Šolsko leto 2022 / 2023
Ciljna skupina
Teme
- Globalno državljanstvo (5)
- Kultura miru in nenasilja (4)
- Kulturna dediščina (4)
- Kulturna raznolikost (5)
- Medkulturno učenje (4)
- Trajnostni razvoj (10)
- Trajnostni življenjski slog (6)
Ključne besede
- Biotska raznovrstnost (3)
- Cilji trajnostnega razvoja (SDG) (7)
- Demokracija in pravičnost (3)
- Diskriminacija (2)
- Enakopravnost spolov (1)
- IKT (2)
- Jeziki (2)
- Medijska in informacijska pismenost (0)
- Migracije in begunci (0)
- Mir (4)
- Naučiti se živeti skupaj (3)
- Oceani (1)
- Okolje (7)
- Podnebne spremembe (3)
- Preprečevanje nasilnega ekstremizma (0)
- Solidarnost (4)
- Spomin na holokavst (0)
- Staroselci (1)
- Svoboda izražanja (4)
- Toleranca (2)
- Umetnost (5)
- Vključenost in pravičnost (4)
- Voda (5)
- Whole-school approach (1)
- Zdravje in HIV/AIDS (0)
- Zmanjšanje tveganj pri nesrečah (0)
- Znanstveno izobraževanje (5)
- Človekove pravice (3)
- Šolsko nasilje (0)
- Šport in športne vrednote (2)
10 projektov
Biseri baroka
Teme: Kulturna dediščina, Trajnostni razvoj
Nosilec: Osnovna šola Brežice
Projekt je namenjen povezovanju kreativnih idej učencev in dijakov z lokalnim okoljem. Pri tem jim bomo pomagali učitelji tehnike, likovnega pouka, zgodovine in razširjenega programa. Svoje zamisli bodo lahko udejanili na različnih dejavnostih v učilnici v naravi, pripravili zaključno predstavitev izdelkov, raziskovali mesto Brežice in iskali elemente baroka, obiskali delavnico v Posavskem muzeju, ustvarjali na temo, se družili in pridobivali na prečnih veščinah. Aktivnosti bodo potekale v času pouka v povezavi z ustreznimi vsebinami iz učnih načrtov in pri interesni dejavnosti Unesco skozi celo šolsko leto z zaključkom v mesecu maju. Skozi projekt bodo učenci pridobili nova znanja o domačem kraju v različnih časovnih obdobjih, spoznali zanimivosti baroka, se povezali medgeneracijsko in na ta način pustili pečat v širši lokalni skupnosti.
DREVO = ŽIVLJENJE
Teme: Globalno državljanstvo, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Frana Kranjca
Osnovni cilj projekta DREVO = ŽIVLJENJE je vzgajanje, ozaveščanje in usposabljanje za sprejemanje aktivne vloge v življenju posameznika kot dela globalne vizije sveta. Je interdisciplinarni projekt odprtega učnega okolja. Takšen je tudi vpet v šolski kurikulum. Vse šolsko leto se odvija pri pouku in drugih šolskih dejavnostih na razpisano globalno temo. Lahko se izvaja z različnimi skupinami učencev (vsi učenci šole, določena triada, razred, interesna dejavnost, raziskovalna skupina ipd.), prilagajajo se cilji, vsebine, zahtevnost itd.
Festival Jezikajmo - zbliževanje kultur
Teme: Globalno državljanstvo, Kultura miru in nenasilja, Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Osnovna šola prof. dr. Josipa Plemlja Bled
Projekt Jezikajmo ─ Zbliževanje kultur se bo letos odvijal že sedmo leto. Vsako leto skušamo preko glasbe, plesa, recitacij in gledaliških odlomkov preplesti mnogo raznolikih kultur in jezikov ter jih združiti v eno umetniško zgodbo, s čimer želimo mlade naučiti spoštovanja medkulturnega bogastva.
HOLZwoodDRVOles - ustvarjalni žiga-žaga ples
Teme: Kultura miru in nenasilja, Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Selnica ob Dravi
Ob raziskovanju domačega kraja smo ugotovili, da smo že stoletja močno povezani z lesom. Z razpisanim projektom želimo otrokom in mladim ponuditi priložnosti raziskovanja, igre in poljubnega ustvarjanja z lesom ali o lesu, ob tem pa graditi miren in boljši svet z medsebojnim povezovanjem, razumevanjem in sodelovanjem.
KAJ SKRIVAJO NAŠI TRAVNIKI? / CHE COSA NASCONDONO I NOSTRI PRATI?
Teme: Globalno državljanstvo, Kultura miru in nenasilja, Kulturna raznolikost, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Vincenzo e Diego De Castro Piran
Naša naravna življenjska okolja, gozdovi, morja, reke, travniki so se vse do danes zaradi neodgovornih in nepremišljenih človeških dejanj začela nenadzorovano krčiti, brez njih pa je pogled v prihodnost zastrt. Prav zato je naloga vseh nas, da složno, z roko v roki, z ozaveščanjem in svojo aktivno vlogo doprinesemo k blažitvi podnebnih sprememb in poskrbimo za svetlo prihodnost vseh nas.
Mednarodni Unesco tabor Premikamo meje - Razkošje v travi
Teme: Globalno državljanstvo, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Osnovna šola Maksa Pleteršnika Pišece
Osrednji sklop dejavnosti se dogaja v okviru tridnevnega mednarodnega srečanja, ki se ga udeležujejo skupine učencev/dijakov s svojimi mentorji iz drugih slovenskih, hrvaških in srbskih šol.
TIGROVCI - NAŠ VZOR IN PONOS
Teme: Globalno državljanstvo, Kultura miru in nenasilja, Trajnostni razvoj
Nosilec: Gimnazija Nova Gorica
Letošnje srečanje na Cerju bo tridnevno. Posvetili ga bomo 95. letnici ustanovitve TIGRA. a) omizje z gosti na temo Vojna v Ukrajini b) Unesco srečanje šol na Cerju z delavnicami, saditvijo drevesa miru c) pohod in slavnostni program pred pomnikom
V šoli čebel
Teme: Kulturna dediščina, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Gimnazija Jožeta Plečnika Ljubljana
Projekt "V šoli čebel" bo tudi letos odkrival zanimanje za opazovanje narave in vsega, kar je povezano s čebelami. Čebele nas bodo v projektu vodile v med-predmetno in medgeneracijsko sodelovanje, naučile nas bodo, da nam narava lahko veliko nudi in nas veliko nauči. Ob raziskovanju in opazovanju čebel, žuželk in medovitih rastlin v naši okolici in šolskem vrtu se bomo tako učili živeti z naravo, negovali čut odgovornosti do okolja in hkrati poskrbeli za svoje zdravje in za zdravje svojih bližnjih. V letošnjem letu bomo poudarek dajali šolskemu čebeljnaku.
Veselje do znanosti
Teme: Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Gimnazija Celje - Center
Projekt je namenjen dijakom in osnovnošolcem, ki jih zanimajo naravoslovne znanosti. Z zanimivimi eksperimenti jim te znanosti želimo približati, jim prikazati njihovo uporabnost v vsakdanjem življenju ter jih usmeriti v raziskovanje in samostojno odkrivanje na področju naravoslovja. Prireditev je razdeljena na dva dela, v prvem delu je plenarni prikaz eksperimentov ali predavanje, ki ga pripravi osrednji gost prireditve, v drugem delu pa dijaki in učenci pod mentorstvom naših učiteljev in učiteljev gostujočih šol samostojno izvajajo eksperimente. Del prireditve je namenjen tudi druženju in izmenjavi izkušenj tako med učitelji kot učenci in dijaki. Vsak udeleženec izvede tri do štiri delavnice (odvisno od števila prijavljenih).
Voda - kaj mi pomeni
Teme: Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Srednja vzgojiteljska šola, gimnazija in umetniška gimnazija Ljubljana
Dijaki preko različnih področij spoznajo, kako pomembna je voda za Zemljo, pomen pitne vode za človeštvo. Ob svetovnem dnevu voda bomo za predšolske otroke pripravili predstavo, sledile bodo delavnice: naravoslovna, geografska, glasbena, matematična delavnica, delavnica s terapevtskim psom. Dijaki bodo pripravili likovne izdelke, ki jih bomo razstavili v šolski galeriji. Za dijake bomo organizirali predavanje strokovnjaka s področja poznavanja problematike voda. Pripravili bomo literarni natečaj – Voda –kaj mi pomeni? Najboljši prispevek bomo nagradili.