Šolsko leto 2020 / 2021
Ciljna skupina
- OŠ, 1. - 3. razred (14)
- OŠ, 4. - 6. razred (14)
- OŠ, 7. - 9. razred (14)
- srednja šola (12)
- vrtec (14)
Teme
- Globalno državljanstvo (2)
- Kultura miru in nenasilja (6)
- Kulturna dediščina (4)
- Kulturna raznolikost (7)
- Medkulturno učenje (5)
- Trajnostni razvoj (8)
- Trajnostni življenjski slog (13)
Ključne besede
- Biotska raznovrstnost (2)
- Cilji trajnostnega razvoja (SDG) (5)
- Demokracija in pravičnost (7)
- Diskriminacija (5)
- Enakopravnost spolov (4)
- IKT (4)
- Jeziki (3)
- MUN - Model UN / Model UNESCO (1)
- Medijska in informacijska pismenost (3)
- Migracije in begunci (3)
- Mir (5)
- Naučiti se živeti skupaj (11)
- Oceani (2)
- Okolje (8)
- Podnebne spremembe (3)
- Preprečevanje nasilnega ekstremizma (1)
- Solidarnost (6)
- Spomin na holokavst (1)
- Staroselci (1)
- Suženjstvo in trgovina s sužnji (1)
- Svoboda izražanja (5)
- Toleranca (8)
- Umetna inteligenca (1)
- Umetnost (2)
- Vključenost in pravičnost (9)
- Voda (6)
- Whole-school approach (2)
- Zdravje in HIV/AIDS (6)
- Zmanjšanje tveganj pri nesrečah (1)
- Znanstveno izobraževanje (1)
- Človekove pravice (7)
- Šolsko nasilje (1)
- Šport in športne vrednote (4)
14 projektov
7. Unescov tek mladih ASPnet
Teme: Kulturna dediščina, Trajnostni razvoj
Nosilec: Gimnazija Ptuj
UNESCOV ASPnet-tek mladih je povezovanje v mreži in izven nje in ima značaj druženja in sodelovanja. Zasnovan je na vseh štirih stebrih izobraževanja: naučiti se zdravo živeti, razvijati svoje potenciale in sodelovati z drugimi. Projekt sledi ciljem in poslanstvu UNESCO ASPnet: dvigovati kvaliteto izobraževanja, prizadevati si za mir, pravičnost in enake možnosti vseh mladih sveta. Osrednji dogodek projekta je tekaški prireditev, ki ni tekmovalnega značaja in bo imel več spremljevalnih aktivnosti, kot so ulične delavnice, stojnice –vsebinsko vezane na teme projekta in glasbene skupine.
Drugačnost nas bogati
Teme: Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Frana Metelka Škocjan
Drugačnost nas bogati S projektom Drugačnost nas bogati želimo učence ozavestiti o pomenu medkulturnega učenja in dialoga, strpnosti, sodelovanja v vse bolj raznoliki družbi ter pomenu miru in spoštovanju človekovih pravic. Učence želimo z izkustvenim učenjem ozavestiti in pripraviti na življenje v sodobni, vse bolj medkulturni družbi. V projekt želimo vključiti naslednje teme: Izobraževanje za trajnostni razvoj, globalno zbliževanje kultur, otrokovo pravice mir in človekove pravice. Projekt je zasnovan na dveh dejavnostih, ki se medsebojno prepletata in dopolnjujeta s ciljem zavedanja, da nas drugačnost bogati ter s poudarkom na VZGOJI ZA EMPATIJO, ALTRUIZMU in MEDSEBOJNEM SODELOVANJU. Cilj projekta je učencem približati DRUGE KULTURE, NARODE TER SVET DRUGAČNIH, jih učiti in naučiti strpnosti, medsebojnega sodelovanja in spoštovanja, nenasilnega reševanja konfliktov, predvsem pa življenja brez predsodkov, spoštovanja drugih kultur in življenja v družbi brez meja.
IdenTItet@
Teme: Globalno državljanstvo, Kultura miru in nenasilja, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Selnica ob Dravi
Identiteta je celota posameznikovih značilnosti, po katerih se loči od drugih ljudi. Identiteta nas opredeljuje. Identiteta nas druži. Brez identitete ne obstajamo … Vabljeni k sodelovanju v različnih aktivnostih, preko katerih bomo mladim približali razumevanje in sprejemanje pojmov, kot so drugačnost, večkulturnost, varovanje podatkov, s čimer bomo krepili tudi vezi med UNESCO šolami, izmenjali izkušnje poučevanja in utrjevali kompetence kritičnega mišljenja ter vseživljenjskega učenja.
Kapljice življenja - JAZ
Teme: Kultura miru in nenasilja, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola dr. Jožeta Pučnika Črešnjevec
V šolskem letu 2020/2021, bomo projekt Kapljice življenja izvajali na temo JAZ. Projekt se bo na šoli izvajal v sodelovanju z drugimi Unesco šolami. Zaključili ga bomo z izvedbo projektnega dne 30. 3. 2021, ko bomo hkrati obeležili tudi svetovni dan voda.
Mirovniški festival v Slovenj Gradcu
Teme: Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Prva osnovna šola Slovenj Gradec
V času projekta bodo na različnih šolah organizirali delavnice in aktivnosti na temo zdrave prehrane, seznanili jih bodo z razvojem kmetijske tehnologije in spregovorili o težavah ljudi zaradi lakote in revščine. Ker bo leto 2021 tudi mednarodno leto sadja in zelenjave bodo aktivnosti podrejene predvsem tej tematiki.
Moje pravice
Teme: Kultura miru in nenasilja, Kulturna raznolikost, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Frana Kranjca
Medkulturni dialog je eden izmed ključnih pogojev za bivanje na skupnem planetu. Zato so človekove pravice tema, ki nas bo tudi letos povezovala v nacionalnem Unesco ASP projektu MOJE PRAVICE. Kajti pomembno je, da mladi poznajo človekove pravice in z njimi tudi povezane odgovornosti, da jih razumejo in predvsem udejanjajo v vsakdanjem življenju
Pletemo niti mreže z zdravjem po dolgem in počez
Teme: Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Griže
Unescov projekt Pletemo niti mreže z zdravjem po dolgem in počez bomo izvedli v petek, 20. 11. 2020, na dan slovenske hrane. K sodelovanju vabimo Unescove vrtce, osnovne in srednje šole ter vzgojno-izobraževalne ustanove Spodnje Savinjske doline in tujine. Vljudno vabljeni, da skupaj soustvarimo ta dan!
Pošljimo sapico prijateljstva
Teme: Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Pesnica
Rezultat projekta je znati živeti skupaj, kljub naši različnosti ter ohranjati naš planet za zanamce. Medgeneracijsko povezovanje prinaša vsem sodelujočim novo kvaliteto življenja; na eni strani zagotavlja občutek sprejetosti in varnosti, lajša osamljenost ter krepi duševno in telesno zdravje; po drugi strani pa bogati mlade z izkušnjami. Temeljni cilji projekta: • razvijanje štirih Delorsovih stebrov (živeti, vedeti, biti, delati skupaj), • izboljšati kakovost človekovega življenja, • spodbujanje pozitivnih medosebnih odnosov, • ohranjanje povezanosti in sožitje med generacijami ter učenje od starejših, • spodbujanje medgeneracijske solidarnosti in medsebojne pomoči, • spreminjanje osebnega odnosa in ravnanja, • povezovanje s širšo lokalno skupnostjo, • učiti nenasilno reševanje konfliktov, predvsem pa življenja brez predsodkov. Skozi ves projekt si prizadevamo k uresničitvi ciljev trajnostnega razvoja, kar pomeni opremiti učence z znanji in spretnostmi, ki bi jih spodbujale h kulturi nenasilja in miru, spoštovanju kulturne raznolikosti, navedle k zavedanje o težavah, katerih del smo, ter morebitnih rešitvah, ki jih skupaj ustvarjamo.
Učenec poučuje: TEMA ni določena
Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Kultura miru in nenasilja, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: IV. osnovna šola Celje
Ob svetovnem dnevu učiteljev, 5. oktober, smo dan želeli obeležiti malo drugače. Učencem ponudimo možnost, da se sami preizkusijo v vlogi vzgojitelja/učitelja/profesorja, da sami oblikujejo učni proces. Projekt se izvaja določen dan, na daljavo, na prijavljenih šolah. Po izvedbi projekta se vodji projekta pošlje evalvacijsko poročilo.
Unescovi vrtički: V sodelovanju z naravo sam pridelam hrano
Teme: Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Zreče
S projektom želimo otroke vzpodbuditi za opazovanje narave, jih navdušiti, da preživijo čim več časa na prostem, jih seznaniti in razumeti, da nam narava lahko veliko nudi in nas veliko nauči. Ob raziskovanju in opazovanju rastlin in živali v naši okolici in šolskem vrtu se bomo učili živeti z naravo, se učili odgovornosti do okolja, poskrbeli za svoje zdravje…
Unescove igre brez meja
Teme: Kultura miru in nenasilja, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Vrtec Galjevica
S kulturo športa bomo razvijali skrb za zdravje, pozitivno samopodobo, sodelovanje in timsko delo in ob izvajanju različnih dejavnosti bomo spodbujali medgeneracijsko sodelovanje in sodelovanje z vrtci v tujini /Erasmus +, eTwinning. Skozi športni dogodek bomo razvijali odnos do okolja in okoljske zavesti, spodbujali bomo etično moralne vrednote in skrb za sočloveka ter spoštovali otrokove pravice, strpnost, sodelovanje in solidarnost.Krepili bomo medsebojno razumevanje, spoštovanje, sodelovalno učenje ter sposobnost razumevanja.
Večerja
Teme: Kulturna raznolikost, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: GRM Novo mesto, Srednja šola za gostinstvo in turizem
Na naši šoli veliko pozornosti posvečamo gastronomiji in kulinariki ter kulturi prehranjevanja, saj je to temeljna vsebina naših izobraževalnih programov, želimo pa, da si vsi mladostniki oblikujejo lasten odnos do prehrane in presodijo prehranjevanje kot vrednoto ter tako usvojijo trajnostno skrb za zdrav življenjski slog. Želimo spodbuditi mladostnike, da pri pripravi Večerje strpno sodelujejo, spoznavajo kulinarično dediščino razl. skupin, se zavedajo okoljskih problemov, ki se pojavljajo pri pridelavi hrane, in iščejo možnosti reševanja le-teh. Še nekateri dodatni cilji: Cilji projekta: - osveščati o pomenu zdrave prehrane - uporabiti ekološko pridelane sestavine lokalnega izvora - uzavesti pomen priprave posebnih (svečanih) obrokov hrane kot obreda - pripraviti tradicionalne jedi (v sodobni preobleki) in navezati na kulturno dediščino - ponuditi jedem ustrezno pijačo - osveščati o bontonu pri uživanju hrane - dekorirati prostor in jedi , ...
Vzgajamo zelišča: V starem iščem novo
Teme: Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Jožeta Krajca Rakek
Projekt VZGAJAMO ZELIŠČA »V starem iščem novo.« zbuja zanimanje za naravoslovje, natančneje za čudoviti svet zelišč, s poudarkom na domačih zeliščih; t. i. plevelih, pri katerih s pomočjo starih vedenj išče nove pristope pri ravnanju z zelišči.
Z odra na oder
Teme: Kultura miru in nenasilja, Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Leona Štuklja Maribor
Projekt Z Odra na oder je namenjen druženju, spoznavanju in prikazu dela osnovnošolskih gledaliških skupin ob uresničevanju UNESCO ciljev. Nastopajoči lahko brez treme in strahu pred ocenjevanjem prikažejo lastno ustvarjalnost svojim vrstnikom in vsem ostalim obiskovalcem.