Šolsko leto 2021 / 2022
Ciljna skupina
Teme
- Globalno državljanstvo (3)
- Kultura miru in nenasilja (3)
- Kulturna dediščina (5)
- Kulturna raznolikost (5)
- Medkulturno učenje (5)
- Trajnostni razvoj (4)
- Trajnostni življenjski slog (6)
Ključne besede
- Biotska raznovrstnost (2)
- Cilji trajnostnega razvoja (SDG) (3)
- Demokracija in pravičnost (4)
- Diskriminacija (2)
- Enakopravnost spolov (2)
- IKT (4)
- Jeziki (4)
- MUN - Model UN / Model UNESCO (1)
- Medijska in informacijska pismenost (3)
- Migracije in begunci (1)
- Mir (3)
- Naučiti se živeti skupaj (5)
- Oceani (1)
- Okolje (5)
- Podnebne spremembe (3)
- Preprečevanje nasilnega ekstremizma (1)
- Solidarnost (4)
- Spomin na holokavst (1)
- Staroselci (1)
- Suženjstvo in trgovina s sužnji (1)
- Svoboda izražanja (3)
- Toleranca (2)
- Umetna inteligenca (1)
- Umetnost (5)
- Vključenost in pravičnost (2)
- Voda (2)
- Whole-school approach (2)
- Zdravje in HIV/AIDS (1)
- Zmanjšanje tveganj pri nesrečah (2)
- Znanstveno izobraževanje (1)
- Človekove pravice (3)
- Šolsko nasilje (1)
- Šport in športne vrednote (2)
6 projektov
"KAJ SKRIVA NAŠE SRCE?" / "CHE COSA NASCONDE IL NOSTRO CUORE?"
Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Kultura miru in nenasilja, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Vincenzo e Diego De Castro Piran
Misli ne izbirajo kod in kam, misli gredo, kamor jih vodi srce, pravijo modreci. V šolskem letu 2021/22 smo se na OŠ Vincenzo e Diego de Castro Piran zato odločili nagovoriti UNESCO pridružene šole in vrtce v tem duhu. Beseda srce je namreč širokega pomena. Je vitalni organ našega telesa, obenem pa označuje tudi inteligenco, individualnost, moč, predvsem pa ljubezen. Ljubezen do svojcev, prijateljev, do sočloveka, do samega sebe, pa tudi do jezika in vsega, kar nas obkroža. Vse to pa dopušča posamezniku prosto pot do uresničevanja UENSCO ciljev.
Mednarodni Unesco tabor Premikamo meje - Sadeži duha
Teme: Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Maksa Pleteršnika Pišece
Izvajali bomo dneve dejavnosti, tematsko povezane z mednarodnim letom sadja. Zaradi upoštevanja varnostnih priporočil bo sodelovanje s partnerskimi šolami potekalo virtualno.
SKRITI KOTIČKI MOJEGA KRAJA
Teme: Kulturna dediščina, Globalno državljanstvo, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Odranci
Projekt bo potekal vso šolsko leto. Skozi različne dejavnosti pri pouku in razširjenem programu bodo učenci spoznavali in raziskovali skrite kotičke svojega kraja in možnosti predstavitve le-tega.
Učenec poučuje: Slovenija moja dežela
Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Kultura miru in nenasilja, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: IV. osnovna šola Celje
Učenci se na svetovni dan učiteljev preizkusijo v učiteljski vlogi. Na poučevanje se morajo, ob pomoči učiteljev, pripraviti s pisno pripravo. Učenci - učitelji naj bodo pri učenju kreativni, inovativni in domiselni. Po učenju pa se opravi pogovor o doživljanju učne ure z vsemi deležniki učne ure (učenec- učitelj, mentor, ter učenci, ki so poslu šali učno uro.
Vrednote v luči vseživljenjskega učenja
Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Ledina
V projektu Dobre vesti iz naše šole in našega mesta/kraja bomo pozornost namenili boljšemu razumevanju med ljudmi, spoštovanju sebe in drugih, kulturne raznolikosti, varovanju okolja ter naravne in kulturne dediščine. Učenci bodo raziskovali na izbrano temo »Vrednote v luči vseživljenjskega učenja« in ustvarjali na področju umetnosti.
Z odra na oder
Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Kultura miru in nenasilja, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Leona Štuklja Maribor
Projekt je namenjen prikazu dela osnovnošolskih gledaliških skupin ob uresničevanju Unescovih ciljev. Projekt je tradicionalen, saj bo že 25. po vrsti.