Šolsko leto 2021 / 2022
Ciljna skupina
- OŠ, 1. - 3. razred (17)
- OŠ, 4. - 6. razred (20)
- OŠ, 7. - 9. razred (20)
- srednja šola (16)
- vrtec (14)
Teme
- Globalno državljanstvo (10)
- Kultura miru in nenasilja (10)
- Kulturna dediščina (11)
- Kulturna raznolikost (18)
- Medkulturno učenje (17)
- Trajnostni razvoj (9)
- Trajnostni življenjski slog (9)
Ključne besede
- Biotska raznovrstnost (4)
- Cilji trajnostnega razvoja (SDG) (6)
- Demokracija in pravičnost (10)
- Diskriminacija (7)
- Enakopravnost spolov (7)
- IKT (3)
- Jeziki (16)
- MUN - Model UN / Model UNESCO (1)
- Medijska in informacijska pismenost (3)
- Migracije in begunci (2)
- Mir (9)
- Naučiti se živeti skupaj (14)
- Oceani (1)
- Okolje (6)
- Podnebne spremembe (3)
- Preprečevanje nasilnega ekstremizma (1)
- Solidarnost (11)
- Spomin na holokavst (1)
- Staroselci (1)
- Suženjstvo in trgovina s sužnji (1)
- Svoboda izražanja (9)
- Toleranca (8)
- Umetna inteligenca (1)
- Umetnost (10)
- Vključenost in pravičnost (8)
- Voda (2)
- Whole-school approach (1)
- Zdravje in HIV/AIDS (2)
- Zmanjšanje tveganj pri nesrečah (2)
- Znanstveno izobraževanje (2)
- Človekove pravice (9)
- Šolsko nasilje (1)
- Šport in športne vrednote (4)
20 projektov
Branje - moje sanje
Teme: Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Trajnostni razvoj
Nosilec: Osnovna šola Franja Goloba Prevalje
Literarno-likovni razpis na dano temo ... Promocija branja in (literarnega, likovnega / umetnostnega) izražanja.
Jesenički
Teme: Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje
Nosilec: Osnovna šola Toneta Čufarja Jesenice
Jeseničane nas bogati multikulturnost, na enem prostoru živi več pripadnikov različnih kultur in ver. Tudi na naši šoli je tako. Trudimo se učiti drug od drugega, premagovati predsodke, sprejemati drugačnost kot del življenja, pomembno se nam zdi medsebojno sodelovanje. Držimo se načela, da tako kot knjige ne sodiš po platnicah, človeka ne ocenjuješ po zunanjosti in po tem, od kod prihaja. Te vrednote predstavljamo z emblemom naše šole, s katerim smo prikazali učence in zaposlene kot različne ptice mavričnih barv. Po pripovedih starejših Jeseničanov naj bi Jesenice lahko dobile ime tudi po pticah sinicah (sinica – senica - jesenica – ptički Jesenički). Ptički Jesenički predstavljajo različne kulture združene pod eno skupno, trdno in mogočno osnovnošolsko streho, ki je upodobljena s kraticami OŠTČ. Ptice se iz preteklosti ozirajo naprej: v prihodnost in napredek. S svojimi odprtimi kljunčki nizajo različne ideje, iščejo rešitve, sodelujejo in ustvarjalno prispevajo k doseganju skupnih ciljev. Varno zavetje nam nudi, Jeseničanom na videz prepoznaven, hrib Petelin (1448m), zadnji hrib na zahodnem delu planote Mežakle, pod katerim stoji stavba šole. Emblem z vrednotami naše šole je leta 1995 simbolno upodobil dolgoletni učitelj likovne vzgoje na šoli, Slavko Ilenič.
Jezikajmo - Zbliževanje kultur
Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Kultura miru in nenasilja, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Osnovna šola prof. dr. Josipa Plemlja Bled
Projekt Jezikajmo ─ Zbliževanje kultur se na na OŠ prof. dr. Josipa Plemlja Bled odvija že vrsto let. Vsako leto učenci osnovnih in srednjih šol na zaključni prireditvi na festivalu Jezikajmo predstavijo glasbene, plesne in gledališke odlomke in tako prepletejo mnogo raznolikih kultur in jezikov ter jih združijo v eno umetniško zgodbo. S festivalom želimo mlade naučiti spoštovanja medkulturnega in jezikovnega bogastva.
"KAJ SKRIVA NAŠE SRCE?" / "CHE COSA NASCONDE IL NOSTRO CUORE?"
Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Kultura miru in nenasilja, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Vincenzo e Diego De Castro Piran
Misli ne izbirajo kod in kam, misli gredo, kamor jih vodi srce, pravijo modreci. V šolskem letu 2021/22 smo se na OŠ Vincenzo e Diego de Castro Piran zato odločili nagovoriti UNESCO pridružene šole in vrtce v tem duhu. Beseda srce je namreč širokega pomena. Je vitalni organ našega telesa, obenem pa označuje tudi inteligenco, individualnost, moč, predvsem pa ljubezen. Ljubezen do svojcev, prijateljev, do sočloveka, do samega sebe, pa tudi do jezika in vsega, kar nas obkroža. Vse to pa dopušča posamezniku prosto pot do uresničevanja UENSCO ciljev.
Ko bi jaz vedela!
Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Medkulturno učenje
Nosilec: Srednja ekonomska šola in gimnazija Maribor
Ko bi jaz vedela! Doživljanje ljudske pesmi nekoč in danes. Skozi spoznavanje in odkrivanje kulturne dediščine se učimo spoštovati ustvarjeno in iskati načine za to, da se kljub hitrim spremembam in modernizaciji, ohrani.
Mednarodni Unesco tabor Premikamo meje - Sadeži duha
Teme: Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Maksa Pleteršnika Pišece
Izvajali bomo dneve dejavnosti, tematsko povezane z mednarodnim letom sadja. Zaradi upoštevanja varnostnih priporočil bo sodelovanje s partnerskimi šolami potekalo virtualno.
MEJA - NAŠA PRETEKLOST IN SKUPNA EVROPSKA PRIHODNOST
Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Kultura miru in nenasilja, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Gimnazija Nova Gorica
V projektu obeležimo mednarodni dan miru s športnimi in kulturnimi dejavnostmi ob Pomniku braniteljem slovenske zemlje na Cerju.
Menjaj branje in sanje
Teme: Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Gimnazija Ledina
Menjaj branje in sanje je projekt spodbujanja branja. Sodelujoči organizirajo izmenjavo knjig s posvetili, na zaključnem druženju na Gimnaziji Ledini pa spoznajo z literaturo povezane ustvarjalce in sodelujejo v delavnicah, povezanih z izbranim literarnim delom.
MODER STOL - NEKDO MISLI NATE
Teme: Kulturna raznolikost, Kultura miru in nenasilja, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje
Nosilec: Osnovna šola Maksa Pleteršnika Pišece
Projekt je mnogo več kot le barvanje starih in odsluženih stolov. Je relativno enostaven in finančno nezahteven, nenasilno povezuje socialno učenje s tehniško-likovno kulturo in spodbuja ekološko občutljivost. Omogoča vključitev raznolikih tem, ki so osnova za pogovor, izbrane besede pa se zapišejo na stol.
Moje pravice
Teme: Kulturna raznolikost, Kultura miru in nenasilja, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Frana Kranjca
Človekove pravice so osrednja tema projekta MOJE PRAVICE. Pomembno je, da mladi poznajo človekove pravice in z njimi tudi povezane odgovornosti, da jih razumejo in predvsem udejanjajo v vsakdanjem življenju. Mladi skozi spoznavanje pravic in njihovo raziskovanje aktivno sodelujejo pri ozaveščanju o pomembnosti spoštovanja človekovih pravic, s kreativnim ustvarjalnim delom na koncu izdelajo izdelek, s katerim bodisi na šolski razstavi bodisi s pošiljko humanitarni organizaciji uresničijo cilje projekta.
Pletemo niti mreže z multikulti jezikanjem
Teme: Kulturna raznolikost, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje
Nosilec: Osnovna šola Griže
Evropski dan jezikov od leta 2001 obeležujemo 26. septembra. V projektu Pletemo niti mreže z multikulti jezikanjem bomo poleg jezika preučevali tudi države, kjer je posamezen jezik uraden jezik. Oddelčne skupnosti si bodo po svojih merilih izbrale državo, ki jo bodo raziskovale skozi različna področja: geografskega, jezikovnega, političnega, kulturnega, naravnih znamenitosti, glasbe, značilne hrane, znanih osebnosti … Podobna naloga čaka tudi vas sodelujoče ustanove, kjer si želimo, da na svoj način predstavite izbrano državo/države sveta. Izpolnjene prijavnice skupaj z izdelki (plakat, fotografije, video, avdio, powerpoint predstavitev, likovne in druge izdelke …), bomo sprejemali do petka, 1. 10. 2021.
POŠLJIMO SAPICO PRIJATELJSTVA
Teme: Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Pesnica
Rezultat projekta je znati živeti skupaj, kljub naši različnosti ter ohranjati naš planet za zanamce. Medgeneracijsko povezovanje prinaša vsem sodelujočim novo kvaliteto življenja; na eni strani zagotavlja občutek sprejetosti in varnosti, lajša osamljenost ter krepi duševno in telesno zdravje; po drugi strani pa bogati mlade z izkušnjami.
Pozdrav ptic miru
Teme: Globalno državljanstvo, Kultura miru in nenasilja, Medkulturno učenje
Nosilec: Osnovna šola Lava
NAMEN večletnega projekta Osnovne šola Lava Celje je ozaveščanje učencev, dijakov in ljudi v okolju o pomenu miru in vzdrževanju dobrih medsebojnih odnosov doma in po svetu. Letos se z dejavnostmi odzivamo na stanje nizke kulture komuniciranja v družbi in pojava negativnih in nestrpnih razmišljanj, zato bomo usmerjeno sledili cilju izboljšati kulturo komunikacije in dialoga.
Slovenski izgnanci od 1941 do 1945
Teme: Kultura miru in nenasilja, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Gimnazija Brežice
Izgnanci, novodobni migranti in begunci; projekt zasnovan na vseh 4 stebrih, ključno pa je znati živeti skupaj in graditi kulturo miru in nenasilja.
ŠOLSKE OLIMPIJSKE IGRE
Teme: Globalno državljanstvo, Kultura miru in nenasilja, Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Selnica ob Dravi
Šolske olimpijske igre so na OŠ Selnica ob Dravi že utečen slavnostni šolski projekt, ki bi ga radi kot dobro prakso in prijetno izkušnjo prenesli tudi na druge šole UNESCO ASPnet Slovenije z namenom povezovanja, sodelovanja in športnega udejstvovanja v olimpijskem duhu, brez diskriminacije, z medsebojnim razumevanjem, v duhu prijateljstva in fair playa.
Tujejezični recital Jezik - kultura in tradicija
Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Gimnazija Škofja Loka
Projekt Tujejezični recital Jezik - kultura in tradicija je tradicionalni Unescov projekt Gimnazije Škofja Loka. Poudarja pomen rabe tujih jezikov skupaj z rabo materinščine. Jezik je orodje za sporazumevanje, obenem pa se z jezikom učimo kulture naroda, spoznamo njegovo zgodovino in kulturno dediščino. S temi spoznanji širimo obzorja znanja in duha, našo toleranco do drugačnih, predvsem pa bogatimo svojo lastno izobrazbo. Leto 2021 je Generalna skupščina Združenih narodov razglasila za mednarodno leto sadja in zelenjave. Tematiko in naslov recitala bomo tako letos povezali s temo mednarodnega leta in mu dali naslov »Zatrkljalo jabolko meni je rudeče in prineslo meni je tri pehare sreče.«
Tvoj jezik, moj jezik – bogatejša kultura
Teme: Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje
Nosilec: Osnovna šola Šmihel
Projekt Tvoj jezik, moj jezik – bogatejša kultura je zasnovan z namenom, da udeležencem na zanimiv in drugačen način ponudi učenje romskega jezika.
Učenec poučuje: Slovenija moja dežela
Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Kultura miru in nenasilja, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: IV. osnovna šola Celje
Učenci se na svetovni dan učiteljev preizkusijo v učiteljski vlogi. Na poučevanje se morajo, ob pomoči učiteljev, pripraviti s pisno pripravo. Učenci - učitelji naj bodo pri učenju kreativni, inovativni in domiselni. Po učenju pa se opravi pogovor o doživljanju učne ure z vsemi deležniki učne ure (učenec- učitelj, mentor, ter učenci, ki so poslu šali učno uro.
Unesco ima talent
Teme: Kulturna raznolikost, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje
Nosilec: Osnovna šola Cvetka Golarja
Imate na šoli veliko talentov? Učenci radi plešejo? Mogoče pojejo ali pa igrajo na inštrument? Radi imitirajo? Če ste vsaj na enega od teh vprašanj v mislih odgovorili z da, ste ravno prava šola, da se pridružite našemu nacionalnemu projektu »Unesco ima talent«.
Z odra na oder
Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Kultura miru in nenasilja, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Leona Štuklja Maribor
Projekt je namenjen prikazu dela osnovnošolskih gledaliških skupin ob uresničevanju Unescovih ciljev. Projekt je tradicionalen, saj bo že 25. po vrsti.