Šolsko leto 2022 / 2023
Ciljna skupina
- OŠ, 1. - 3. razred (12)
- OŠ, 4. - 6. razred (12)
- OŠ, 7. - 9. razred (12)
- srednja šola (11)
- vrtec (12)
Teme
- Globalno državljanstvo (4)
- Kultura miru in nenasilja (4)
- Kulturna dediščina (5)
- Kulturna raznolikost (4)
- Medkulturno učenje (3)
- Trajnostni razvoj (10)
- Trajnostni življenjski slog (12)
Ključne besede
- Biotska raznovrstnost (2)
- Cilji trajnostnega razvoja (SDG) (10)
- Demokracija in pravičnost (0)
- Diskriminacija (1)
- Enakopravnost spolov (0)
- IKT (1)
- Jeziki (1)
- Medijska in informacijska pismenost (0)
- Migracije in begunci (0)
- Mir (2)
- Naučiti se živeti skupaj (8)
- Oceani (1)
- Okolje (11)
- Podnebne spremembe (4)
- Preprečevanje nasilnega ekstremizma (0)
- Solidarnost (5)
- Spomin na holokavst (0)
- Staroselci (1)
- Svoboda izražanja (3)
- Toleranca (1)
- Umetnost (4)
- Vključenost in pravičnost (4)
- Voda (8)
- Whole-school approach (4)
- Zdravje in HIV/AIDS (2)
- Zmanjšanje tveganj pri nesrečah (0)
- Znanstveno izobraževanje (2)
- Človekove pravice (0)
- Šolsko nasilje (0)
- Šport in športne vrednote (5)
12 projektov
GOZD IN NARAVNO OKOLJE SKOZI OTROKOVE OČI
Teme: Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Vrtec Sežana
Vabimo vas, da med letom z otroki raziskujete in tako preživite del dneva v naravnem okolju, ki vam ga ponuja vaš kraj. Naj to postane del vašega učnega, rekreacijskega in sprostitvenega prostora, tako da usmerjene kot da proste dejavnosti.
HOLZwoodDRVOles - ustvarjalni žiga-žaga ples
Teme: Kultura miru in nenasilja, Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Selnica ob Dravi
Ob raziskovanju domačega kraja smo ugotovili, da smo že stoletja močno povezani z lesom. Z razpisanim projektom želimo otrokom in mladim ponuditi priložnosti raziskovanja, igre in poljubnega ustvarjanja z lesom ali o lesu, ob tem pa graditi miren in boljši svet z medsebojnim povezovanjem, razumevanjem in sodelovanjem.
Izboljšajmo odnos do hrane
Teme: Kulturna raznolikost, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Leskovec pri Krškem
Učence bi radi izobrazili o tem, kako ravnati s hrano, kam z odpadno hrano in kam s hrano, ki ostane nerazdeljena. Naučili se bodo sami pripraviti količinsko primeren uravnotežen obrok. Naučili se bodo razumeti in spoštovati prehranjevalne navade različnih narodov in skupnosti.
KAJ SKRIVAJO NAŠI TRAVNIKI? / CHE COSA NASCONDONO I NOSTRI PRATI?
Teme: Globalno državljanstvo, Kultura miru in nenasilja, Kulturna raznolikost, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Vincenzo e Diego De Castro Piran
Naša naravna življenjska okolja, gozdovi, morja, reke, travniki so se vse do danes zaradi neodgovornih in nepremišljenih človeških dejanj začela nenadzorovano krčiti, brez njih pa je pogled v prihodnost zastrt. Prav zato je naloga vseh nas, da složno, z roko v roki, z ozaveščanjem in svojo aktivno vlogo doprinesemo k blažitvi podnebnih sprememb in poskrbimo za svetlo prihodnost vseh nas.
Kapljice življenja - HRANA
Teme: Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola dr. Jožeta Pučnika Črešnjevec
S pomočjo projekta bomo učence ter druge udeležence spomnili na pomen hrane v našem življenju. Lotili se bomo različnih dejavnosti, ki bodo povezane s hrano in tako udeležencem prikazali, kako je hrana povezana z našim zdravjem in počutjem. Opomnili jih bomo tudi na kulturo prehranjevanja in bonton pri uživanju hrane.
POSTANI PRAVI JUNAK/JUNAKINJA Z GESLOM: POBEREM SMET IN REŠIM SVET
Teme: Globalno državljanstvo, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Vrtec Koper
Projekt je zasnovan z namenom, da se otroci že v predšolskem obdobju spopadejo s pomenom ekološke ozaveščenosti, skrbi zase in za naravo in dejstvom, da lahko sami pripomoremo k čistemu okolju. Prav tako je namen tudi krepiti vezi med vrtcem in družinami otrok ter jih ozavestiti o zdravem načinu življenja in skrbi za naravo. Projekt je načeloma namenjen vrtcem, sodelujejo pa lahko tudi šole.
SKRITI KOTIČKI MOJEGA KRAJA
Teme: Globalno državljanstvo, Kulturna dediščina, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Odranci
Projekt na daljavo bo potekal vso šolsko leto. Skozi različne dejavnosti pri pouku in razširjenem programu bodo učenci spoznavali in raziskovali skrite kotičke svojega kraja in možnosti predstavitve le-tega. Projekt v živo bo potekal v spomladanskem času 2023.
Unescova priložnost: STARA igra(ča) ZA NOVO veselje
Teme: Kultura miru in nenasilja, Kulturna dediščina, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Zreče
Zaradi nevarnosti vpliva materialistično naravnane družbe in širjenja z njo povezanih nezdravih vrednot v okviru Unesca izvajamo projekt Unescova priložnost: STARA igra(ča) ZA NOVO veselje. Vrtčevski otroci in osnovnošolski učenci menjavajo igre, igrače in športne pripomočke, ki so še uporabni, a jih ne uporabljajo več, ker so se jih naveličali. Prav tako kakovostno preživljajo prosti čas in obujajo igre naših prednikov ter tako krepijo in razvijajo medvrstniško interakcijo.
V sodelovanju z naravo sam pridelam hrano
Teme: Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Zreče
S projektom želimo otroke navdušiti za sobivanje z naravo, spremljanje rasti in razvoja rastlin, skrbeti za svoje zdravje in negovati naš planet Zemljo.
V šoli čebel
Teme: Kulturna dediščina, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Gimnazija Jožeta Plečnika Ljubljana
Projekt "V šoli čebel" bo tudi letos odkrival zanimanje za opazovanje narave in vsega, kar je povezano s čebelami. Čebele nas bodo v projektu vodile v med-predmetno in medgeneracijsko sodelovanje, naučile nas bodo, da nam narava lahko veliko nudi in nas veliko nauči. Ob raziskovanju in opazovanju čebel, žuželk in medovitih rastlin v naši okolici in šolskem vrtu se bomo tako učili živeti z naravo, negovali čut odgovornosti do okolja in hkrati poskrbeli za svoje zdravje in za zdravje svojih bližnjih. V letošnjem letu bomo poudarek dajali šolskemu čebeljnaku.
Voda - kaj mi pomeni
Teme: Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Srednja vzgojiteljska šola, gimnazija in umetniška gimnazija Ljubljana
Dijaki preko različnih področij spoznajo, kako pomembna je voda za Zemljo, pomen pitne vode za človeštvo. Ob svetovnem dnevu voda bomo za predšolske otroke pripravili predstavo, sledile bodo delavnice: naravoslovna, geografska, glasbena, matematična delavnica, delavnica s terapevtskim psom. Dijaki bodo pripravili likovne izdelke, ki jih bomo razstavili v šolski galeriji. Za dijake bomo organizirali predavanje strokovnjaka s področja poznavanja problematike voda. Pripravili bomo literarni natečaj – Voda –kaj mi pomeni? Najboljši prispevek bomo nagradili.
Živimo skupaj
Teme: Globalno državljanstvo, Kultura miru in nenasilja, Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Kapela
Projekt Živimo skupaj temelji na medsebojnem in medgeneracijskem povezovanju s ciljem spoznavanja sebe in drugih v medsebojnem učenju. Poudarek dajemo praktičnemu delu in uresničevanju Delorsovih stebrov, predvsem stebra - učiti se, da bi znali delati. Dejavnosti temeljijo na spoštovanju trajnostnega in globalnega načina življenja. Spoznavamo lokalno tradicijo in jo povezujemo z interesi današnje mladine, ki na praktičen način spoznavajo kulturno raznolikost domačega okolja. Gradimo na medgeneracijskem prenosu znanja s poudarkom na medsebojni solidarnosti. Projekt zaokrožamo z obeležbo svetovnega dneva voda, ki sovpada z datumom finalizacije projekta in zajema globalni in lokalni vpliv na okolje.