Šolsko leto 2021 / 2022
Ciljna skupina
- OŠ, 1. - 3. razred (28)
- OŠ, 4. - 6. razred (30)
- OŠ, 7. - 9. razred (33)
- srednja šola (31)
- vrtec (26)
Teme
- Globalno državljanstvo (13)
- Kultura miru in nenasilja (13)
- Kulturna dediščina (19)
- Kulturna raznolikost (22)
- Medkulturno učenje (22)
- Trajnostni razvoj (23)
- Trajnostni življenjski slog (19)
Ključne besede
- Biotska raznovrstnost (6)
- Cilji trajnostnega razvoja (SDG) (15)
- Demokracija in pravičnost (12)
- Diskriminacija (7)
- Enakopravnost spolov (6)
- IKT (6)
- Jeziki (13)
- MUN - Model UN / Model UNESCO (1)
- Medijska in informacijska pismenost (5)
- Migracije in begunci (5)
- Mir (9)
- Naučiti se živeti skupaj (24)
- Oceani (2)
- Okolje (17)
- Podnebne spremembe (7)
- Preprečevanje nasilnega ekstremizma (2)
- Solidarnost (17)
- Spomin na holokavst (1)
- Staroselci (1)
- Suženjstvo in trgovina s sužnji (1)
- Svoboda izražanja (10)
- Toleranca (9)
- Umetna inteligenca (1)
- Umetnost (14)
- Vključenost in pravičnost (14)
- Voda (9)
- Whole-school approach (3)
- Zdravje in HIV/AIDS (3)
- Zmanjšanje tveganj pri nesrečah (2)
- Znanstveno izobraževanje (3)
- Človekove pravice (11)
- Šolsko nasilje (1)
- Šport in športne vrednote (5)
34 projektov
Dediščina v rokah mladih. Mladi posvojijo spomenik
Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Osnovna šola Belokranjskega odreda Semič
Projekt bo potekal v več fazah, najbolj zgoščeno v zadnjem tednu meseca septembra za vse učence šole in povabljene učence drugih šol. V različnih delavnicah bodo spoznavali dediščino domačega kraja. Za učence in dijake UNESCO šol bomo pripravili fotografsko potepanje po kočevarski vasi.
DREVO = ŽIVLJENJE
Teme: Kulturna raznolikost, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Frana Kranjca
Osnovni cilj projekta DREVO = ŽIVLJENJE je vzgajanje, ozaveščanje in usposabljanje za sprejemanje aktivne vloge v življenju posameznika kot dela globalne vizije sveta. Je interdisciplinarni projekt odprtega učnega okolja. Takšen je tudi vpet v šolski kurikulum. Vse šolsko leto se odvija pri pouku in drugih šolskih dejavnostih na razpisano globalno temo. Lahko se izvaja z različnimi skupinami učencev (vsi učenci šole, določena triada, razred, interesna dejavnost, raziskovalna skupina ipd.), prilagajajo se cilji, vsebine, zahtevnost itd.
Izboljšajmo odnos do hrane
Teme: Kulturna raznolikost, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Leskovec pri Krškem
Učence bi radi izobrazili o tem, kako ravnati s hrano, kam z odpadno hrano in kam s hrano, ki ostane nerazdeljena. Naučili se bodo sami pripraviti količinsko primeren uravnotežen obrok. Naučili se bodo razumeti in spoštovati prehranjevalne navade različnih narodov in skupnosti.
Jezero je - jezera ni 2022
Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Srednja gradbena, geodetska, okoljevarstvena šola in strokovna gimnazija Ljubljana
Projekt »Jezero je – jezera ni 2022« bo potekal v Dolnjem jezeru ob Cerkniškem jezeru aprila 2022. Če ga ne bomo mogli izvesti na licu mesta, ga bomo izpeljali na daljavo. V projektu mentorji spodbujamo vse štiri Deloresove stebre izobraževanje. Projekt je pomemben, ker delamo na celostnem razvoju posameznika, ki z delom v skupini in v naravi pridobi izkušnje, ki jih ne more v razredu. Posameznik se mora naučiti koristno uporabljati svoje sposobnosti in znanje zase in za druge. Udeleženci bodo spoznavali naravno in kulturno dediščino ter oblikovali primeren odnos do vsega kar jih obdaja. Učili se bodo strpnosti, sodelovanja in trajnosti.
Jezikajmo - Zbliževanje kultur
Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Kultura miru in nenasilja, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Osnovna šola prof. dr. Josipa Plemlja Bled
Projekt Jezikajmo ─ Zbliževanje kultur se na na OŠ prof. dr. Josipa Plemlja Bled odvija že vrsto let. Vsako leto učenci osnovnih in srednjih šol na zaključni prireditvi na festivalu Jezikajmo predstavijo glasbene, plesne in gledališke odlomke in tako prepletejo mnogo raznolikih kultur in jezikov ter jih združijo v eno umetniško zgodbo. S festivalom želimo mlade naučiti spoštovanja medkulturnega in jezikovnega bogastva.
"KAJ SKRIVA NAŠE SRCE?" / "CHE COSA NASCONDE IL NOSTRO CUORE?"
Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Kultura miru in nenasilja, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Vincenzo e Diego De Castro Piran
Misli ne izbirajo kod in kam, misli gredo, kamor jih vodi srce, pravijo modreci. V šolskem letu 2021/22 smo se na OŠ Vincenzo e Diego de Castro Piran zato odločili nagovoriti UNESCO pridružene šole in vrtce v tem duhu. Beseda srce je namreč širokega pomena. Je vitalni organ našega telesa, obenem pa označuje tudi inteligenco, individualnost, moč, predvsem pa ljubezen. Ljubezen do svojcev, prijateljev, do sočloveka, do samega sebe, pa tudi do jezika in vsega, kar nas obkroža. Vse to pa dopušča posamezniku prosto pot do uresničevanja UENSCO ciljev.
Kam z odpadnim materialom
Teme: Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Franca Rozmana - Staneta
Projekt je namenjen zmanjševanju količine odpadkov in recikliranju.
Kapljice življenja - voda
Teme: Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola dr. Jožeta Pučnika Črešnjevec
S pomočjo projekta bomo učence ter druge udeležence spomnili na pomen vode v našem življenju. Lotili se bomo različnih dejavnosti, ki bodo povezane z vodo in tako udeležencem prikazali, kako zelo pomembna je voda v našem življenju.
Ko bi jaz vedela!
Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Medkulturno učenje
Nosilec: Srednja ekonomska šola in gimnazija Maribor
Ko bi jaz vedela! Doživljanje ljudske pesmi nekoč in danes. Skozi spoznavanje in odkrivanje kulturne dediščine se učimo spoštovati ustvarjeno in iskati načine za to, da se kljub hitrim spremembam in modernizaciji, ohrani.
Kralj Matjaž pod goro Peco
Teme: Kulturna dediščina, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Osnovna šola Črna na Koroškem
Projekt je usmerjen v varovanje in ohranjanje naše kulturne dediščine, varovanje okolja, spoznavanje našega kraja, koroškega narečja in lika kralja Matjaža. V okviru projekta organiziramo dvodnevni tabor in skupinsko gradnjo snežnih gradov (v živo). Gradnja gradov iz odpadne embalaže ter zimski foto natečaj bosta potekala na daljavo.
MEJA - NAŠA PRETEKLOST IN SKUPNA EVROPSKA PRIHODNOST
Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Kultura miru in nenasilja, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Gimnazija Nova Gorica
V projektu obeležimo mednarodni dan miru s športnimi in kulturnimi dejavnostmi ob Pomniku braniteljem slovenske zemlje na Cerju.
Menjaj branje in sanje
Teme: Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Gimnazija Ledina
Menjaj branje in sanje je projekt spodbujanja branja. Sodelujoči organizirajo izmenjavo knjig s posvetili, na zaključnem druženju na Gimnaziji Ledini pa spoznajo z literaturo povezane ustvarjalce in sodelujejo v delavnicah, povezanih z izbranim literarnim delom.
Mladi in mladi po srcu v sožitju
Teme: Trajnostni razvoj
Nosilec: Srednja zdravstvena in kozmetična šola Maribor
Prijave šol bodo potekale do 31.10.2021 po elektronski pošti. Projekt bo potekal od novembra do maja. Vsa morebitna dodatna pojasnila in gradiva boste prejela po prijavi. Do 20.5.2022 pošljete vse sodelujoče šole potek, poročilo in evalvacijo projekta, s fotografijami in drugimi izdelki. Konec junija bo izdelana skupna evalvacija vseh sodelujočih šol v projektu. Izdelano bo elektronsko poročilo, slike bodo objavljene na spletni strani šole.
MODER STOL - NEKDO MISLI NATE
Teme: Kulturna raznolikost, Kultura miru in nenasilja, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje
Nosilec: Osnovna šola Maksa Pleteršnika Pišece
Projekt je mnogo več kot le barvanje starih in odsluženih stolov. Je relativno enostaven in finančno nezahteven, nenasilno povezuje socialno učenje s tehniško-likovno kulturo in spodbuja ekološko občutljivost. Omogoča vključitev raznolikih tem, ki so osnova za pogovor, izbrane besede pa se zapišejo na stol.
Platforma raznolikosti
Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Trajnostni razvoj
Nosilec: Osnovna šola Fokovci
Smo v času hitrega razvoja IKT-ja, ko fotografiranje in snemanje ter obdelava in priprava multimedijskih vsebin postaja del vsakdana naših učencev, način beleženja njihovih dogodkov in spominov. Zato smo jim želeli približati čudoviti svet narave in zapuščino naših prednikov skozi fotografski- ali videoobjektiv, skozi obdelavo posnetkov, pripravo ustvarjalnih e-gradiv, ki bi jih lahko delili s svojimi vrstniki in na svojevrsten način doživljali naravne in kulturne posebnosti svojega okolja. Oblikovali smo platformo (http://platforma-os-fokovci.splet.arnes.si/), na kateri objavljamo pripravljena gradiva, da so dostopna tudi ostalim. Skozi večletni projekt, kjer vsako leto izberemo eno izmed tem, vezanih na naravno ali kulturno dediščino, želimo zbrati raznoliko gradivo, ki bo pričalo o naravni in kulturni raznolikosti naše dežele oz. vseh vključenih v projekt. S poudarkom na pripravi e-gradiv želimo spodbuditi medpredmetno povezovanje v vzgojno-izobraževalnem procesu, z izborom tem, ki se dotikajo tako naravne in kot kulturne dediščine, pa zavedanje o pomenu ohranjanja le-te za nadaljnje rodove in pomen medgeneracijske povezanosti.
Pletemo niti mreže z multikulti jezikanjem
Teme: Kulturna raznolikost, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje
Nosilec: Osnovna šola Griže
Evropski dan jezikov od leta 2001 obeležujemo 26. septembra. V projektu Pletemo niti mreže z multikulti jezikanjem bomo poleg jezika preučevali tudi države, kjer je posamezen jezik uraden jezik. Oddelčne skupnosti si bodo po svojih merilih izbrale državo, ki jo bodo raziskovale skozi različna področja: geografskega, jezikovnega, političnega, kulturnega, naravnih znamenitosti, glasbe, značilne hrane, znanih osebnosti … Podobna naloga čaka tudi vas sodelujoče ustanove, kjer si želimo, da na svoj način predstavite izbrano državo/države sveta. Izpolnjene prijavnice skupaj z izdelki (plakat, fotografije, video, avdio, powerpoint predstavitev, likovne in druge izdelke …), bomo sprejemali do petka, 1. 10. 2021.
Po poti kulturne in naravne dediščine
Teme: Kulturna dediščina, Trajnostni razvoj
Nosilec: Osnovna šola Turnišče
Mladi velikokrat premalo cenimo dragocenosti iz preteklosti. Zato je prav, da začnemo spreminjati svoje mišljenje ter prevzemati, ohranjati in širiti to, kar so nam zapustili naši predniki. Vse to nas je prepričalo, da obudimo spomine preteklosti. S tem bomo pripomogli k ohranjanju bogate kulturne in naravne dediščine. Naj bo naše Turnišče kraj z bogato dediščino in obetavno prihodnostjo. Na delavnicah bomo otroke – učence popeljali skozi svet življenja panonskega človeka, kjer bodo spoznali bogato kulturno in naravno dediščino. Pred začetkom delavnic bomo na šoli priredili kratko kulturno prireditev. Rdeča nit prireditve bo obarvana s točkami kulturne in naravne dediščine občine Turnišče. 1. Delavnica : Ogled in predstavitev rastišča Sibirske perunike ter likovna delavnica Udeleženci projekta si bodo ogledali rastišče Sibirske perunike. Skupina učencev OŠ Turnišče bo goste popeljala po rastišču in jim ga natančno opisala (kdaj in kako smo zavarovali območje – rastišče, kako skrbimo zanj, katere rastline poleg Sibirske perunike najdemo še na rastišču. Ogled bodo popestrili z zanimivostmi iz rastlinskega in živalskega sveta). V nadaljevanju bodo udeleženci likovno ustvarjali (izdelava makete cveta Sibirske perunike oziroma risanje cveta). 2. Delavnica: Ogled domačije Štefana Kovača in Ancove galerije Udeleženci projekta si bodo ogledali domačijo, ki predstavlja tipično panonsko hišo. Tekom ogleda bodo spoznali življenje panonskega človeka. Na delavnici se bodo lahko preizkusili v pripravi pristnih domačih jedi. Poleg kulinarike bodo spoznali še zanimivo obrt – izdelovanje izdelkov iz ličja. Tudi sami se bodo lahko naučili te spretnosti. Udeleženci delavnic bodo spoznali nekatere otroške igre kot so gumitvist, ristanc, zemljokrast, ki jih bodo seveda tudi preizkusili. V neposredni bližini domačije se nahaja Ancova galerija. V njej se nahaja zbirka predmetov, ki jih je pri svojem delu uporabljal kmečki človek (pohištvo, posoda, orodje,…). 3. Delavnica: Ogled Čevljarskega in Kupinarskega muzeja Udeleženci projekta si bodo ogledali Čevljarski muzej. Spoznali bodo življenje čevljarske družine. V nadaljevanju delavnice si bodo ogledali še muzej Kupinarstva in izvedeli, kdo so bili kupinarji in zakaj so del bogate kulturne dediščine. V tej delavnici bodo udeleženci projekta gledališko ustvarjali. Poskusili bodo zaigrati prizor Kupinarja in gospodinje. Med delavnicami bo odmor za malico (pred delavnicami se malica razdeli na šoli). Po končanih delavnicah se udeleženci projekta zberejo na šoli na kosilu. Časovna opredelitev projekta: 8. 30 – 13. 00
POŠLJIMO SAPICO PRIJATELJSTVA
Teme: Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Pesnica
Rezultat projekta je znati živeti skupaj, kljub naši različnosti ter ohranjati naš planet za zanamce. Medgeneracijsko povezovanje prinaša vsem sodelujočim novo kvaliteto življenja; na eni strani zagotavlja občutek sprejetosti in varnosti, lajša osamljenost ter krepi duševno in telesno zdravje; po drugi strani pa bogati mlade z izkušnjami.
Pozdrav ptic miru
Teme: Globalno državljanstvo, Kultura miru in nenasilja, Medkulturno učenje
Nosilec: Osnovna šola Lava
NAMEN večletnega projekta Osnovne šola Lava Celje je ozaveščanje učencev, dijakov in ljudi v okolju o pomenu miru in vzdrževanju dobrih medsebojnih odnosov doma in po svetu. Letos se z dejavnostmi odzivamo na stanje nizke kulture komuniciranja v družbi in pojava negativnih in nestrpnih razmišljanj, zato bomo usmerjeno sledili cilju izboljšati kulturo komunikacije in dialoga.
SKRITI KOTIČKI MOJEGA KRAJA
Teme: Kulturna dediščina, Globalno državljanstvo, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Odranci
Projekt bo potekal vso šolsko leto. Skozi različne dejavnosti pri pouku in razširjenem programu bodo učenci spoznavali in raziskovali skrite kotičke svojega kraja in možnosti predstavitve le-tega.
Slovenski izgnanci od 1941 do 1945
Teme: Kultura miru in nenasilja, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Gimnazija Brežice
Izgnanci, novodobni migranti in begunci; projekt zasnovan na vseh 4 stebrih, ključno pa je znati živeti skupaj in graditi kulturo miru in nenasilja.
ŠOLSKE OLIMPIJSKE IGRE
Teme: Globalno državljanstvo, Kultura miru in nenasilja, Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Selnica ob Dravi
Šolske olimpijske igre so na OŠ Selnica ob Dravi že utečen slavnostni šolski projekt, ki bi ga radi kot dobro prakso in prijetno izkušnjo prenesli tudi na druge šole UNESCO ASPnet Slovenije z namenom povezovanja, sodelovanja in športnega udejstvovanja v olimpijskem duhu, brez diskriminacije, z medsebojnim razumevanjem, v duhu prijateljstva in fair playa.
Tik nad osrčjem Zemlje
Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Kultura miru in nenasilja, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje
Nosilec: Osnovna šola Alojza Gradnika Dobrovo
Projekt temelji na zbiranju glasovnih posnetkov šole nosilke in sodelujočih šol, ki se bodo sproti nalagali na posebej oblikovan YouTube kanal. Prispevke bo vseskozi povezovala tematska nit kulturne in geografske raznolikosti, ki jo bodo sodelujoči raziskovali v svojem domačem okolju.
Tujejezični recital Jezik - kultura in tradicija
Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Gimnazija Škofja Loka
Projekt Tujejezični recital Jezik - kultura in tradicija je tradicionalni Unescov projekt Gimnazije Škofja Loka. Poudarja pomen rabe tujih jezikov skupaj z rabo materinščine. Jezik je orodje za sporazumevanje, obenem pa se z jezikom učimo kulture naroda, spoznamo njegovo zgodovino in kulturno dediščino. S temi spoznanji širimo obzorja znanja in duha, našo toleranco do drugačnih, predvsem pa bogatimo svojo lastno izobrazbo. Leto 2021 je Generalna skupščina Združenih narodov razglasila za mednarodno leto sadja in zelenjave. Tematiko in naslov recitala bomo tako letos povezali s temo mednarodnega leta in mu dali naslov »Zatrkljalo jabolko meni je rudeče in prineslo meni je tri pehare sreče.«
Tvoj jezik, moj jezik – bogatejša kultura
Teme: Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje
Nosilec: Osnovna šola Šmihel
Projekt Tvoj jezik, moj jezik – bogatejša kultura je zasnovan z namenom, da udeležencem na zanimiv in drugačen način ponudi učenje romskega jezika.
Učenec poučuje: Slovenija moja dežela
Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Kultura miru in nenasilja, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: IV. osnovna šola Celje
Učenci se na svetovni dan učiteljev preizkusijo v učiteljski vlogi. Na poučevanje se morajo, ob pomoči učiteljev, pripraviti s pisno pripravo. Učenci - učitelji naj bodo pri učenju kreativni, inovativni in domiselni. Po učenju pa se opravi pogovor o doživljanju učne ure z vsemi deležniki učne ure (učenec- učitelj, mentor, ter učenci, ki so poslu šali učno uro.
UNESCO VRTIČKI V sodelovanju z naravo sam pridelam hrano
Teme: Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Zreče
S projektom želimo otroke navdušiti za sobivanje z naravo, spremljanje rasti in razvoja rastlin, hkrati pa poudariti pomen samooskrbe na ekološki način.
Unescova priložnost: STARA igra(ča) ZA NOVO veselje
Teme: Kultura miru in nenasilja, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Zreče
V okviru projekta Unescova priložnost: STARA igra(ča) ZA NOVO veselje si bodo otroci/učenci zamenjali igrače, igre ali športne pripomočke, ki so se jih že naveličali, a so še še vedno uporabni in zanimivi za koga drugega. Prav tako bodo spoznavali igre naših dedkov in babic in poskrbeli, da ne utonejo v pozabo. Projekt bo v šolskem letu 2021/2022 trajal od oktobra do maja. Nanj se lahko prijavite do vključno 4. oktobra 2021, in sicer na e-naslov unesco@oszrece.si. Dejavnosti v okviru projekta (zamenjava iger, igrač, športnih pripomočkov, spoznavanje in igranje iger) lahko v prostorih svojega zavoda izvedete kadar koli v času trajanja projekta, zaželeno pa je, da morda v mesecu oktobru, ko obeležujemo teden otroka, v božično-novoletnem času ali v tednu, ko praznujemo dan Zemlje (22. april). Najpozneje do 31. maja 2022 na navedeni e-naslov pošljite poročilo s primeri dobre prakse, v obliki fotoreportaže ... V poročilo ne pozabite navesti natančnih podatkov o vseh sodelujočih (mentorji in število sodelujočih otrok/učencev po triadah) ter povezave do spletnih strani, kjer si bo mogoče ogledati prispevke o tem, kako je potekala zamenjava iger, igrač in športnih pripomočkov oz. kako ste se družili ob igri na vaši šoli/v vrtcu. Vsi mentorji boste ob pravočasno poslanem poročilu o delu prejeli potrdilo o sodelovanju v projektu.
V šoli čebel
Teme: Kulturna dediščina, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Gimnazija Jožeta Plečnika Ljubljana
Projekt "V šoli čebel" zbuja zanimanje za opazovanje narave in vsega, kar je povezano s čebelami. Čebele nas bodo v projektu vodile v med-predmetno in medgeneracijsko sodelovanje, naučile nas bodo, da nam narava lahko veliko nudi in nas veliko nauči. Ob raziskovanju in opazovanju čebel, žuželk in medovitih rastlin v naši okolici in šolskem vrtu se bomo tako učili živeti z naravo, negovali čut odgovornosti do okolja in hkrati poskrbeli za svoje zdravje in za zdravje svojih bližnjih.
Večerja
Teme: Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: GRM Novo mesto, Srednja šola za gostinstvo in turizem
Na naši šoli veliko pozornosti posvečamo gastronomiji in kulinariki ter kulturi prehranjevanja, saj je to temeljna vsebina naših izobraževalnih programov, želimo pa, da si vsi mladostniki oblikujejo lasten odnos do prehrane in presodijo prehranjevanje kot vrednoto ter tako usvojijo trajnostno skrb za zdrav življenjski slog. Želimo spodbuditi mladostnike, da pri pripravi Večerje strpno sodelujejo, spoznavajo kulinarično dediščino razl. skupin, se zavedajo okoljskih problemov, ki se pojavljajo pri pridelavi hrane, in iščejo možnosti reševanja le-teh. Še nekateri dodatni cilji: Cilji projekta: - osveščati o pomenu zdrave prehrane - uporabiti ekološko pridelane sestavine lokalnega izvora - uzavesti pomen priprave posebnih (svečanih) obrokov hrane kot obreda - pripraviti tradicionalne jedi (v sodobni preobleki) in navezati na kulturno dediščino - ponuditi jedem ustrezno pijačo - osveščati o bontonu pri uživanju hrane - dekorirati prostor in jedi , ...
Vrednote v luči vseživljenjskega učenja
Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Ledina
V projektu Dobre vesti iz naše šole in našega mesta/kraja bomo pozornost namenili boljšemu razumevanju med ljudmi, spoštovanju sebe in drugih, kulturne raznolikosti, varovanju okolja ter naravne in kulturne dediščine. Učenci bodo raziskovali na izbrano temo »Vrednote v luči vseživljenjskega učenja« in ustvarjali na področju umetnosti.
Z odra na oder
Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Kultura miru in nenasilja, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Leona Štuklja Maribor
Projekt je namenjen prikazu dela osnovnošolskih gledaliških skupin ob uresničevanju Unescovih ciljev. Projekt je tradicionalen, saj bo že 25. po vrsti.
Živa knjižnica
Teme: Kulturna raznolikost, Kultura miru in nenasilja, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje
Nosilec: Gimnazija Novo mesto
Temeljni namen projekta Živa knjižnica je ozavestiti udeleženke in udeležence o temeljnih človekovih pravicah, ki so med drugim tudi temeljne vrednote Unesca.
Živimo skupaj
Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Kultura miru in nenasilja, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Kapela
Živimo skupaj je projekt, ki povezuje grajenje pozitivnih medsebojnih in medgeneracijskih odnosov, s praktičnim delom in Delorsovim stebrom – Učiti se- da bi znali delati. V delavnicah skušamo uporabiti znanje o trajnostnem in globalnem načinu življenja. Med raznolikimi druženji v delavnicah, ki nastajajo na podlagi interesov učencev vsako leto sproti, izdelujemo iz naravnega in odpadnega materiala. Namen imamo praktično razvijati interese in jih uporabiti za spoznavanje ljudi, kulture, tradicije in okolja. Delavnice so načrtovane skozi medgeneracijska druženja s poudarkom na solidarnosti do starejših občanov, spoznavanjem naravne in kulturne dediščine skozi spoznavanje življenja nekoč in danes. Navezujemo pa se tudi na svetovni dan voda, saj datumsko sovpada z izvedbo projekta Živimo skupaj.