Pojdi na glavno vsebino

Šolsko leto 2021 / 2022

18 projektov

Dediščina v rokah mladih. Mladi posvojijo spomenik

Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Osnovna šola Belokranjskega odreda Semič

Projekt bo potekal v več fazah, najbolj zgoščeno v zadnjem tednu meseca septembra za vse učence šole in povabljene učence drugih šol. V različnih delavnicah bodo spoznavali dediščino domačega kraja. Za učence in dijake UNESCO šol bomo pripravili fotografsko potepanje po kočevarski vasi.

Podrobnosti projekta

Jesenički

Teme: Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje
Nosilec: Osnovna šola Toneta Čufarja Jesenice

Jeseničane nas bogati multikulturnost, na enem prostoru živi več pripadnikov različnih kultur in ver. Tudi na naši šoli je tako. Trudimo se učiti drug od drugega, premagovati predsodke, sprejemati drugačnost kot del življenja, pomembno se nam zdi medsebojno sodelovanje. Držimo se načela, da tako kot knjige ne sodiš po platnicah, človeka ne ocenjuješ po zunanjosti in po tem, od kod prihaja. Te vrednote predstavljamo z emblemom naše šole, s katerim smo prikazali učence in zaposlene kot različne ptice mavričnih barv. Po pripovedih starejših Jeseničanov naj bi Jesenice lahko dobile ime tudi po pticah sinicah (sinica – senica - jesenica – ptički Jesenički). Ptički Jesenički predstavljajo različne kulture združene pod eno skupno, trdno in mogočno osnovnošolsko streho, ki je upodobljena s kraticami OŠTČ. Ptice se iz preteklosti ozirajo naprej: v prihodnost in napredek. S svojimi odprtimi kljunčki nizajo različne ideje, iščejo rešitve, sodelujejo in ustvarjalno prispevajo k doseganju skupnih ciljev. Varno zavetje nam nudi, Jeseničanom na videz prepoznaven, hrib Petelin (1448m), zadnji hrib na zahodnem delu planote Mežakle, pod katerim stoji stavba šole. Emblem z vrednotami naše šole je leta 1995 simbolno upodobil dolgoletni učitelj likovne vzgoje na šoli, Slavko Ilenič.

Podrobnosti projekta

"KAJ SKRIVA NAŠE SRCE?" / "CHE COSA NASCONDE IL NOSTRO CUORE?"

Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Kultura miru in nenasilja, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Vincenzo e Diego De Castro Piran

Misli ne izbirajo kod in kam, misli gredo, kamor jih vodi srce, pravijo modreci. V šolskem letu 2021/22 smo se na OŠ Vincenzo e Diego de Castro Piran zato odločili nagovoriti UNESCO pridružene šole in vrtce v tem duhu. Beseda srce je namreč širokega pomena. Je vitalni organ našega telesa, obenem pa označuje tudi inteligenco, individualnost, moč, predvsem pa ljubezen. Ljubezen do svojcev, prijateljev, do sočloveka, do samega sebe, pa tudi do jezika in vsega, kar nas obkroža. Vse to pa dopušča posamezniku prosto pot do uresničevanja UENSCO ciljev.

Podrobnosti projekta

Kapljice življenja - voda

Teme: Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola dr. Jožeta Pučnika Črešnjevec

S pomočjo projekta bomo učence ter druge udeležence spomnili na pomen vode v našem življenju. Lotili se bomo različnih dejavnosti, ki bodo povezane z vodo in tako udeležencem prikazali, kako zelo pomembna je voda v našem življenju.

Podrobnosti projekta

Menjaj branje in sanje

Teme: Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Gimnazija Ledina

Menjaj branje in sanje je projekt spodbujanja branja. Sodelujoči organizirajo izmenjavo knjig s posvetili, na zaključnem druženju na Gimnaziji Ledini pa spoznajo z literaturo povezane ustvarjalce in sodelujejo v delavnicah, povezanih z izbranim literarnim delom.

Podrobnosti projekta

MODER STOL - NEKDO MISLI NATE

Teme: Kulturna raznolikost, Kultura miru in nenasilja, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje
Nosilec: Osnovna šola Maksa Pleteršnika Pišece

Projekt je mnogo več kot le barvanje starih in odsluženih stolov. Je relativno enostaven in finančno nezahteven, nenasilno povezuje socialno učenje s tehniško-likovno kulturo in spodbuja ekološko občutljivost. Omogoča vključitev raznolikih tem, ki so osnova za pogovor, izbrane besede pa se zapišejo na stol.

Podrobnosti projekta

Moja šola, moj kraj, spoznajmo se

Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina
Nosilec: Osnovna šola Šmihel

Učenci prve in druge triade v okviru projekta spoznavajo kraj v katerem živijo in se povežejo z ostalimi šolami, ki sodelujejo pri projektu. Sodelujoči prejmejo navodila za delo, ki vključujejo 4 preproste naloge (aktivnosti), ki jih učenci z mentorji izvedejo v kraju, kjer živijo oziroma se šolajo.

Podrobnosti projekta

Moje pravice

Teme: Kulturna raznolikost, Kultura miru in nenasilja, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Frana Kranjca

Človekove pravice so osrednja tema projekta MOJE PRAVICE. Pomembno je, da mladi poznajo človekove pravice in z njimi tudi povezane odgovornosti, da jih razumejo in predvsem udejanjajo v vsakdanjem življenju. Mladi skozi spoznavanje pravic in njihovo raziskovanje aktivno sodelujejo pri ozaveščanju o pomembnosti spoštovanja človekovih pravic, s kreativnim ustvarjalnim delom na koncu izdelajo izdelek, s katerim bodisi na šolski razstavi bodisi s pošiljko humanitarni organizaciji uresničijo cilje projekta.

Podrobnosti projekta

Platforma raznolikosti

Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Trajnostni razvoj
Nosilec: Osnovna šola Fokovci

Smo v času hitrega razvoja IKT-ja, ko fotografiranje in snemanje ter obdelava in priprava multimedijskih vsebin postaja del vsakdana naših učencev, način beleženja njihovih dogodkov in spominov. Zato smo jim želeli približati čudoviti svet narave in zapuščino naših prednikov skozi fotografski- ali videoobjektiv, skozi obdelavo posnetkov, pripravo ustvarjalnih e-gradiv, ki bi jih lahko delili s svojimi vrstniki in na svojevrsten način doživljali naravne in kulturne posebnosti svojega okolja. Oblikovali smo platformo (http://platforma-os-fokovci.splet.arnes.si/), na kateri objavljamo pripravljena gradiva, da so dostopna tudi ostalim. Skozi večletni projekt, kjer vsako leto izberemo eno izmed tem, vezanih na naravno ali kulturno dediščino, želimo zbrati raznoliko gradivo, ki bo pričalo o naravni in kulturni raznolikosti naše dežele oz. vseh vključenih v projekt. S poudarkom na pripravi e-gradiv želimo spodbuditi medpredmetno povezovanje v vzgojno-izobraževalnem procesu, z izborom tem, ki se dotikajo tako naravne in kot kulturne dediščine, pa zavedanje o pomenu ohranjanja le-te za nadaljnje rodove in pomen medgeneracijske povezanosti.

Podrobnosti projekta

Pletemo niti mreže z multikulti jezikanjem

Teme: Kulturna raznolikost, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje
Nosilec: Osnovna šola Griže

Evropski dan jezikov od leta 2001 obeležujemo 26. septembra. V projektu Pletemo niti mreže z multikulti jezikanjem bomo poleg jezika preučevali tudi države, kjer je posamezen jezik uraden jezik. Oddelčne skupnosti si bodo po svojih merilih izbrale državo, ki jo bodo raziskovale skozi različna področja: geografskega, jezikovnega, političnega, kulturnega, naravnih znamenitosti, glasbe, značilne hrane, znanih osebnosti … Podobna naloga čaka tudi vas sodelujoče ustanove, kjer si želimo, da na svoj način predstavite izbrano državo/države sveta. Izpolnjene prijavnice skupaj z izdelki (plakat, fotografije, video, avdio, powerpoint predstavitev, likovne in druge izdelke …), bomo sprejemali do petka, 1. 10. 2021.

Podrobnosti projekta

Pozdrav ptic miru

Teme: Globalno državljanstvo, Kultura miru in nenasilja, Medkulturno učenje
Nosilec: Osnovna šola Lava

NAMEN večletnega projekta Osnovne šola Lava Celje je ozaveščanje učencev, dijakov in ljudi v okolju o pomenu miru in vzdrževanju dobrih medsebojnih odnosov doma in po svetu. Letos se z dejavnostmi odzivamo na stanje nizke kulture komuniciranja v družbi in pojava negativnih in nestrpnih razmišljanj, zato bomo usmerjeno sledili cilju izboljšati kulturo komunikacije in dialoga.

Podrobnosti projekta

Tujejezični recital Jezik - kultura in tradicija

Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Gimnazija Škofja Loka

Projekt Tujejezični recital Jezik - kultura in tradicija je tradicionalni Unescov projekt Gimnazije Škofja Loka. Poudarja pomen rabe tujih jezikov skupaj z rabo materinščine. Jezik je orodje za sporazumevanje, obenem pa se z jezikom učimo kulture naroda, spoznamo njegovo zgodovino in kulturno dediščino. S temi spoznanji širimo obzorja znanja in duha, našo toleranco do drugačnih, predvsem pa bogatimo svojo lastno izobrazbo. Leto 2021 je Generalna skupščina Združenih narodov razglasila za mednarodno leto sadja in zelenjave. Tematiko in naslov recitala bomo tako letos povezali s temo mednarodnega leta in mu dali naslov »Zatrkljalo jabolko meni je rudeče in prineslo meni je tri pehare sreče.«

Podrobnosti projekta

Učenec poučuje: Slovenija moja dežela

Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Kultura miru in nenasilja, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: IV. osnovna šola Celje

Učenci se na svetovni dan učiteljev preizkusijo v učiteljski vlogi. Na poučevanje se morajo, ob pomoči učiteljev, pripraviti s pisno pripravo. Učenci - učitelji naj bodo pri učenju kreativni, inovativni in domiselni. Po učenju pa se opravi pogovor o doživljanju učne ure z vsemi deležniki učne ure (učenec- učitelj, mentor, ter učenci, ki so poslu šali učno uro.

Podrobnosti projekta

Unesco ima talent

Teme: Kulturna raznolikost, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje
Nosilec: Osnovna šola Cvetka Golarja

Imate na šoli veliko talentov? Učenci radi plešejo? Mogoče pojejo ali pa igrajo na inštrument? Radi imitirajo? Če ste vsaj na enega od teh vprašanj v mislih odgovorili z da, ste ravno prava šola, da se pridružite našemu nacionalnemu projektu »Unesco ima talent«.

Podrobnosti projekta

UNESCO VRTIČKI V sodelovanju z naravo sam pridelam hrano

Teme: Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Zreče

S projektom želimo otroke navdušiti za sobivanje z naravo, spremljanje rasti in razvoja rastlin, hkrati pa poudariti pomen samooskrbe na  ekološki način.

Podrobnosti projekta

Vrednote v luči vseživljenjskega učenja

Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Ledina

V projektu Dobre vesti iz naše šole in našega mesta/kraja bomo pozornost namenili boljšemu razumevanju med ljudmi, spoštovanju sebe in drugih, kulturne raznolikosti, varovanju okolja ter naravne in kulturne dediščine. Učenci bodo raziskovali na izbrano temo »Vrednote v luči vseživljenjskega učenja« in ustvarjali na področju umetnosti.

Podrobnosti projekta

Z odra na oder

Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Kultura miru in nenasilja, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Leona Štuklja Maribor

Projekt je namenjen prikazu dela osnovnošolskih gledaliških skupin ob uresničevanju Unescovih ciljev. Projekt je tradicionalen, saj bo že 25. po vrsti.

Podrobnosti projekta

Živimo skupaj

Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Kultura miru in nenasilja, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Kapela

Živimo skupaj je projekt, ki povezuje grajenje pozitivnih medsebojnih in medgeneracijskih odnosov, s praktičnim delom in Delorsovim stebrom – Učiti se- da bi znali delati. V delavnicah skušamo uporabiti znanje o trajnostnem in globalnem načinu življenja. Med raznolikimi druženji v delavnicah, ki nastajajo na podlagi interesov učencev vsako leto sproti, izdelujemo iz naravnega in odpadnega materiala. Namen imamo praktično razvijati interese in jih uporabiti za spoznavanje ljudi, kulture, tradicije in okolja. Delavnice so načrtovane skozi medgeneracijska druženja s poudarkom na solidarnosti do starejših občanov, spoznavanjem naravne in kulturne dediščine skozi spoznavanje življenja nekoč in danes. Navezujemo pa se tudi na svetovni dan voda, saj datumsko sovpada z izvedbo projekta Živimo skupaj.

Podrobnosti projekta

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...