Šolsko leto 2022 / 2023
Ciljna skupina
- OŠ, 1. - 3. razred (11)
- OŠ, 4. - 6. razred (11)
- OŠ, 7. - 9. razred (11)
- srednja šola (11)
- vrtec (11)
Teme
- Globalno državljanstvo (3)
- Kultura miru in nenasilja (5)
- Kulturna dediščina (6)
- Kulturna raznolikost (9)
- Medkulturno učenje (8)
- Trajnostni razvoj (8)
- Trajnostni življenjski slog (8)
Ključne besede
- Biotska raznovrstnost (2)
- Cilji trajnostnega razvoja (SDG) (6)
- Demokracija in pravičnost (2)
- Diskriminacija (2)
- Enakopravnost spolov (1)
- IKT (1)
- Jeziki (6)
- Medijska in informacijska pismenost (0)
- Migracije in begunci (0)
- Mir (3)
- Naučiti se živeti skupaj (7)
- Oceani (1)
- Okolje (6)
- Podnebne spremembe (2)
- Preprečevanje nasilnega ekstremizma (0)
- Solidarnost (2)
- Spomin na holokavst (0)
- Staroselci (1)
- Svoboda izražanja (9)
- Toleranca (1)
- Umetnost (4)
- Vključenost in pravičnost (6)
- Voda (3)
- Whole-school approach (3)
- Zdravje in HIV/AIDS (0)
- Zmanjšanje tveganj pri nesrečah (0)
- Znanstveno izobraževanje (1)
- Človekove pravice (3)
- Šolsko nasilje (0)
- Šport in športne vrednote (3)
11 projektov
Branje - moje sanje
Teme: Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Osnovna šola Franja Goloba Prevalje
Kot vsako leto bomo tudi prihodnje razpisali natečaj na temo Branje - moje sanje. Razmišljali bomo o vodi.
GOZD IN NARAVNO OKOLJE SKOZI OTROKOVE OČI
Teme: Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Vrtec Sežana
Vabimo vas, da med letom z otroki raziskujete in tako preživite del dneva v naravnem okolju, ki vam ga ponuja vaš kraj. Naj to postane del vašega učnega, rekreacijskega in sprostitvenega prostora, tako da usmerjene kot da proste dejavnosti.
HOLZwoodDRVOles - ustvarjalni žiga-žaga ples
Teme: Kultura miru in nenasilja, Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Selnica ob Dravi
Ob raziskovanju domačega kraja smo ugotovili, da smo že stoletja močno povezani z lesom. Z razpisanim projektom želimo otrokom in mladim ponuditi priložnosti raziskovanja, igre in poljubnega ustvarjanja z lesom ali o lesu, ob tem pa graditi miren in boljši svet z medsebojnim povezovanjem, razumevanjem in sodelovanjem.
Jezik - kamenček v mozaiku kulture
Teme: Kultura miru in nenasilja, Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Šmihel
Osnovna šola Šmihel bo razširila in nadgradila lanski projekt. Naslov projekta je Jezik - kamenček v mozaiku kulture. Jezik je pomemben del kulture. Vsak otrok se ima pravico izražati v maternem jeziku. Šola je stičišče različnih kultur, torej tudi jezika. Romski učenci se ob vključitvi v osnovno šolo srečajo z učnim jezikom, ki ni njihov materni jezik. Ob tem doživljajo nemalo stisk in težav. S projektom želimo romskim učencem pomagati pri ohranjanju njihovega maternega jezika in jih tudi na ta način spodbujati k ohranjanju njihove kulturne dediščine in k vključenosti na vseh področjih življenja. Ostalim učencem pa želimo približati romski jezik kot materni jezik njihovih sošolcev in s tem krepiti vrednote kot so medkulturni dialog, spoštovanje pravic ... Vsi udeleženci se bodo srečali z zapisanim romskim in slovenskim besedilom, na podlagi katerega bodo poustvarjali na dramskem, lutkovnem in kulinaričnem področju. Ker je jezik del kulture, ki nas povezuje in zbližuje, bodo učenci spoznavali in usvajali enostavnejše romske povedi skozi dramsko igro, lutkovno predstavo in v povezavi z besedilom pripravljali enostavnejše kulinarične dobrote. Skozi projekt se bodo učenci učili sobivanja različnih kultur, vrednosti in pomembnosti vsake kulture ter razvijali in krepili samozavest na področju uporabe maternega jezika v šolskem prostoru.
KAJ SKRIVAJO NAŠI TRAVNIKI? / CHE COSA NASCONDONO I NOSTRI PRATI?
Teme: Globalno državljanstvo, Kultura miru in nenasilja, Kulturna raznolikost, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Vincenzo e Diego De Castro Piran
Naša naravna življenjska okolja, gozdovi, morja, reke, travniki so se vse do danes zaradi neodgovornih in nepremišljenih človeških dejanj začela nenadzorovano krčiti, brez njih pa je pogled v prihodnost zastrt. Prav zato je naloga vseh nas, da složno, z roko v roki, z ozaveščanjem in svojo aktivno vlogo doprinesemo k blažitvi podnebnih sprememb in poskrbimo za svetlo prihodnost vseh nas.
Ko bi jaz vedela!
Teme: Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Srednja ekonomska šola in gimnazija Maribor
Doživljanje ljudskega izročila nekoč in danes. Spoznavanje in prepoznavanje domače in tudi tuje folkloristike. Samostojno ustvarjanje, moderniziranje, prenašanje znanje in folklorne izkušnje na druge itd.
Menjaj branje in sanje
Teme: Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Gimnazija Ledina
Menjaj branje in sanje je projekt spodbujanja branja. Sodelujoči organizirajo izmenjavo knjig s posvetili, na zaključnem druženju na Gimnaziji Ledini pa spoznajo z literaturo povezane ustvarjalce in sodelujejo v delavnicah, povezanih z izbranim literarnim delom.
MIROVNIŠKI FESTIVAL V SLOVENJ GRADCU
Teme: Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje
Nosilec: Prva osnovna šola Slovenj Gradec
Učenci si bodo pridobili nova spoznanja ter spretnosti s samostojnim delom. Z raziskovalnim učenjem pa bodo poglobili in razširili znanje o načinih življenja ljudi v svoji okolici skozi zgodovinski čas.
Učenec poučuje: Evropsko leto mladih ali Mednarodno leto trajnostnega razvoja gorskih območij
Teme: Globalno državljanstvo, Kultura miru in nenasilja, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: IV. osnovna šola Celje
Učenci se lahko preizkusijo v vlogi učitelja. Spoznajo proces poučevanja in položaj učitelja, spozna svojo odgovornost za svoj intelektualni razvoj in svojo vključenost v izobraževalni proces.
Voda - kaj mi pomeni
Teme: Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Srednja vzgojiteljska šola, gimnazija in umetniška gimnazija Ljubljana
Dijaki preko različnih področij spoznajo, kako pomembna je voda za Zemljo, pomen pitne vode za človeštvo. Ob svetovnem dnevu voda bomo za predšolske otroke pripravili predstavo, sledile bodo delavnice: naravoslovna, geografska, glasbena, matematična delavnica, delavnica s terapevtskim psom. Dijaki bodo pripravili likovne izdelke, ki jih bomo razstavili v šolski galeriji. Za dijake bomo organizirali predavanje strokovnjaka s področja poznavanja problematike voda. Pripravili bomo literarni natečaj – Voda –kaj mi pomeni? Najboljši prispevek bomo nagradili.
Živimo skupaj
Teme: Globalno državljanstvo, Kultura miru in nenasilja, Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Kapela
Projekt Živimo skupaj temelji na medsebojnem in medgeneracijskem povezovanju s ciljem spoznavanja sebe in drugih v medsebojnem učenju. Poudarek dajemo praktičnemu delu in uresničevanju Delorsovih stebrov, predvsem stebra - učiti se, da bi znali delati. Dejavnosti temeljijo na spoštovanju trajnostnega in globalnega načina življenja. Spoznavamo lokalno tradicijo in jo povezujemo z interesi današnje mladine, ki na praktičen način spoznavajo kulturno raznolikost domačega okolja. Gradimo na medgeneracijskem prenosu znanja s poudarkom na medsebojni solidarnosti. Projekt zaokrožamo z obeležbo svetovnega dneva voda, ki sovpada z datumom finalizacije projekta in zajema globalni in lokalni vpliv na okolje.