Šolsko leto 2021 / 2022
Ciljna skupina
Teme
- Globalno državljanstvo (5)
- Kultura miru in nenasilja (4)
- Kulturna dediščina (8)
- Kulturna raznolikost (9)
- Medkulturno učenje (6)
- Trajnostni razvoj (7)
- Trajnostni življenjski slog (6)
Ključne besede
- Biotska raznovrstnost (3)
- Cilji trajnostnega razvoja (SDG) (5)
- Demokracija in pravičnost (5)
- Diskriminacija (2)
- Enakopravnost spolov (3)
- IKT (4)
- Jeziki (7)
- MUN - Model UN / Model UNESCO (1)
- Medijska in informacijska pismenost (4)
- Migracije in begunci (1)
- Mir (3)
- Naučiti se živeti skupaj (7)
- Oceani (1)
- Okolje (5)
- Podnebne spremembe (4)
- Preprečevanje nasilnega ekstremizma (1)
- Solidarnost (6)
- Spomin na holokavst (1)
- Staroselci (1)
- Suženjstvo in trgovina s sužnji (1)
- Svoboda izražanja (5)
- Toleranca (2)
- Umetna inteligenca (1)
- Umetnost (6)
- Vključenost in pravičnost (2)
- Voda (2)
- Whole-school approach (3)
- Zdravje in HIV/AIDS (2)
- Zmanjšanje tveganj pri nesrečah (2)
- Znanstveno izobraževanje (2)
- Človekove pravice (3)
- Šolsko nasilje (1)
- Šport in športne vrednote (2)
10 projektov
Branje - moje sanje
Teme: Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Trajnostni razvoj
Nosilec: Osnovna šola Franja Goloba Prevalje
Literarno-likovni razpis na dano temo ... Promocija branja in (literarnega, likovnega / umetnostnega) izražanja.
"KAJ SKRIVA NAŠE SRCE?" / "CHE COSA NASCONDE IL NOSTRO CUORE?"
Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Kultura miru in nenasilja, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Vincenzo e Diego De Castro Piran
Misli ne izbirajo kod in kam, misli gredo, kamor jih vodi srce, pravijo modreci. V šolskem letu 2021/22 smo se na OŠ Vincenzo e Diego de Castro Piran zato odločili nagovoriti UNESCO pridružene šole in vrtce v tem duhu. Beseda srce je namreč širokega pomena. Je vitalni organ našega telesa, obenem pa označuje tudi inteligenco, individualnost, moč, predvsem pa ljubezen. Ljubezen do svojcev, prijateljev, do sočloveka, do samega sebe, pa tudi do jezika in vsega, kar nas obkroža. Vse to pa dopušča posamezniku prosto pot do uresničevanja UENSCO ciljev.
MODER STOL - NEKDO MISLI NATE
Teme: Kulturna raznolikost, Kultura miru in nenasilja, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje
Nosilec: Osnovna šola Maksa Pleteršnika Pišece
Projekt je mnogo več kot le barvanje starih in odsluženih stolov. Je relativno enostaven in finančno nezahteven, nenasilno povezuje socialno učenje s tehniško-likovno kulturo in spodbuja ekološko občutljivost. Omogoča vključitev raznolikih tem, ki so osnova za pogovor, izbrane besede pa se zapišejo na stol.
Platforma raznolikosti
Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Trajnostni razvoj
Nosilec: Osnovna šola Fokovci
Smo v času hitrega razvoja IKT-ja, ko fotografiranje in snemanje ter obdelava in priprava multimedijskih vsebin postaja del vsakdana naših učencev, način beleženja njihovih dogodkov in spominov. Zato smo jim želeli približati čudoviti svet narave in zapuščino naših prednikov skozi fotografski- ali videoobjektiv, skozi obdelavo posnetkov, pripravo ustvarjalnih e-gradiv, ki bi jih lahko delili s svojimi vrstniki in na svojevrsten način doživljali naravne in kulturne posebnosti svojega okolja. Oblikovali smo platformo (http://platforma-os-fokovci.splet.arnes.si/), na kateri objavljamo pripravljena gradiva, da so dostopna tudi ostalim. Skozi večletni projekt, kjer vsako leto izberemo eno izmed tem, vezanih na naravno ali kulturno dediščino, želimo zbrati raznoliko gradivo, ki bo pričalo o naravni in kulturni raznolikosti naše dežele oz. vseh vključenih v projekt. S poudarkom na pripravi e-gradiv želimo spodbuditi medpredmetno povezovanje v vzgojno-izobraževalnem procesu, z izborom tem, ki se dotikajo tako naravne in kot kulturne dediščine, pa zavedanje o pomenu ohranjanja le-te za nadaljnje rodove in pomen medgeneracijske povezanosti.
Pletemo niti mreže z multikulti jezikanjem
Teme: Kulturna raznolikost, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje
Nosilec: Osnovna šola Griže
Evropski dan jezikov od leta 2001 obeležujemo 26. septembra. V projektu Pletemo niti mreže z multikulti jezikanjem bomo poleg jezika preučevali tudi države, kjer je posamezen jezik uraden jezik. Oddelčne skupnosti si bodo po svojih merilih izbrale državo, ki jo bodo raziskovale skozi različna področja: geografskega, jezikovnega, političnega, kulturnega, naravnih znamenitosti, glasbe, značilne hrane, znanih osebnosti … Podobna naloga čaka tudi vas sodelujoče ustanove, kjer si želimo, da na svoj način predstavite izbrano državo/države sveta. Izpolnjene prijavnice skupaj z izdelki (plakat, fotografije, video, avdio, powerpoint predstavitev, likovne in druge izdelke …), bomo sprejemali do petka, 1. 10. 2021.
SKRITI KOTIČKI MOJEGA KRAJA
Teme: Kulturna dediščina, Globalno državljanstvo, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Odranci
Projekt bo potekal vso šolsko leto. Skozi različne dejavnosti pri pouku in razširjenem programu bodo učenci spoznavali in raziskovali skrite kotičke svojega kraja in možnosti predstavitve le-tega.
Tujejezični recital Jezik - kultura in tradicija
Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Gimnazija Škofja Loka
Projekt Tujejezični recital Jezik - kultura in tradicija je tradicionalni Unescov projekt Gimnazije Škofja Loka. Poudarja pomen rabe tujih jezikov skupaj z rabo materinščine. Jezik je orodje za sporazumevanje, obenem pa se z jezikom učimo kulture naroda, spoznamo njegovo zgodovino in kulturno dediščino. S temi spoznanji širimo obzorja znanja in duha, našo toleranco do drugačnih, predvsem pa bogatimo svojo lastno izobrazbo. Leto 2021 je Generalna skupščina Združenih narodov razglasila za mednarodno leto sadja in zelenjave. Tematiko in naslov recitala bomo tako letos povezali s temo mednarodnega leta in mu dali naslov »Zatrkljalo jabolko meni je rudeče in prineslo meni je tri pehare sreče.«
Učenec poučuje: Slovenija moja dežela
Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Kultura miru in nenasilja, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: IV. osnovna šola Celje
Učenci se na svetovni dan učiteljev preizkusijo v učiteljski vlogi. Na poučevanje se morajo, ob pomoči učiteljev, pripraviti s pisno pripravo. Učenci - učitelji naj bodo pri učenju kreativni, inovativni in domiselni. Po učenju pa se opravi pogovor o doživljanju učne ure z vsemi deležniki učne ure (učenec- učitelj, mentor, ter učenci, ki so poslu šali učno uro.
Vrednote v luči vseživljenjskega učenja
Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Ledina
V projektu Dobre vesti iz naše šole in našega mesta/kraja bomo pozornost namenili boljšemu razumevanju med ljudmi, spoštovanju sebe in drugih, kulturne raznolikosti, varovanju okolja ter naravne in kulturne dediščine. Učenci bodo raziskovali na izbrano temo »Vrednote v luči vseživljenjskega učenja« in ustvarjali na področju umetnosti.
Z odra na oder
Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Kultura miru in nenasilja, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Leona Štuklja Maribor
Projekt je namenjen prikazu dela osnovnošolskih gledaliških skupin ob uresničevanju Unescovih ciljev. Projekt je tradicionalen, saj bo že 25. po vrsti.