Šolsko leto 2022 / 2023
Ciljna skupina
- OŠ, 1. - 3. razred (12)
- OŠ, 4. - 6. razred (12)
- OŠ, 7. - 9. razred (12)
- srednja šola (12)
- vrtec (12)
Teme
- Globalno državljanstvo (5)
- Kultura miru in nenasilja (6)
- Kulturna dediščina (6)
- Kulturna raznolikost (12)
- Medkulturno učenje (9)
- Trajnostni razvoj (8)
- Trajnostni življenjski slog (8)
Ključne besede
- Biotska raznovrstnost (5)
- Cilji trajnostnega razvoja (SDG) (6)
- Demokracija in pravičnost (4)
- Diskriminacija (3)
- Enakopravnost spolov (3)
- IKT (4)
- Jeziki (6)
- Medijska in informacijska pismenost (2)
- Migracije in begunci (0)
- Mir (3)
- Naučiti se živeti skupaj (6)
- Oceani (0)
- Okolje (7)
- Podnebne spremembe (5)
- Preprečevanje nasilnega ekstremizma (1)
- Solidarnost (3)
- Spomin na holokavst (0)
- Staroselci (1)
- Svoboda izražanja (5)
- Toleranca (3)
- Umetnost (5)
- Vključenost in pravičnost (4)
- Voda (3)
- Whole-school approach (2)
- Zdravje in HIV/AIDS (1)
- Zmanjšanje tveganj pri nesrečah (0)
- Znanstveno izobraževanje (2)
- Človekove pravice (4)
- Šolsko nasilje (1)
- Šport in športne vrednote (2)
12 projektov
Dobre vesti iz naše šole in našega mesta/kraja
Teme: Kultura miru in nenasilja, Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Ledina
V projektu Dobre vesti iz naše šole in našega mesta/kraja bomo v šolskem letu 2022/23 nadaljevali z raziskovanjem in ustvarjanjem na izbrano temo »Vrednote v luči vseživljenjskega učenja«. Učenci bodo raziskovali na izbrano temo in ustvarjali na literarnem in likovnem področju. Ob koncu šolskega leta 2022/23 bomo izdali knjigo vseh sodelujočih šol, kjer bomo predstavili naše skupno delo in izdelke.
DRUGAČNOST NAS BOGATI
Teme: Globalno državljanstvo, Kultura miru in nenasilja, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Frana Metelka Škocjan
S projektom Drugačnost nas bogati želimo učence ozavestiti o pomenu medkulturnega učenja in dialoga, strpnosti, sodelovanja v vse bolj raznoliki družbi ter pomenu miru in spoštovanju človekovih pravic. Z izkustvenim učenjem jih želimo pripraviti na življenje v sodobni, vse bolj medkulturni družbi. Cilj projekta je učencem približati druge kulture, narode ter svet drugačnih, jih učiti in naučiti strpnosti, medsebojnega sodelovanja in spoštovanja, nenasilnega reševanja konfliktov, predvsem pa življenja brez predsodkov, spoštovanja drugih kultur in življenja v družbi brez meja.
HOLZwoodDRVOles - ustvarjalni žiga-žaga ples
Teme: Kultura miru in nenasilja, Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Selnica ob Dravi
Ob raziskovanju domačega kraja smo ugotovili, da smo že stoletja močno povezani z lesom. Z razpisanim projektom želimo otrokom in mladim ponuditi priložnosti raziskovanja, igre in poljubnega ustvarjanja z lesom ali o lesu, ob tem pa graditi miren in boljši svet z medsebojnim povezovanjem, razumevanjem in sodelovanjem.
Izboljšajmo odnos do hrane
Teme: Kulturna raznolikost, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Leskovec pri Krškem
Učence bi radi izobrazili o tem, kako ravnati s hrano, kam z odpadno hrano in kam s hrano, ki ostane nerazdeljena. Naučili se bodo sami pripraviti količinsko primeren uravnotežen obrok. Naučili se bodo razumeti in spoštovati prehranjevalne navade različnih narodov in skupnosti.
KAJ SKRIVAJO NAŠI TRAVNIKI? / CHE COSA NASCONDONO I NOSTRI PRATI?
Teme: Globalno državljanstvo, Kultura miru in nenasilja, Kulturna raznolikost, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Vincenzo e Diego De Castro Piran
Naša naravna življenjska okolja, gozdovi, morja, reke, travniki so se vse do danes zaradi neodgovornih in nepremišljenih človeških dejanj začela nenadzorovano krčiti, brez njih pa je pogled v prihodnost zastrt. Prav zato je naloga vseh nas, da složno, z roko v roki, z ozaveščanjem in svojo aktivno vlogo doprinesemo k blažitvi podnebnih sprememb in poskrbimo za svetlo prihodnost vseh nas.
Ko bi jaz vedela!
Teme: Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Srednja ekonomska šola in gimnazija Maribor
Doživljanje ljudskega izročila nekoč in danes. Spoznavanje in prepoznavanje domače in tudi tuje folkloristike. Samostojno ustvarjanje, moderniziranje, prenašanje znanje in folklorne izkušnje na druge itd.
Mednarodni Unesco tabor Premikamo meje - Razkošje v travi
Teme: Globalno državljanstvo, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Osnovna šola Maksa Pleteršnika Pišece
Osrednji sklop dejavnosti se dogaja v okviru tridnevnega mednarodnega srečanja, ki se ga udeležujejo skupine učencev/dijakov s svojimi mentorji iz drugih slovenskih, hrvaških in srbskih šol.
Menjaj branje in sanje
Teme: Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Gimnazija Ledina
Menjaj branje in sanje je projekt spodbujanja branja. Sodelujoči organizirajo izmenjavo knjig s posvetili, na zaključnem druženju na Gimnaziji Ledini pa spoznajo z literaturo povezane ustvarjalce in sodelujejo v delavnicah, povezanih z izbranim literarnim delom.
MODER STOL - NEKDO MISLI NATE
Teme: Globalno državljanstvo, Kultura miru in nenasilja, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje
Nosilec: Osnovna šola Maksa Pleteršnika Pišece
Barvanje starih in odsluženih stolov, risanje ornamentov in pisanje besed oziroma sporočil, ki imajo poseben pomen.
Platforma raznolikosti
Teme: Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Trajnostni razvoj
Nosilec: Osnovna šola Fokovci
Smo v času hitrega razvoja IKT-ja, ko fotografiranje in snemanje ter obdelava in priprava multimedijskih vsebin postaja del vsakdana naših učencev, način beleženja njihovih dogodkov in spominov. Zato smo jim želeli približati čudoviti svet narave in zapuščino naših prednikov skozi fotografski- ali videoobjektiv, skozi obdelavo posnetkov, pripravo ustvarjalnih e-gradiv, ki bi jih lahko delili s svojimi vrstniki in na svojevrsten način doživljali naravne in kulturne posebnosti svojega okolja. Oblikovali smo platformo (http://platforma-os-fokovci.splet.arnes.si/), na kateri že od leta 2014 objavljamo pripravljena gradiva, da so dostopna tudi ostalim. Skozi večletni projekt, kjer vsako leto izberemo eno izmed tem, vezanih na naravno ali kulturno dediščino, želimo zbrati raznoliko gradivo, ki bo pričalo o naravni in kulturni raznolikosti naše dežele oz. vseh vključenih v projekt. S poudarkom na pripravi e-gradiv želimo spodbuditi medpredmetno povezovanje v vzgojno-izobraževalnem procesu, z izborom tem, ki se dotikajo tako naravne in kot kulturne dediščine, pa zavedanje o pomenu ohranjanja le-te za nadaljnje rodove in pomen medgeneracijske povezanosti.
Tujejezični recital Jezik - kultura in tradicija
Teme: Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Gimnazija Škofja Loka
Tujejezični recital Jezik - kultura in tradicija Projekt Tujejezični recital Jezik - kultura in tradicija je tradicionalni Unescov projekt Gimnazije Škofja Loka. Poudarja pomen rabe tujih jezikov skupaj z rabo materinščine. Jezik je orodje za sporazumevanje, obenem pa se z jezikom učimo kulture naroda, spoznamo njegovo zgodovino in kulturno dediščino. S temi spoznanji širimo obzorja znanja in duha, našo toleranco do drugačnih, predvsem pa bogatimo svojo lastno izobrazbo. Leto 2022 je Generalna skupščina Združenih narodov razglasila za mednarodno leto trajnostnega razvoja gorskih območij. Tema recitala bodo tako gore, hribi, planine, doline…
Učenec poučuje: Evropsko leto mladih ali Mednarodno leto trajnostnega razvoja gorskih območij
Teme: Globalno državljanstvo, Kultura miru in nenasilja, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: IV. osnovna šola Celje
Učenci se lahko preizkusijo v vlogi učitelja. Spoznajo proces poučevanja in položaj učitelja, spozna svojo odgovornost za svoj intelektualni razvoj in svojo vključenost v izobraževalni proces.