Šolsko leto 2022 / 2023
Ciljna skupina
Teme
- Globalno državljanstvo (6)
- Kultura miru in nenasilja (4)
- Kulturna dediščina (4)
- Kulturna raznolikost (7)
- Medkulturno učenje (6)
- Trajnostni razvoj (8)
- Trajnostni življenjski slog (8)
Ključne besede
- Biotska raznovrstnost (5)
- Cilji trajnostnega razvoja (SDG) (5)
- Demokracija in pravičnost (2)
- Diskriminacija (1)
- Enakopravnost spolov (1)
- IKT (3)
- Jeziki (3)
- Medijska in informacijska pismenost (2)
- Migracije in begunci (0)
- Mir (1)
- Naučiti se živeti skupaj (4)
- Oceani (0)
- Okolje (8)
- Podnebne spremembe (7)
- Preprečevanje nasilnega ekstremizma (0)
- Solidarnost (2)
- Spomin na holokavst (0)
- Staroselci (1)
- Svoboda izražanja (3)
- Toleranca (0)
- Umetnost (2)
- Vključenost in pravičnost (3)
- Voda (4)
- Whole-school approach (1)
- Zdravje in HIV/AIDS (0)
- Zmanjšanje tveganj pri nesrečah (0)
- Znanstveno izobraževanje (2)
- Človekove pravice (2)
- Šolsko nasilje (0)
- Šport in športne vrednote (1)
9 projektov
Dobre vesti iz naše šole in našega mesta/kraja
Teme: Kultura miru in nenasilja, Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Ledina
V projektu Dobre vesti iz naše šole in našega mesta/kraja bomo v šolskem letu 2022/23 nadaljevali z raziskovanjem in ustvarjanjem na izbrano temo »Vrednote v luči vseživljenjskega učenja«. Učenci bodo raziskovali na izbrano temo in ustvarjali na literarnem in likovnem področju. Ob koncu šolskega leta 2022/23 bomo izdali knjigo vseh sodelujočih šol, kjer bomo predstavili naše skupno delo in izdelke.
KAJ SKRIVAJO NAŠI TRAVNIKI? / CHE COSA NASCONDONO I NOSTRI PRATI?
Teme: Globalno državljanstvo, Kultura miru in nenasilja, Kulturna raznolikost, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Vincenzo e Diego De Castro Piran
Naša naravna življenjska okolja, gozdovi, morja, reke, travniki so se vse do danes zaradi neodgovornih in nepremišljenih človeških dejanj začela nenadzorovano krčiti, brez njih pa je pogled v prihodnost zastrt. Prav zato je naloga vseh nas, da složno, z roko v roki, z ozaveščanjem in svojo aktivno vlogo doprinesemo k blažitvi podnebnih sprememb in poskrbimo za svetlo prihodnost vseh nas.
KAM Z ODPADNIM MATERIALOM
Teme: Globalno državljanstvo, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Franca Rozmana - Staneta
Ker je vsak dan več odpadkov, je premalo le reciklirati in ločevati. Potrebno je zmanjšati naše potrebe in temu bomo dali poudarek. Naredili bomo razpored naših vsakdanjih opravil in navad in poiskali načine zmanjševanja količin embalaže, uporabili stvari, ki imajo manjši ogljični odtis, uporabili stvari dokler so še uporabne, pogledali celotno pot izdelka...
Mednarodni Unesco tabor Premikamo meje - Razkošje v travi
Teme: Globalno državljanstvo, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Osnovna šola Maksa Pleteršnika Pišece
Osrednji sklop dejavnosti se dogaja v okviru tridnevnega mednarodnega srečanja, ki se ga udeležujejo skupine učencev/dijakov s svojimi mentorji iz drugih slovenskih, hrvaških in srbskih šol.
Ne drži jezika za zobmi!
Teme: Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Dušana Flisa Hoče
V projektu Ne drži jezika za zobmi! bomo spoznavali jezikovno raznolikost Evropske unije, jezike, ki se jih učimo v šolah, in jezike, ki jih v naš učni prostor prinašajo učenci različnih kultur in narodnosti ter narečnih skupin. Sodelujoči bodo ustvarjali razglednice, na kateri bodo na eni strani ilustrirali, kako bi se sami in v okviru šole/svojega kraja/mesta povezovali s prijatelji drugih kultur, na drugi strani pa bodo prijatelja nagovorili/povabili v svoj kraj/mesto/državo, in sicer v izbranem jeziku ali narečju. Izdelki bodo razstavljeni na razstavi v Hočah, najboljši bodo nagrajeni.
POSTANI PRAVI JUNAK/JUNAKINJA Z GESLOM: POBEREM SMET IN REŠIM SVET
Teme: Globalno državljanstvo, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Vrtec Koper
Projekt je zasnovan z namenom, da se otroci že v predšolskem obdobju spopadejo s pomenom ekološke ozaveščenosti, skrbi zase in za naravo in dejstvom, da lahko sami pripomoremo k čistemu okolju. Prav tako je namen tudi krepiti vezi med vrtcem in družinami otrok ter jih ozavestiti o zdravem načinu življenja in skrbi za naravo. Projekt je načeloma namenjen vrtcem, sodelujejo pa lahko tudi šole.
Tujejezični recital Jezik - kultura in tradicija
Teme: Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Gimnazija Škofja Loka
Tujejezični recital Jezik - kultura in tradicija Projekt Tujejezični recital Jezik - kultura in tradicija je tradicionalni Unescov projekt Gimnazije Škofja Loka. Poudarja pomen rabe tujih jezikov skupaj z rabo materinščine. Jezik je orodje za sporazumevanje, obenem pa se z jezikom učimo kulture naroda, spoznamo njegovo zgodovino in kulturno dediščino. S temi spoznanji širimo obzorja znanja in duha, našo toleranco do drugačnih, predvsem pa bogatimo svojo lastno izobrazbo. Leto 2022 je Generalna skupščina Združenih narodov razglasila za mednarodno leto trajnostnega razvoja gorskih območij. Tema recitala bodo tako gore, hribi, planine, doline…
Učenec poučuje: Evropsko leto mladih ali Mednarodno leto trajnostnega razvoja gorskih območij
Teme: Globalno državljanstvo, Kultura miru in nenasilja, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: IV. osnovna šola Celje
Učenci se lahko preizkusijo v vlogi učitelja. Spoznajo proces poučevanja in položaj učitelja, spozna svojo odgovornost za svoj intelektualni razvoj in svojo vključenost v izobraževalni proces.
Živimo skupaj
Teme: Globalno državljanstvo, Kultura miru in nenasilja, Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Kapela
Projekt Živimo skupaj temelji na medsebojnem in medgeneracijskem povezovanju s ciljem spoznavanja sebe in drugih v medsebojnem učenju. Poudarek dajemo praktičnemu delu in uresničevanju Delorsovih stebrov, predvsem stebra - učiti se, da bi znali delati. Dejavnosti temeljijo na spoštovanju trajnostnega in globalnega načina življenja. Spoznavamo lokalno tradicijo in jo povezujemo z interesi današnje mladine, ki na praktičen način spoznavajo kulturno raznolikost domačega okolja. Gradimo na medgeneracijskem prenosu znanja s poudarkom na medsebojni solidarnosti. Projekt zaokrožamo z obeležbo svetovnega dneva voda, ki sovpada z datumom finalizacije projekta in zajema globalni in lokalni vpliv na okolje.