Šolsko leto 2022 / 2023
Ciljna skupina
Teme
- Globalno državljanstvo (6)
- Kultura miru in nenasilja (8)
- Kulturna dediščina (7)
- Kulturna raznolikost (8)
- Medkulturno učenje (7)
- Trajnostni razvoj (7)
- Trajnostni življenjski slog (9)
Ključne besede
- Biotska raznovrstnost (2)
- Cilji trajnostnega razvoja (SDG) (7)
- Demokracija in pravičnost (5)
- Diskriminacija (4)
- Enakopravnost spolov (2)
- IKT (2)
- Jeziki (4)
- Medijska in informacijska pismenost (2)
- Migracije in begunci (1)
- Mir (6)
- Naučiti se živeti skupaj (11)
- Oceani (0)
- Okolje (6)
- Podnebne spremembe (2)
- Preprečevanje nasilnega ekstremizma (1)
- Solidarnost (5)
- Spomin na holokavst (1)
- Staroselci (1)
- Svoboda izražanja (7)
- Toleranca (3)
- Umetnost (4)
- Vključenost in pravičnost (7)
- Voda (2)
- Whole-school approach (5)
- Zdravje in HIV/AIDS (0)
- Zmanjšanje tveganj pri nesrečah (0)
- Znanstveno izobraževanje (1)
- Človekove pravice (4)
- Šolsko nasilje (1)
- Šport in športne vrednote (4)
11 projektov
Dobre vesti iz naše šole in našega mesta/kraja
Teme: Kultura miru in nenasilja, Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Ledina
V projektu Dobre vesti iz naše šole in našega mesta/kraja bomo v šolskem letu 2022/23 nadaljevali z raziskovanjem in ustvarjanjem na izbrano temo »Vrednote v luči vseživljenjskega učenja«. Učenci bodo raziskovali na izbrano temo in ustvarjali na literarnem in likovnem področju. Ob koncu šolskega leta 2022/23 bomo izdali knjigo vseh sodelujočih šol, kjer bomo predstavili naše skupno delo in izdelke.
DRUGAČNOST NAS BOGATI
Teme: Globalno državljanstvo, Kultura miru in nenasilja, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Frana Metelka Škocjan
S projektom Drugačnost nas bogati želimo učence ozavestiti o pomenu medkulturnega učenja in dialoga, strpnosti, sodelovanja v vse bolj raznoliki družbi ter pomenu miru in spoštovanju človekovih pravic. Z izkustvenim učenjem jih želimo pripraviti na življenje v sodobni, vse bolj medkulturni družbi. Cilj projekta je učencem približati druge kulture, narode ter svet drugačnih, jih učiti in naučiti strpnosti, medsebojnega sodelovanja in spoštovanja, nenasilnega reševanja konfliktov, predvsem pa življenja brez predsodkov, spoštovanja drugih kultur in življenja v družbi brez meja.
Festival Jezikajmo - zbliževanje kultur
Teme: Globalno državljanstvo, Kultura miru in nenasilja, Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Osnovna šola prof. dr. Josipa Plemlja Bled
Projekt Jezikajmo ─ Zbliževanje kultur se bo letos odvijal že sedmo leto. Vsako leto skušamo preko glasbe, plesa, recitacij in gledaliških odlomkov preplesti mnogo raznolikih kultur in jezikov ter jih združiti v eno umetniško zgodbo, s čimer želimo mlade naučiti spoštovanja medkulturnega bogastva.
GOZD IN NARAVNO OKOLJE SKOZI OTROKOVE OČI
Teme: Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Vrtec Sežana
Vabimo vas, da med letom z otroki raziskujete in tako preživite del dneva v naravnem okolju, ki vam ga ponuja vaš kraj. Naj to postane del vašega učnega, rekreacijskega in sprostitvenega prostora, tako da usmerjene kot da proste dejavnosti.
HOLZwoodDRVOles - ustvarjalni žiga-žaga ples
Teme: Kultura miru in nenasilja, Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Selnica ob Dravi
Ob raziskovanju domačega kraja smo ugotovili, da smo že stoletja močno povezani z lesom. Z razpisanim projektom želimo otrokom in mladim ponuditi priložnosti raziskovanja, igre in poljubnega ustvarjanja z lesom ali o lesu, ob tem pa graditi miren in boljši svet z medsebojnim povezovanjem, razumevanjem in sodelovanjem.
Jezik - kamenček v mozaiku kulture
Teme: Kultura miru in nenasilja, Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Šmihel
Osnovna šola Šmihel bo razširila in nadgradila lanski projekt. Naslov projekta je Jezik - kamenček v mozaiku kulture. Jezik je pomemben del kulture. Vsak otrok se ima pravico izražati v maternem jeziku. Šola je stičišče različnih kultur, torej tudi jezika. Romski učenci se ob vključitvi v osnovno šolo srečajo z učnim jezikom, ki ni njihov materni jezik. Ob tem doživljajo nemalo stisk in težav. S projektom želimo romskim učencem pomagati pri ohranjanju njihovega maternega jezika in jih tudi na ta način spodbujati k ohranjanju njihove kulturne dediščine in k vključenosti na vseh področjih življenja. Ostalim učencem pa želimo približati romski jezik kot materni jezik njihovih sošolcev in s tem krepiti vrednote kot so medkulturni dialog, spoštovanje pravic ... Vsi udeleženci se bodo srečali z zapisanim romskim in slovenskim besedilom, na podlagi katerega bodo poustvarjali na dramskem, lutkovnem in kulinaričnem področju. Ker je jezik del kulture, ki nas povezuje in zbližuje, bodo učenci spoznavali in usvajali enostavnejše romske povedi skozi dramsko igro, lutkovno predstavo in v povezavi z besedilom pripravljali enostavnejše kulinarične dobrote. Skozi projekt se bodo učenci učili sobivanja različnih kultur, vrednosti in pomembnosti vsake kulture ter razvijali in krepili samozavest na področju uporabe maternega jezika v šolskem prostoru.
KAJ SKRIVAJO NAŠI TRAVNIKI? / CHE COSA NASCONDONO I NOSTRI PRATI?
Teme: Globalno državljanstvo, Kultura miru in nenasilja, Kulturna raznolikost, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Vincenzo e Diego De Castro Piran
Naša naravna življenjska okolja, gozdovi, morja, reke, travniki so se vse do danes zaradi neodgovornih in nepremišljenih človeških dejanj začela nenadzorovano krčiti, brez njih pa je pogled v prihodnost zastrt. Prav zato je naloga vseh nas, da složno, z roko v roki, z ozaveščanjem in svojo aktivno vlogo doprinesemo k blažitvi podnebnih sprememb in poskrbimo za svetlo prihodnost vseh nas.
Platforma raznolikosti
Teme: Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Trajnostni razvoj
Nosilec: Osnovna šola Fokovci
Smo v času hitrega razvoja IKT-ja, ko fotografiranje in snemanje ter obdelava in priprava multimedijskih vsebin postaja del vsakdana naših učencev, način beleženja njihovih dogodkov in spominov. Zato smo jim želeli približati čudoviti svet narave in zapuščino naših prednikov skozi fotografski- ali videoobjektiv, skozi obdelavo posnetkov, pripravo ustvarjalnih e-gradiv, ki bi jih lahko delili s svojimi vrstniki in na svojevrsten način doživljali naravne in kulturne posebnosti svojega okolja. Oblikovali smo platformo (http://platforma-os-fokovci.splet.arnes.si/), na kateri že od leta 2014 objavljamo pripravljena gradiva, da so dostopna tudi ostalim. Skozi večletni projekt, kjer vsako leto izberemo eno izmed tem, vezanih na naravno ali kulturno dediščino, želimo zbrati raznoliko gradivo, ki bo pričalo o naravni in kulturni raznolikosti naše dežele oz. vseh vključenih v projekt. S poudarkom na pripravi e-gradiv želimo spodbuditi medpredmetno povezovanje v vzgojno-izobraževalnem procesu, z izborom tem, ki se dotikajo tako naravne in kot kulturne dediščine, pa zavedanje o pomenu ohranjanja le-te za nadaljnje rodove in pomen medgeneracijske povezanosti.
SKRITI KOTIČKI MOJEGA KRAJA
Teme: Globalno državljanstvo, Kulturna dediščina, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Odranci
Projekt na daljavo bo potekal vso šolsko leto. Skozi različne dejavnosti pri pouku in razširjenem programu bodo učenci spoznavali in raziskovali skrite kotičke svojega kraja in možnosti predstavitve le-tega. Projekt v živo bo potekal v spomladanskem času 2023.
Slovenski izgnanci od 1945 do 1945
Teme: Globalno državljanstvo, Kultura miru in nenasilja, Medkulturno učenje, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Gimnazija Brežice
Izgnanci, novodobni migranti in begunci; projekt je zasnovan na vseh štirih Delorsovih stebrih , ključno pa je, znati živeti skupaj in graditi kulturo miru in nenasilja.
Živimo skupaj
Teme: Globalno državljanstvo, Kultura miru in nenasilja, Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Kapela
Projekt Živimo skupaj temelji na medsebojnem in medgeneracijskem povezovanju s ciljem spoznavanja sebe in drugih v medsebojnem učenju. Poudarek dajemo praktičnemu delu in uresničevanju Delorsovih stebrov, predvsem stebra - učiti se, da bi znali delati. Dejavnosti temeljijo na spoštovanju trajnostnega in globalnega načina življenja. Spoznavamo lokalno tradicijo in jo povezujemo z interesi današnje mladine, ki na praktičen način spoznavajo kulturno raznolikost domačega okolja. Gradimo na medgeneracijskem prenosu znanja s poudarkom na medsebojni solidarnosti. Projekt zaokrožamo z obeležbo svetovnega dneva voda, ki sovpada z datumom finalizacije projekta in zajema globalni in lokalni vpliv na okolje.