Šolsko leto 2022 / 2023
Ciljna skupina
Teme
- Globalno državljanstvo (1)
- Kultura miru in nenasilja (3)
- Kulturna dediščina (6)
- Kulturna raznolikost (5)
- Medkulturno učenje (5)
- Trajnostni razvoj (4)
- Trajnostni življenjski slog (0)
Ključne besede
- Biotska raznovrstnost (1)
- Cilji trajnostnega razvoja (SDG) (3)
- Demokracija in pravičnost (2)
- Diskriminacija (0)
- Enakopravnost spolov (3)
- IKT (2)
- Jeziki (4)
- Medijska in informacijska pismenost (0)
- Migracije in begunci (1)
- Mir (1)
- Naučiti se živeti skupaj (4)
- Oceani (0)
- Okolje (2)
- Podnebne spremembe (0)
- Preprečevanje nasilnega ekstremizma (0)
- Solidarnost (3)
- Spomin na holokavst (0)
- Staroselci (1)
- Svoboda izražanja (5)
- Toleranca (4)
- Umetnost (5)
- Vključenost in pravičnost (3)
- Voda (0)
- Whole-school approach (0)
- Zdravje in HIV/AIDS (0)
- Zmanjšanje tveganj pri nesrečah (0)
- Znanstveno izobraževanje (1)
- Človekove pravice (2)
- Šolsko nasilje (0)
- Šport in športne vrednote (0)
6 projektov
Biseri baroka
Teme: Kulturna dediščina, Trajnostni razvoj
Nosilec: Osnovna šola Brežice
Projekt je namenjen povezovanju kreativnih idej učencev in dijakov z lokalnim okoljem. Pri tem jim bomo pomagali učitelji tehnike, likovnega pouka, zgodovine in razširjenega programa. Svoje zamisli bodo lahko udejanili na različnih dejavnostih v učilnici v naravi, pripravili zaključno predstavitev izdelkov, raziskovali mesto Brežice in iskali elemente baroka, obiskali delavnico v Posavskem muzeju, ustvarjali na temo, se družili in pridobivali na prečnih veščinah. Aktivnosti bodo potekale v času pouka v povezavi z ustreznimi vsebinami iz učnih načrtov in pri interesni dejavnosti Unesco skozi celo šolsko leto z zaključkom v mesecu maju. Skozi projekt bodo učenci pridobili nova znanja o domačem kraju v različnih časovnih obdobjih, spoznali zanimivosti baroka, se povezali medgeneracijsko in na ta način pustili pečat v širši lokalni skupnosti.
Dediščina v rokah mladih. Mladi posvojijo spomenik
Teme: Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje
Nosilec: Osnovna šola Belokranjskega odreda Semič
Projekt bo potekal v več fazah, najbolj zgoščeno v zadnjem tednu meseca septembra za vse učence šole in povabljene učence drugih šol. V različnih delavnicah bodo spoznavali dediščino domačega kraja. Za učence in dijake UNESCO šol bomo pripravili fotografsko potepanje po kočevarski vasi.
Festival Jezikajmo - zbliževanje kultur
Teme: Globalno državljanstvo, Kultura miru in nenasilja, Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Osnovna šola prof. dr. Josipa Plemlja Bled
Projekt Jezikajmo ─ Zbliževanje kultur se bo letos odvijal že sedmo leto. Vsako leto skušamo preko glasbe, plesa, recitacij in gledaliških odlomkov preplesti mnogo raznolikih kultur in jezikov ter jih združiti v eno umetniško zgodbo, s čimer želimo mlade naučiti spoštovanja medkulturnega bogastva.
Ko bi jaz vedela!
Teme: Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Srednja ekonomska šola in gimnazija Maribor
Doživljanje ljudskega izročila nekoč in danes. Spoznavanje in prepoznavanje domače in tudi tuje folkloristike. Samostojno ustvarjanje, moderniziranje, prenašanje znanje in folklorne izkušnje na druge itd.
PO POTEH STAREGA HRASTA
Teme: Kultura miru in nenasilja, Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Osnovna šola in vrtec Apače
Projekt PO POTEH STAREGA HRASTA pokriva tematiko kulturne dediščine, trajnostnega razvoja ter multikulturnega sobivanja na apaškem polju skozi stoletja.
Z odra na oder
Teme: Kultura miru in nenasilja, Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje
Nosilec: Osnovna šola Leona Štuklja Maribor
Z odra na oder je tradicionalno srečanje osnovnošolskih gledaliških skupin, s katerim uresničujemo vrednote UNESCa. Srečanje ni tekmovalne narave, saj omogočimo vsem sodelujočim prikaz njihove odrske ustvarjalnosti. Ob tem se mladi srečujejo in družijo s svojimi vrstniki, srečujejo z drugimi kulturami in jeziki ter se preko umetnosti oblikujejo kot osebnosti v določenem prostoru in času.