Šolsko leto 2022 / 2023
Ciljna skupina
- OŠ, 1. - 3. razred (14)
- OŠ, 4. - 6. razred (14)
- OŠ, 7. - 9. razred (17)
- srednja šola (16)
- vrtec (11)
Teme
- Globalno državljanstvo (7)
- Kultura miru in nenasilja (8)
- Kulturna dediščina (11)
- Kulturna raznolikost (12)
- Medkulturno učenje (12)
- Trajnostni razvoj (17)
- Trajnostni življenjski slog (10)
Ključne besede
- Biotska raznovrstnost (4)
- Cilji trajnostnega razvoja (SDG) (12)
- Demokracija in pravičnost (5)
- Diskriminacija (1)
- Enakopravnost spolov (2)
- IKT (3)
- Jeziki (7)
- Medijska in informacijska pismenost (1)
- Migracije in begunci (0)
- Mir (3)
- Naučiti se živeti skupaj (9)
- Oceani (0)
- Okolje (10)
- Podnebne spremembe (4)
- Preprečevanje nasilnega ekstremizma (0)
- Solidarnost (9)
- Spomin na holokavst (0)
- Staroselci (0)
- Svoboda izražanja (11)
- Toleranca (3)
- Umetnost (7)
- Vključenost in pravičnost (10)
- Voda (2)
- Whole-school approach (3)
- Zdravje in HIV/AIDS (0)
- Zmanjšanje tveganj pri nesrečah (0)
- Znanstveno izobraževanje (2)
- Človekove pravice (5)
- Šolsko nasilje (0)
- Šport in športne vrednote (3)
17 projektov
Biseri baroka
Teme: Kulturna dediščina, Trajnostni razvoj
Nosilec: Osnovna šola Brežice
Projekt je namenjen povezovanju kreativnih idej učencev in dijakov z lokalnim okoljem. Pri tem jim bomo pomagali učitelji tehnike, likovnega pouka, zgodovine in razširjenega programa. Svoje zamisli bodo lahko udejanili na različnih dejavnostih v učilnici v naravi, pripravili zaključno predstavitev izdelkov, raziskovali mesto Brežice in iskali elemente baroka, obiskali delavnico v Posavskem muzeju, ustvarjali na temo, se družili in pridobivali na prečnih veščinah. Aktivnosti bodo potekale v času pouka v povezavi z ustreznimi vsebinami iz učnih načrtov in pri interesni dejavnosti Unesco skozi celo šolsko leto z zaključkom v mesecu maju. Skozi projekt bodo učenci pridobili nova znanja o domačem kraju v različnih časovnih obdobjih, spoznali zanimivosti baroka, se povezali medgeneracijsko in na ta način pustili pečat v širši lokalni skupnosti.
Branje - moje sanje
Teme: Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Osnovna šola Franja Goloba Prevalje
Kot vsako leto bomo tudi prihodnje razpisali natečaj na temo Branje - moje sanje. Razmišljali bomo o vodi.
Dobre vesti iz naše šole in našega mesta/kraja
Teme: Kultura miru in nenasilja, Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Ledina
V projektu Dobre vesti iz naše šole in našega mesta/kraja bomo v šolskem letu 2022/23 nadaljevali z raziskovanjem in ustvarjanjem na izbrano temo »Vrednote v luči vseživljenjskega učenja«. Učenci bodo raziskovali na izbrano temo in ustvarjali na literarnem in likovnem področju. Ob koncu šolskega leta 2022/23 bomo izdali knjigo vseh sodelujočih šol, kjer bomo predstavili naše skupno delo in izdelke.
DREVO = ŽIVLJENJE
Teme: Globalno državljanstvo, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Frana Kranjca
Osnovni cilj projekta DREVO = ŽIVLJENJE je vzgajanje, ozaveščanje in usposabljanje za sprejemanje aktivne vloge v življenju posameznika kot dela globalne vizije sveta. Je interdisciplinarni projekt odprtega učnega okolja. Takšen je tudi vpet v šolski kurikulum. Vse šolsko leto se odvija pri pouku in drugih šolskih dejavnostih na razpisano globalno temo. Lahko se izvaja z različnimi skupinami učencev (vsi učenci šole, določena triada, razred, interesna dejavnost, raziskovalna skupina ipd.), prilagajajo se cilji, vsebine, zahtevnost itd.
Festival Jezikajmo - zbliževanje kultur
Teme: Globalno državljanstvo, Kultura miru in nenasilja, Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Osnovna šola prof. dr. Josipa Plemlja Bled
Projekt Jezikajmo ─ Zbliževanje kultur se bo letos odvijal že sedmo leto. Vsako leto skušamo preko glasbe, plesa, recitacij in gledaliških odlomkov preplesti mnogo raznolikih kultur in jezikov ter jih združiti v eno umetniško zgodbo, s čimer želimo mlade naučiti spoštovanja medkulturnega bogastva.
GOZD IN NARAVNO OKOLJE SKOZI OTROKOVE OČI
Teme: Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Vrtec Sežana
Vabimo vas, da med letom z otroki raziskujete in tako preživite del dneva v naravnem okolju, ki vam ga ponuja vaš kraj. Naj to postane del vašega učnega, rekreacijskega in sprostitvenega prostora, tako da usmerjene kot da proste dejavnosti.
HOLZwoodDRVOles - ustvarjalni žiga-žaga ples
Teme: Kultura miru in nenasilja, Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Selnica ob Dravi
Ob raziskovanju domačega kraja smo ugotovili, da smo že stoletja močno povezani z lesom. Z razpisanim projektom želimo otrokom in mladim ponuditi priložnosti raziskovanja, igre in poljubnega ustvarjanja z lesom ali o lesu, ob tem pa graditi miren in boljši svet z medsebojnim povezovanjem, razumevanjem in sodelovanjem.
Ko bi jaz vedela!
Teme: Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Srednja ekonomska šola in gimnazija Maribor
Doživljanje ljudskega izročila nekoč in danes. Spoznavanje in prepoznavanje domače in tudi tuje folkloristike. Samostojno ustvarjanje, moderniziranje, prenašanje znanje in folklorne izkušnje na druge itd.
Kralj Matjaž pod goro Peco
Teme: Kultura miru in nenasilja, Kulturna dediščina, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Črna na Koroškem
V okviru projekta potekajo različne dejavnosti, saj se lahko učenci in dijaki vključijo v gradnjo snežnih gradov in preživijo zanimiva dneva na zimskem taboru. Gradove lahko izdelajo tudi iz odpadne embalaže, lahko pa fotografirajo zanimive motive v okviru foto natečaja Zimska pokrajina.
Mednarodni Unesco tabor Premikamo meje - Razkošje v travi
Teme: Globalno državljanstvo, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Osnovna šola Maksa Pleteršnika Pišece
Osrednji sklop dejavnosti se dogaja v okviru tridnevnega mednarodnega srečanja, ki se ga udeležujejo skupine učencev/dijakov s svojimi mentorji iz drugih slovenskih, hrvaških in srbskih šol.
SKUPAJ Z NAMI: Iz roda v rod
Teme: Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola in vrtec Sveta Trojica
Naši predniki so nam zapustili veliko. Zapustili so nam prakse, predstavitve, izraze, znanja, veščine in z njimi povezana orodja, predmete, izdelke, običaje, navade...S projektom želimo poudariti medgeneracijsko povezovanje ter obenem raziskati naravno in kulturno dediščino domačega kraja, ki se je prenašala iz roda v rod.
TIGROVCI - NAŠ VZOR IN PONOS
Teme: Globalno državljanstvo, Kultura miru in nenasilja, Trajnostni razvoj
Nosilec: Gimnazija Nova Gorica
Letošnje srečanje na Cerju bo tridnevno. Posvetili ga bomo 95. letnici ustanovitve TIGRA. a) omizje z gosti na temo Vojna v Ukrajini b) Unesco srečanje šol na Cerju z delavnicami, saditvijo drevesa miru c) pohod in slavnostni program pred pomnikom
Tujejezični recital Jezik - kultura in tradicija
Teme: Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Gimnazija Škofja Loka
Tujejezični recital Jezik - kultura in tradicija Projekt Tujejezični recital Jezik - kultura in tradicija je tradicionalni Unescov projekt Gimnazije Škofja Loka. Poudarja pomen rabe tujih jezikov skupaj z rabo materinščine. Jezik je orodje za sporazumevanje, obenem pa se z jezikom učimo kulture naroda, spoznamo njegovo zgodovino in kulturno dediščino. S temi spoznanji širimo obzorja znanja in duha, našo toleranco do drugačnih, predvsem pa bogatimo svojo lastno izobrazbo. Leto 2022 je Generalna skupščina Združenih narodov razglasila za mednarodno leto trajnostnega razvoja gorskih območij. Tema recitala bodo tako gore, hribi, planine, doline…
Učenec poučuje: Evropsko leto mladih ali Mednarodno leto trajnostnega razvoja gorskih območij
Teme: Globalno državljanstvo, Kultura miru in nenasilja, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: IV. osnovna šola Celje
Učenci se lahko preizkusijo v vlogi učitelja. Spoznajo proces poučevanja in položaj učitelja, spozna svojo odgovornost za svoj intelektualni razvoj in svojo vključenost v izobraževalni proces.
Unescova priložnost: STARA igra(ča) ZA NOVO veselje
Teme: Kultura miru in nenasilja, Kulturna dediščina, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Zreče
Zaradi nevarnosti vpliva materialistično naravnane družbe in širjenja z njo povezanih nezdravih vrednot v okviru Unesca izvajamo projekt Unescova priložnost: STARA igra(ča) ZA NOVO veselje. Vrtčevski otroci in osnovnošolski učenci menjavajo igre, igrače in športne pripomočke, ki so še uporabni, a jih ne uporabljajo več, ker so se jih naveličali. Prav tako kakovostno preživljajo prosti čas in obujajo igre naših prednikov ter tako krepijo in razvijajo medvrstniško interakcijo.
Vsaka vas ima svoj glas, vsaka pesem svoj naglas
Teme: Globalno državljanstvo, Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Osnovna šola Davorina Jenka Cerklje na Gorenjskem
Vsaka vas ima svoj glas, vsaka pesem svoj naglas je dvodelni projekt, pri katerem želimo spodbuditi pisanje pesmi v domačem narečju in s tem pokazati na njihovo pestrost ter slikovitost pesniške besede.
Živimo skupaj
Teme: Globalno državljanstvo, Kultura miru in nenasilja, Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Kapela
Projekt Živimo skupaj temelji na medsebojnem in medgeneracijskem povezovanju s ciljem spoznavanja sebe in drugih v medsebojnem učenju. Poudarek dajemo praktičnemu delu in uresničevanju Delorsovih stebrov, predvsem stebra - učiti se, da bi znali delati. Dejavnosti temeljijo na spoštovanju trajnostnega in globalnega načina življenja. Spoznavamo lokalno tradicijo in jo povezujemo z interesi današnje mladine, ki na praktičen način spoznavajo kulturno raznolikost domačega okolja. Gradimo na medgeneracijskem prenosu znanja s poudarkom na medsebojni solidarnosti. Projekt zaokrožamo z obeležbo svetovnega dneva voda, ki sovpada z datumom finalizacije projekta in zajema globalni in lokalni vpliv na okolje.