktivnosti na temo zdrave prehrane, seznanili jih bodo z razvojem kmetijske tehnologije in spregovorili o težavah ljudi zaradi lakote in revščine. Ker bo leto 2021 tudi mednarodno leto sadja in zelenjave bodo aktivnosti podrejene predvsem tej tematiki.
Moje pravice
Teme: Kultura miru in nenasilja, Kulturna raznolikost, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Frana Kranjca
Medkulturni dialog je eden izmed ključnih pogojev za bivanje na skupnem planetu. Zato so človekove pravice tema, ki nas bo tudi letos povezovala v nacionalnem Unesco ASP projektu MOJE PRAVICE. Kajti pomembno je, da mladi poznajo človekove pravice in z njimi tudi povezane odgovornosti, da jih razumejo in predvsem udejanjajo v vsakdanjem življenju
Obudimo pisanje pisem
Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Kultura miru in nenasilja, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Zreče
Projekt Obudimo pisanje pisem se navezuje na vsebine slovenščine, glavni cilj projekta je na zabaven način prispevati k izboljšanju pismenosti. Vse, kar potrebujete za izvedbo projekta, so beli listi in črtalniki (lahko jih fotokopirate). Na elektronski naslov mateja.potocnik@oszrece.si je potrebno do 8. septembra 2020, ko obeležujemo mednarodni dan pismenosti, poslati prijavnico, iz katere bo razvidno število sodelujočih učencev v projektu, razred in imena sodelujočih. Po tem datumu boste prejeli podatke o učencih z druge šole (ime, razred, naslov šole), s katerimi si boste dopisovali. K projektu se lahko prijavijo učenci osnovnih šol od 4. do 9. razreda in srednješolci. Mentorji, ki boste do konca maja oddali poročilo o izvedenem projektu, boste prejeli potrdilo o sodelovanju.
Platforma raznolikosti
Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Trajnostni razvoj
Nosilec: Osnovna šola Fokovci
Smo v času hitrega razvoja IKT-ja, ko fotografiranje in snemanje ter obdelava in priprava multimedijskih vsebin postaja del vsakdana naših učencev, način beleženja njihovih dogodkov in spominov. Zato smo jim želeli približati čudoviti svet narave in zapuščino naših prednikov skozi fotografski- ali videoobjektiv, skozi obdelavo posnetkov, pripravo ustvarjalnih e-gradiv, ki bi jih lahko delili s svojimi vrstniki in na svojevrsten način doživljali naravne in kulturne posebnosti svojega okolja. Oblikovali smo platformo (http://platforma-os-fokovci.splet.arnes.si/), na kateri objavljamo pripravljena gradiva, da so dostopna tudi ostalim. Skozi večletni projekt, kjer vsako leto izberemo eno izmed tem, vezanih na naravno ali kulturno dediščino, želimo zbrati raznoliko gradivo, ki bo pričalo o naravni in kulturni raznolikosti naše dežele oz. vseh vključenih v projekt. S poudarkom na pripravi e-gradiv želimo spodbuditi medpredmetno povezovanje v vzgojno-izobraževalnem procesu, z izborom tem, ki se dotikajo tako naravne in kot kulturne dediščine, pa zavedanje o pomenu ohranjanja le-te za nadaljnje rodove in pomen medgeneracijske povezanosti.
Pletemo niti mreže z zdravjem po dolgem in počez
Teme: Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Griže
Unescov projekt Pletemo niti mreže z zdravjem po dolgem in počez bomo izvedli v petek, 20. 11. 2020, na dan slovenske hrane. K sodelovanju vabimo Unescove vrtce, osnovne in srednje šole ter vzgojno-izobraževalne ustanove Spodnje Savinjske doline in tujine. Vljudno vabljeni, da skupaj soustvarimo ta dan!
Pošljimo sapico prijateljstva
Teme: Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Pesnica
Rezultat projekta je znati živeti skupaj, kljub naši različnosti ter ohranjati naš planet za zanamce. Medgeneracijsko povezovanje prinaša vsem sodelujočim novo kvaliteto življenja; na eni strani zagotavlja občutek sprejetosti in varnosti, lajša osamljenost ter krepi duševno in telesno zdravje; po drugi strani pa bogati mlade z izkušnjami. Temeljni cilji projekta: • razvijanje štirih Delorsovih stebrov (živeti, vedeti, biti, delati skupaj), • izboljšati kakovost človekovega življenja, • spodbujanje pozitivnih medosebnih odnosov, • ohranjanje povezanosti in sožitje med generacijami ter učenje od starejših, • spodbujanje medgeneracijske solidarnosti in medsebojne pomoči, • spreminjanje osebnega odnosa in ravnanja, • povezovanje s širšo lokalno skupnostjo, • učiti nenasilno reševanje konfliktov, predvsem pa življenja brez predsodkov. Skozi ves projekt si prizadevamo k uresničitvi ciljev trajnostnega razvoja, kar pomeni opremiti učence z znanji in spretnostmi, ki bi jih spodbujale h kulturi nenasilja in miru, spoštovanju kulturne raznolikosti, navedle k zavedanje o težavah, katerih del smo, ter morebitnih rešitvah, ki jih skupaj ustvarjamo.
Tujejezični recital Jezik – kultura in tradicija
Teme: Globalno državljanstvo, Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Gimnazija Škofja Loka
Projekt Tujejezični recital Jezik - kultura in tradicija je tradicionalni Unescov projekt Gimnazije Škofja Loka. Poudarja pomen rabe tujih jezikov skupaj z rabo materinščine. Jezik je orodje za sporazumevanje, obenem pa se z jezikom učimo kulture naroda, spoznamo njegovo zgodovino in kulturno dediščino. S temi spoznanji širimo obzorja znanja in duha, našo toleranco do drugačnih, predvsem pa bogatimo svojo lastno izobrazbo. V šolskem letu 2020/21 Gimnazija Škofja Loka praznuje 70letnico. Rdeča nit vseh prireditev ob obeležitvi obletnice je Čas in moto praznovanja »In vendar se vrti…). Tematiko in naslov recitala bomo tako letos povezali s praznovanjem.
Učenec poučuje: TEMA ni določena
Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Kultura miru in nenasilja, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: IV. osnovna šola Celje
Ob svetovnem dnevu učiteljev, 5. oktober, smo dan želeli obeležiti malo drugače. Učencem ponudimo možnost, da se sami preizkusijo v vlogi vzgojitelja/učitelja/profesorja, da sami oblikujejo učni proces. Projekt se izvaja določen dan, na daljavo, na prijavljenih šolah. Po izvedbi projekta se vodji projekta pošlje evalvacijsko poročilo.
Unescovi vrtički: V sodelovanju z naravo sam pridelam hrano
Teme: Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Zreče
S projektom želimo otroke vzpodbuditi za opazovanje narave, jih navdušiti, da preživijo čim več časa na prostem, jih seznaniti in razumeti, da nam narava lahko veliko nudi in nas veliko nauči. Ob raziskovanju in opazovanju rastlin in živali v naši okolici in šolskem vrtu se bomo učili živeti z naravo, se učili odgovornosti do okolja, poskrbeli za svoje zdravje…
Unescove igre brez meja
Teme: Kultura miru in nenasilja, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Vrtec Galjevica
S kulturo športa bomo razvijali skrb za zdravje, pozitivno samopodobo, sodelovanje in timsko delo in ob izvajanju različnih dejavnosti bomo spodbujali medgeneracijsko sodelovanje in sodelovanje z vrtci v tujini /Erasmus +, eTwinning. Skozi športni dogodek bomo razvijali odnos do okolja in okoljske zavesti, spodbujali bomo etično moralne vrednote in skrb za sočloveka ter spoštovali otrokove pravice, strpnost, sodelovanje in solidarnost.Krepili bomo medsebojno razumevanje, spoštovanje, sodelovalno učenje ter sposobnost razumevanja.
Večerja
Teme: Kulturna raznolikost, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: GRM Novo mesto, Srednja šola za gostinstvo in turizem
Na naši šoli veliko pozornosti posvečamo gastronomiji in kulinariki ter kulturi prehranjevanja, saj je to temeljna vsebina naših izobraževalnih programov, želimo pa, da si vsi mladostniki oblikujejo lasten odnos do prehrane in presodijo prehranjevanje kot vrednoto ter tako usvojijo trajnostno skrb za zdrav življenjski slog. Želimo spodbuditi mladostnike, da pri pripravi Večerje strpno sodelujejo, spoznavajo kulinarično dediščino razl. skupin, se zavedajo okoljskih problemov, ki se pojavljajo pri pridelavi hrane, in iščejo možnosti reševanja le-teh. Še nekateri dodatni cilji: Cilji projekta: - osveščati o pomenu zdrave prehrane - uporabiti ekološko pridelane sestavine lokalnega izvora - uzavesti pomen priprave posebnih (svečanih) obrokov hrane kot obreda - pripraviti tradicionalne jedi (v sodobni preobleki) in navezati na kulturno dediščino - ponuditi jedem ustrezno pijačo - osveščati o bontonu pri uživanju hrane - dekorirati prostor in jedi , ...
Vzgajamo zelišča: V starem iščem novo
Teme: Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Jožeta Krajca Rakek
Projekt VZGAJAMO ZELIŠČA »V starem iščem novo.« zbuja zanimanje za naravoslovje, natančneje za čudoviti svet zelišč, s poudarkom na domačih zeliščih; t. i. plevelih, pri katerih s pomočjo starih vedenj išče nove pristope pri ravnanju z zelišči.
Z odra na oder
Teme: Kultura miru in nenasilja, Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Leona Štuklja Maribor
Projekt Z Odra na oder je namenjen druženju, spoznavanju in prikazu dela osnovnošolskih gledaliških skupin ob uresničevanju UNESCO ciljev. Nastopajoči lahko brez treme in strahu pred ocenjevanjem prikažejo lastno ustvarjalnost svojim vrstnikom in vsem ostalim obiskovalcem.
Živimo skupaj
Teme: Kulturna dediščina, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Kapela
Projekt Živimo skupaj sloni na 4 stebrih Delorsovega izobraževanja, poudarek pa deje učenju dela in izvajanju konkretnih delovnih nalog skozi aktivno vključevanje sodelujočih. Kot pove že naslov gre za skupno delo več generacij, znotraj katerih se razvijajo interesi vsakega posameznika, ki spoštuje sebe v razvijanju lastnih potencialov in strpno dovoli možnosti in razvijanje interesov tudi drugim, s skupnim ciljem po občem dobrem. Rdeča nit dejavnosti je trajnostni razvoj in pozitivno naravnano globalno državljanstvo, ki ohranja naravno in kulturno dediščino, ter upošteva potrebe po sodelovanju, strpnosti in sprejemanju drugačnosti ob skrbi za osebnostni razvoj posameznika, v miru in nenasilju, kar je v sedanjih kriznih časih še posebej pomembno. Delavnice so načrtovane skozi medgeneracijska druženja s poudarkom na solidarnosti do starejših občanov in ohranitev kulturne dediščine skozi spoznavanje življenja nekoč in danes. Naravno dediščino spoznavamo v neposrednem stiku z gozdom in vodo, ki ju direktno v okolju predstavljajo mentorji – gozdarji. Trajnostni način življenja razvijamo skozi delo z odpadnim materialom in skrbjo za okolje, skozi razvijanje ročnih spretnosti ob izdelovanju izdelkov. Skupaj iščemo trajnostne rešitve za izboljšanje življenjskega in delovnega okolja. Dodajamo tudi noto samostojnosti in karierne orientacije preko razvijanja podjetniške žilice. Zdrav način življenja gojimo v delavnicah, ki predstavljajo skrb za zdravje, s spoznavanjem lokalne - tradicionalne - zdrave prehrane, skozi gojenje rastlin in kulinarično predelavo. Predstavljamo tudi aktivnosti za dvig samopodobe skozi skrb za lastno telo, preko športa in kozmetičnega urejanja. Vrednote in stališča imajo sodelujoči možnost predstaviti preko usmerjene rabe maternega jezika in formacijo prispevkov s katerimi se predstavijo, ob enem pa predstavljajo tudi pestro paleto aktivnosti, ki jih imajo možnost spoznavati. Soočeni so z različnimi poklici, do katerih razvijejo lastno stališče in naravnanost. Projekt bo najverjetneje nadgrajen tudi z digitalno komunikacijo, znotraj katere bodo upoštevani zgoraj navedeni cilji. Delavnice so priložnost mladim, da spoznavajo svoje interese in sebe skozi soočanje z dejanskim življenjem, z možnostjo iskanja odgovorov na vprašanja pri poučenih mentorjih. Navajajo se na delo, ki jim omogoča razvijanje lastnih interesov in omogoča podajo lastnega prispevka v skupno dobro. Učijo se iskanja trajnostnih oblik življenja, v lastno, lokalno in globalno dobro, predvsem pa so pri delu aktivni in razvijajo lastne interese, vedenja in zmožnosti, ki bodo v življenju koristila njim in družbi.