Šolsko leto 2022 / 2023
Ciljna skupina
Teme
- Globalno državljanstvo (0)
- Kultura miru in nenasilja (2)
- Kulturna dediščina (3)
- Kulturna raznolikost (3)
- Medkulturno učenje (3)
- Trajnostni razvoj (2)
- Trajnostni življenjski slog (2)
Ključne besede
- Biotska raznovrstnost (0)
- Cilji trajnostnega razvoja (SDG) (2)
- Demokracija in pravičnost (1)
- Diskriminacija (1)
- Enakopravnost spolov (0)
- IKT (0)
- Jeziki (3)
- Medijska in informacijska pismenost (0)
- Migracije in begunci (0)
- Mir (2)
- Naučiti se živeti skupaj (2)
- Oceani (0)
- Okolje (1)
- Podnebne spremembe (0)
- Preprečevanje nasilnega ekstremizma (0)
- Solidarnost (1)
- Spomin na holokavst (0)
- Staroselci (0)
- Svoboda izražanja (3)
- Toleranca (1)
- Umetnost (2)
- Vključenost in pravičnost (2)
- Voda (0)
- Whole-school approach (1)
- Zdravje in HIV/AIDS (0)
- Zmanjšanje tveganj pri nesrečah (0)
- Znanstveno izobraževanje (0)
- Človekove pravice (1)
- Šolsko nasilje (0)
- Šport in športne vrednote (1)
3 projekti
HOLZwoodDRVOles - ustvarjalni žiga-žaga ples
Teme: Kultura miru in nenasilja, Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Selnica ob Dravi
Ob raziskovanju domačega kraja smo ugotovili, da smo že stoletja močno povezani z lesom. Z razpisanim projektom želimo otrokom in mladim ponuditi priložnosti raziskovanja, igre in poljubnega ustvarjanja z lesom ali o lesu, ob tem pa graditi miren in boljši svet z medsebojnim povezovanjem, razumevanjem in sodelovanjem.
Jezik - kamenček v mozaiku kulture
Teme: Kultura miru in nenasilja, Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Šmihel
Osnovna šola Šmihel bo razširila in nadgradila lanski projekt. Naslov projekta je Jezik - kamenček v mozaiku kulture. Jezik je pomemben del kulture. Vsak otrok se ima pravico izražati v maternem jeziku. Šola je stičišče različnih kultur, torej tudi jezika. Romski učenci se ob vključitvi v osnovno šolo srečajo z učnim jezikom, ki ni njihov materni jezik. Ob tem doživljajo nemalo stisk in težav. S projektom želimo romskim učencem pomagati pri ohranjanju njihovega maternega jezika in jih tudi na ta način spodbujati k ohranjanju njihove kulturne dediščine in k vključenosti na vseh področjih življenja. Ostalim učencem pa želimo približati romski jezik kot materni jezik njihovih sošolcev in s tem krepiti vrednote kot so medkulturni dialog, spoštovanje pravic ... Vsi udeleženci se bodo srečali z zapisanim romskim in slovenskim besedilom, na podlagi katerega bodo poustvarjali na dramskem, lutkovnem in kulinaričnem področju. Ker je jezik del kulture, ki nas povezuje in zbližuje, bodo učenci spoznavali in usvajali enostavnejše romske povedi skozi dramsko igro, lutkovno predstavo in v povezavi z besedilom pripravljali enostavnejše kulinarične dobrote. Skozi projekt se bodo učenci učili sobivanja različnih kultur, vrednosti in pomembnosti vsake kulture ter razvijali in krepili samozavest na področju uporabe maternega jezika v šolskem prostoru.
Ko bi jaz vedela!
Teme: Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Srednja ekonomska šola in gimnazija Maribor
Doživljanje ljudskega izročila nekoč in danes. Spoznavanje in prepoznavanje domače in tudi tuje folkloristike. Samostojno ustvarjanje, moderniziranje, prenašanje znanje in folklorne izkušnje na druge itd.