Šolsko leto 2022 / 2023
Ciljna skupina
- OŠ, 1. - 3. razred (21)
- OŠ, 4. - 6. razred (21)
- OŠ, 7. - 9. razred (20)
- srednja šola (19)
- vrtec (21)
Teme
- Globalno državljanstvo (7)
- Kultura miru in nenasilja (7)
- Kulturna dediščina (10)
- Kulturna raznolikost (13)
- Medkulturno učenje (13)
- Trajnostni razvoj (14)
- Trajnostni življenjski slog (17)
Ključne besede
- Biotska raznovrstnost (4)
- Cilji trajnostnega razvoja (SDG) (14)
- Demokracija in pravičnost (5)
- Diskriminacija (5)
- Enakopravnost spolov (2)
- IKT (3)
- Jeziki (6)
- Medijska in informacijska pismenost (0)
- Migracije in begunci (0)
- Mir (4)
- Naučiti se živeti skupaj (13)
- Oceani (0)
- Okolje (13)
- Podnebne spremembe (5)
- Preprečevanje nasilnega ekstremizma (1)
- Solidarnost (10)
- Spomin na holokavst (0)
- Staroselci (1)
- Svoboda izražanja (9)
- Toleranca (4)
- Umetnost (8)
- Vključenost in pravičnost (10)
- Voda (6)
- Whole-school approach (4)
- Zdravje in HIV/AIDS (2)
- Zmanjšanje tveganj pri nesrečah (0)
- Znanstveno izobraževanje (3)
- Človekove pravice (5)
- Šolsko nasilje (1)
- Šport in športne vrednote (5)
21 projektov
Branje - moje sanje
Teme: Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Osnovna šola Franja Goloba Prevalje
Kot vsako leto bomo tudi prihodnje razpisali natečaj na temo Branje - moje sanje. Razmišljali bomo o vodi.
DREVO = ŽIVLJENJE
Teme: Globalno državljanstvo, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Frana Kranjca
Osnovni cilj projekta DREVO = ŽIVLJENJE je vzgajanje, ozaveščanje in usposabljanje za sprejemanje aktivne vloge v življenju posameznika kot dela globalne vizije sveta. Je interdisciplinarni projekt odprtega učnega okolja. Takšen je tudi vpet v šolski kurikulum. Vse šolsko leto se odvija pri pouku in drugih šolskih dejavnostih na razpisano globalno temo. Lahko se izvaja z različnimi skupinami učencev (vsi učenci šole, določena triada, razred, interesna dejavnost, raziskovalna skupina ipd.), prilagajajo se cilji, vsebine, zahtevnost itd.
DRUGAČNOST NAS BOGATI
Teme: Globalno državljanstvo, Kultura miru in nenasilja, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Frana Metelka Škocjan
S projektom Drugačnost nas bogati želimo učence ozavestiti o pomenu medkulturnega učenja in dialoga, strpnosti, sodelovanja v vse bolj raznoliki družbi ter pomenu miru in spoštovanju človekovih pravic. Z izkustvenim učenjem jih želimo pripraviti na življenje v sodobni, vse bolj medkulturni družbi. Cilj projekta je učencem približati druge kulture, narode ter svet drugačnih, jih učiti in naučiti strpnosti, medsebojnega sodelovanja in spoštovanja, nenasilnega reševanja konfliktov, predvsem pa življenja brez predsodkov, spoštovanja drugih kultur in življenja v družbi brez meja.
GOZD IN NARAVNO OKOLJE SKOZI OTROKOVE OČI
Teme: Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Vrtec Sežana
Vabimo vas, da med letom z otroki raziskujete in tako preživite del dneva v naravnem okolju, ki vam ga ponuja vaš kraj. Naj to postane del vašega učnega, rekreacijskega in sprostitvenega prostora, tako da usmerjene kot da proste dejavnosti.
HOLZwoodDRVOles - ustvarjalni žiga-žaga ples
Teme: Kultura miru in nenasilja, Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Selnica ob Dravi
Ob raziskovanju domačega kraja smo ugotovili, da smo že stoletja močno povezani z lesom. Z razpisanim projektom želimo otrokom in mladim ponuditi priložnosti raziskovanja, igre in poljubnega ustvarjanja z lesom ali o lesu, ob tem pa graditi miren in boljši svet z medsebojnim povezovanjem, razumevanjem in sodelovanjem.
Izboljšajmo odnos do hrane
Teme: Kulturna raznolikost, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Leskovec pri Krškem
Učence bi radi izobrazili o tem, kako ravnati s hrano, kam z odpadno hrano in kam s hrano, ki ostane nerazdeljena. Naučili se bodo sami pripraviti količinsko primeren uravnotežen obrok. Naučili se bodo razumeti in spoštovati prehranjevalne navade različnih narodov in skupnosti.
Jezik - kamenček v mozaiku kulture
Teme: Kultura miru in nenasilja, Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Šmihel
Osnovna šola Šmihel bo razširila in nadgradila lanski projekt. Naslov projekta je Jezik - kamenček v mozaiku kulture. Jezik je pomemben del kulture. Vsak otrok se ima pravico izražati v maternem jeziku. Šola je stičišče različnih kultur, torej tudi jezika. Romski učenci se ob vključitvi v osnovno šolo srečajo z učnim jezikom, ki ni njihov materni jezik. Ob tem doživljajo nemalo stisk in težav. S projektom želimo romskim učencem pomagati pri ohranjanju njihovega maternega jezika in jih tudi na ta način spodbujati k ohranjanju njihove kulturne dediščine in k vključenosti na vseh področjih življenja. Ostalim učencem pa želimo približati romski jezik kot materni jezik njihovih sošolcev in s tem krepiti vrednote kot so medkulturni dialog, spoštovanje pravic ... Vsi udeleženci se bodo srečali z zapisanim romskim in slovenskim besedilom, na podlagi katerega bodo poustvarjali na dramskem, lutkovnem in kulinaričnem področju. Ker je jezik del kulture, ki nas povezuje in zbližuje, bodo učenci spoznavali in usvajali enostavnejše romske povedi skozi dramsko igro, lutkovno predstavo in v povezavi z besedilom pripravljali enostavnejše kulinarične dobrote. Skozi projekt se bodo učenci učili sobivanja različnih kultur, vrednosti in pomembnosti vsake kulture ter razvijali in krepili samozavest na področju uporabe maternega jezika v šolskem prostoru.
KAJ SKRIVAJO NAŠI TRAVNIKI? / CHE COSA NASCONDONO I NOSTRI PRATI?
Teme: Globalno državljanstvo, Kultura miru in nenasilja, Kulturna raznolikost, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Vincenzo e Diego De Castro Piran
Naša naravna življenjska okolja, gozdovi, morja, reke, travniki so se vse do danes zaradi neodgovornih in nepremišljenih človeških dejanj začela nenadzorovano krčiti, brez njih pa je pogled v prihodnost zastrt. Prav zato je naloga vseh nas, da složno, z roko v roki, z ozaveščanjem in svojo aktivno vlogo doprinesemo k blažitvi podnebnih sprememb in poskrbimo za svetlo prihodnost vseh nas.
Ko bi jaz vedela!
Teme: Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Srednja ekonomska šola in gimnazija Maribor
Doživljanje ljudskega izročila nekoč in danes. Spoznavanje in prepoznavanje domače in tudi tuje folkloristike. Samostojno ustvarjanje, moderniziranje, prenašanje znanje in folklorne izkušnje na druge itd.
Mednarodni Unesco tabor Premikamo meje - Razkošje v travi
Teme: Globalno državljanstvo, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Osnovna šola Maksa Pleteršnika Pišece
Osrednji sklop dejavnosti se dogaja v okviru tridnevnega mednarodnega srečanja, ki se ga udeležujejo skupine učencev/dijakov s svojimi mentorji iz drugih slovenskih, hrvaških in srbskih šol.
Menjaj branje in sanje
Teme: Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Gimnazija Ledina
Menjaj branje in sanje je projekt spodbujanja branja. Sodelujoči organizirajo izmenjavo knjig s posvetili, na zaključnem druženju na Gimnaziji Ledini pa spoznajo z literaturo povezane ustvarjalce in sodelujejo v delavnicah, povezanih z izbranim literarnim delom.
MESTNE RAZGLEDNICE
Teme: Kulturna dediščina, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Vrtec Mornarček Piran
Otroke želimo motivirati, da s svojimi predlogi prispevajo k izboljšanju kakovosti svojega mesta v katerem bodo živeli kot odrasli. Z neposredno vpletenostjo bodo začutili pripadnost svojemu mestu ter utrip mestnega življenja.
Od pšeničke do potičke
Teme: Kulturna dediščina, Trajnostni razvoj
Nosilec: Osnovna šola Frana Metelka Škocjan
S projektom Od pšeničke do potičke želimo otroke učiti živeti z naravo ter jih seznaniti s pomenom kulturne in naravne dediščine v svoji okolici. Želimo jim približati pomembnost skrbi za okolje in naš skupni dom, planet Zemlja. Naučiti delovati lokalno in globalno. Predvsem želimo, da bi se v tem svetu sodobnih tehnologij in dobrin za trenutek ustavili, pogledali okoli sebe ter začutili lepoto svojega doma in pestrosti dobrin, katere nam nudi narava okoli nas.
Otroštvo podaja roko modrosti
Teme: Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Cvetka Golarja
Projekt Otroštvo podaja roko modrosti poudarja pomen vzpostavljanja pristnih prijateljskih odnosov med mladimi in starejšimi. Preko različnih oblik sodelovanja med generacijami želimo razvijati strpnost med generacijami; oblikovati otrokov odnos do bolezni, starosti, invalidnosti, smrti, žalovanja; se učiti sodelovati s starejšimi v različnih delavnicah, na prireditvah ter se učiti »dajati« in »sprejemati«
POŠLJIMO SAPICO PRIJATELJSTVA
Teme: Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Pesnica
Medgeneracijsko povezovanje prinaša vsem sodelujočim novo kvaliteto življenja; na eni strani zagotavlja občutek sprejetosti in varnosti, lajša osamljenost ter krepi duševno in telesno zdravje; po drugi strani pa bogati mlade z izkušnjami za življenje.
SKRITI KOTIČKI MOJEGA KRAJA
Teme: Globalno državljanstvo, Kulturna dediščina, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Odranci
Projekt na daljavo bo potekal vso šolsko leto. Skozi različne dejavnosti pri pouku in razširjenem programu bodo učenci spoznavali in raziskovali skrite kotičke svojega kraja in možnosti predstavitve le-tega. Projekt v živo bo potekal v spomladanskem času 2023.
Učenec poučuje: Evropsko leto mladih ali Mednarodno leto trajnostnega razvoja gorskih območij
Teme: Globalno državljanstvo, Kultura miru in nenasilja, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: IV. osnovna šola Celje
Učenci se lahko preizkusijo v vlogi učitelja. Spoznajo proces poučevanja in položaj učitelja, spozna svojo odgovornost za svoj intelektualni razvoj in svojo vključenost v izobraževalni proces.
Unescova priložnost: STARA igra(ča) ZA NOVO veselje
Teme: Kultura miru in nenasilja, Kulturna dediščina, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Zreče
Zaradi nevarnosti vpliva materialistično naravnane družbe in širjenja z njo povezanih nezdravih vrednot v okviru Unesca izvajamo projekt Unescova priložnost: STARA igra(ča) ZA NOVO veselje. Vrtčevski otroci in osnovnošolski učenci menjavajo igre, igrače in športne pripomočke, ki so še uporabni, a jih ne uporabljajo več, ker so se jih naveličali. Prav tako kakovostno preživljajo prosti čas in obujajo igre naših prednikov ter tako krepijo in razvijajo medvrstniško interakcijo.
V sodelovanju z naravo sam pridelam hrano
Teme: Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Zreče
S projektom želimo otroke navdušiti za sobivanje z naravo, spremljanje rasti in razvoja rastlin, skrbeti za svoje zdravje in negovati naš planet Zemljo.
V šoli čebel
Teme: Kulturna dediščina, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Gimnazija Jožeta Plečnika Ljubljana
Projekt "V šoli čebel" bo tudi letos odkrival zanimanje za opazovanje narave in vsega, kar je povezano s čebelami. Čebele nas bodo v projektu vodile v med-predmetno in medgeneracijsko sodelovanje, naučile nas bodo, da nam narava lahko veliko nudi in nas veliko nauči. Ob raziskovanju in opazovanju čebel, žuželk in medovitih rastlin v naši okolici in šolskem vrtu se bomo tako učili živeti z naravo, negovali čut odgovornosti do okolja in hkrati poskrbeli za svoje zdravje in za zdravje svojih bližnjih. V letošnjem letu bomo poudarek dajali šolskemu čebeljnaku.
Živimo skupaj
Teme: Globalno državljanstvo, Kultura miru in nenasilja, Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Kapela
Projekt Živimo skupaj temelji na medsebojnem in medgeneracijskem povezovanju s ciljem spoznavanja sebe in drugih v medsebojnem učenju. Poudarek dajemo praktičnemu delu in uresničevanju Delorsovih stebrov, predvsem stebra - učiti se, da bi znali delati. Dejavnosti temeljijo na spoštovanju trajnostnega in globalnega načina življenja. Spoznavamo lokalno tradicijo in jo povezujemo z interesi današnje mladine, ki na praktičen način spoznavajo kulturno raznolikost domačega okolja. Gradimo na medgeneracijskem prenosu znanja s poudarkom na medsebojni solidarnosti. Projekt zaokrožamo z obeležbo svetovnega dneva voda, ki sovpada z datumom finalizacije projekta in zajema globalni in lokalni vpliv na okolje.