Šolsko leto 2022 / 2023
Ciljna skupina
Teme
- Globalno državljanstvo (3)
- Kultura miru in nenasilja (2)
- Kulturna dediščina (3)
- Kulturna raznolikost (3)
- Medkulturno učenje (4)
- Trajnostni razvoj (3)
- Trajnostni življenjski slog (2)
Ključne besede
- Biotska raznovrstnost (2)
- Cilji trajnostnega razvoja (SDG) (2)
- Demokracija in pravičnost (2)
- Diskriminacija (2)
- Enakopravnost spolov (1)
- IKT (2)
- Jeziki (1)
- Medijska in informacijska pismenost (0)
- Migracije in begunci (3)
- Mir (1)
- Naučiti se živeti skupaj (3)
- Oceani (0)
- Okolje (2)
- Podnebne spremembe (2)
- Preprečevanje nasilnega ekstremizma (1)
- Solidarnost (3)
- Spomin na holokavst (1)
- Staroselci (0)
- Svoboda izražanja (2)
- Toleranca (3)
- Umetnost (2)
- Vključenost in pravičnost (4)
- Voda (2)
- Whole-school approach (0)
- Zdravje in HIV/AIDS (0)
- Zmanjšanje tveganj pri nesrečah (0)
- Znanstveno izobraževanje (3)
- Človekove pravice (2)
- Šolsko nasilje (0)
- Šport in športne vrednote (0)
6 projektov
Biseri baroka
Teme: Kulturna dediščina, Trajnostni razvoj
Nosilec: Osnovna šola Brežice
Projekt je namenjen povezovanju kreativnih idej učencev in dijakov z lokalnim okoljem. Pri tem jim bomo pomagali učitelji tehnike, likovnega pouka, zgodovine in razširjenega programa. Svoje zamisli bodo lahko udejanili na različnih dejavnostih v učilnici v naravi, pripravili zaključno predstavitev izdelkov, raziskovali mesto Brežice in iskali elemente baroka, obiskali delavnico v Posavskem muzeju, ustvarjali na temo, se družili in pridobivali na prečnih veščinah. Aktivnosti bodo potekale v času pouka v povezavi z ustreznimi vsebinami iz učnih načrtov in pri interesni dejavnosti Unesco skozi celo šolsko leto z zaključkom v mesecu maju. Skozi projekt bodo učenci pridobili nova znanja o domačem kraju v različnih časovnih obdobjih, spoznali zanimivosti baroka, se povezali medgeneracijsko in na ta način pustili pečat v širši lokalni skupnosti.
Dediščina v rokah mladih. Mladi posvojijo spomenik
Teme: Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje
Nosilec: Osnovna šola Belokranjskega odreda Semič
Projekt bo potekal v več fazah, najbolj zgoščeno v zadnjem tednu meseca septembra za vse učence šole in povabljene učence drugih šol. V različnih delavnicah bodo spoznavali dediščino domačega kraja. Za učence in dijake UNESCO šol bomo pripravili fotografsko potepanje po kočevarski vasi.
Mednarodni Unesco tabor Premikamo meje - Razkošje v travi
Teme: Globalno državljanstvo, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Osnovna šola Maksa Pleteršnika Pišece
Osrednji sklop dejavnosti se dogaja v okviru tridnevnega mednarodnega srečanja, ki se ga udeležujejo skupine učencev/dijakov s svojimi mentorji iz drugih slovenskih, hrvaških in srbskih šol.
Slovenski izgnanci od 1945 do 1945
Teme: Globalno državljanstvo, Kultura miru in nenasilja, Medkulturno učenje, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Gimnazija Brežice
Izgnanci, novodobni migranti in begunci; projekt je zasnovan na vseh štirih Delorsovih stebrih , ključno pa je, znati živeti skupaj in graditi kulturo miru in nenasilja.
V šoli čebel
Teme: Kulturna dediščina, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Gimnazija Jožeta Plečnika Ljubljana
Projekt "V šoli čebel" bo tudi letos odkrival zanimanje za opazovanje narave in vsega, kar je povezano s čebelami. Čebele nas bodo v projektu vodile v med-predmetno in medgeneracijsko sodelovanje, naučile nas bodo, da nam narava lahko veliko nudi in nas veliko nauči. Ob raziskovanju in opazovanju čebel, žuželk in medovitih rastlin v naši okolici in šolskem vrtu se bomo tako učili živeti z naravo, negovali čut odgovornosti do okolja in hkrati poskrbeli za svoje zdravje in za zdravje svojih bližnjih. V letošnjem letu bomo poudarek dajali šolskemu čebeljnaku.
Živa knjižnica
Teme: Globalno državljanstvo, Kultura miru in nenasilja, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje
Nosilec: Gimnazija Novo mesto
Temeljni namen projekta Živa knjižnica je ozavestiti udeleženke in udeležence o temeljnih človekovih pravicah, ki so med drugim tudi temeljne vrednote Unesca.