Šolsko leto 2022 / 2023
Ciljna skupina
Teme
- Globalno državljanstvo (9)
- Kultura miru in nenasilja (6)
- Kulturna dediščina (2)
- Kulturna raznolikost (7)
- Medkulturno učenje (6)
- Trajnostni razvoj (5)
- Trajnostni življenjski slog (6)
Ključne besede
- Biotska raznovrstnost (3)
- Cilji trajnostnega razvoja (SDG) (5)
- Demokracija in pravičnost (5)
- Diskriminacija (5)
- Enakopravnost spolov (4)
- IKT (2)
- Jeziki (2)
- Medijska in informacijska pismenost (0)
- Migracije in begunci (0)
- Mir (2)
- Naučiti se živeti skupaj (5)
- Oceani (0)
- Okolje (6)
- Podnebne spremembe (3)
- Preprečevanje nasilnega ekstremizma (1)
- Solidarnost (5)
- Spomin na holokavst (0)
- Staroselci (1)
- Svoboda izražanja (3)
- Toleranca (2)
- Umetnost (3)
- Vključenost in pravičnost (6)
- Voda (3)
- Whole-school approach (2)
- Zdravje in HIV/AIDS (0)
- Zmanjšanje tveganj pri nesrečah (0)
- Znanstveno izobraževanje (2)
- Človekove pravice (5)
- Šolsko nasilje (1)
- Šport in športne vrednote (2)
9 projektov
DREVO = ŽIVLJENJE
Teme: Globalno državljanstvo, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Frana Kranjca
Osnovni cilj projekta DREVO = ŽIVLJENJE je vzgajanje, ozaveščanje in usposabljanje za sprejemanje aktivne vloge v življenju posameznika kot dela globalne vizije sveta. Je interdisciplinarni projekt odprtega učnega okolja. Takšen je tudi vpet v šolski kurikulum. Vse šolsko leto se odvija pri pouku in drugih šolskih dejavnostih na razpisano globalno temo. Lahko se izvaja z različnimi skupinami učencev (vsi učenci šole, določena triada, razred, interesna dejavnost, raziskovalna skupina ipd.), prilagajajo se cilji, vsebine, zahtevnost itd.
DRUGAČNOST NAS BOGATI
Teme: Globalno državljanstvo, Kultura miru in nenasilja, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Frana Metelka Škocjan
S projektom Drugačnost nas bogati želimo učence ozavestiti o pomenu medkulturnega učenja in dialoga, strpnosti, sodelovanja v vse bolj raznoliki družbi ter pomenu miru in spoštovanju človekovih pravic. Z izkustvenim učenjem jih želimo pripraviti na življenje v sodobni, vse bolj medkulturni družbi. Cilj projekta je učencem približati druge kulture, narode ter svet drugačnih, jih učiti in naučiti strpnosti, medsebojnega sodelovanja in spoštovanja, nenasilnega reševanja konfliktov, predvsem pa življenja brez predsodkov, spoštovanja drugih kultur in življenja v družbi brez meja.
KAJ SKRIVAJO NAŠI TRAVNIKI? / CHE COSA NASCONDONO I NOSTRI PRATI?
Teme: Globalno državljanstvo, Kultura miru in nenasilja, Kulturna raznolikost, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Vincenzo e Diego De Castro Piran
Naša naravna življenjska okolja, gozdovi, morja, reke, travniki so se vse do danes zaradi neodgovornih in nepremišljenih človeških dejanj začela nenadzorovano krčiti, brez njih pa je pogled v prihodnost zastrt. Prav zato je naloga vseh nas, da složno, z roko v roki, z ozaveščanjem in svojo aktivno vlogo doprinesemo k blažitvi podnebnih sprememb in poskrbimo za svetlo prihodnost vseh nas.
Mednarodni Unesco tabor Premikamo meje - Razkošje v travi
Teme: Globalno državljanstvo, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Osnovna šola Maksa Pleteršnika Pišece
Osrednji sklop dejavnosti se dogaja v okviru tridnevnega mednarodnega srečanja, ki se ga udeležujejo skupine učencev/dijakov s svojimi mentorji iz drugih slovenskih, hrvaških in srbskih šol.
MODER STOL - NEKDO MISLI NATE
Teme: Globalno državljanstvo, Kultura miru in nenasilja, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje
Nosilec: Osnovna šola Maksa Pleteršnika Pišece
Barvanje starih in odsluženih stolov, risanje ornamentov in pisanje besed oziroma sporočil, ki imajo poseben pomen.
Moje pravice
Teme: Globalno državljanstvo, Kultura miru in nenasilja
Nosilec: Osnovna šola Frana Kranjca
Pomembno je, da mladi poznajo človekove pravice in z njimi tudi povezane odgovornosti, da jih razumejo in predvsem udejanjajo v vsakdanjem življenju.
SKRITI KOTIČKI MOJEGA KRAJA
Teme: Globalno državljanstvo, Kulturna dediščina, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Odranci
Projekt na daljavo bo potekal vso šolsko leto. Skozi različne dejavnosti pri pouku in razširjenem programu bodo učenci spoznavali in raziskovali skrite kotičke svojega kraja in možnosti predstavitve le-tega. Projekt v živo bo potekal v spomladanskem času 2023.
Učenec poučuje: Evropsko leto mladih ali Mednarodno leto trajnostnega razvoja gorskih območij
Teme: Globalno državljanstvo, Kultura miru in nenasilja, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: IV. osnovna šola Celje
Učenci se lahko preizkusijo v vlogi učitelja. Spoznajo proces poučevanja in položaj učitelja, spozna svojo odgovornost za svoj intelektualni razvoj in svojo vključenost v izobraževalni proces.
Živimo skupaj
Teme: Globalno državljanstvo, Kultura miru in nenasilja, Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Kapela
Projekt Živimo skupaj temelji na medsebojnem in medgeneracijskem povezovanju s ciljem spoznavanja sebe in drugih v medsebojnem učenju. Poudarek dajemo praktičnemu delu in uresničevanju Delorsovih stebrov, predvsem stebra - učiti se, da bi znali delati. Dejavnosti temeljijo na spoštovanju trajnostnega in globalnega načina življenja. Spoznavamo lokalno tradicijo in jo povezujemo z interesi današnje mladine, ki na praktičen način spoznavajo kulturno raznolikost domačega okolja. Gradimo na medgeneracijskem prenosu znanja s poudarkom na medsebojni solidarnosti. Projekt zaokrožamo z obeležbo svetovnega dneva voda, ki sovpada z datumom finalizacije projekta in zajema globalni in lokalni vpliv na okolje.