Šolsko leto 2021 / 2022
Ciljna skupina
- OŠ, 1. - 3. razred (12)
- OŠ, 4. - 6. razred (14)
- OŠ, 7. - 9. razred (15)
- srednja šola (14)
- vrtec (10)
Teme
- Globalno državljanstvo (12)
- Kultura miru in nenasilja (8)
- Kulturna dediščina (11)
- Kulturna raznolikost (14)
- Medkulturno učenje (11)
- Trajnostni razvoj (10)
- Trajnostni življenjski slog (10)
Ključne besede
- Biotska raznovrstnost (5)
- Cilji trajnostnega razvoja (SDG) (9)
- Demokracija in pravičnost (7)
- Diskriminacija (4)
- Enakopravnost spolov (4)
- IKT (3)
- Jeziki (6)
- MUN - Model UN / Model UNESCO (1)
- Medijska in informacijska pismenost (4)
- Migracije in begunci (5)
- Mir (7)
- Naučiti se živeti skupaj (13)
- Oceani (1)
- Okolje (10)
- Podnebne spremembe (3)
- Preprečevanje nasilnega ekstremizma (2)
- Solidarnost (10)
- Spomin na holokavst (1)
- Staroselci (1)
- Suženjstvo in trgovina s sužnji (1)
- Svoboda izražanja (6)
- Toleranca (5)
- Umetna inteligenca (1)
- Umetnost (7)
- Vključenost in pravičnost (9)
- Voda (8)
- Whole-school approach (2)
- Zdravje in HIV/AIDS (1)
- Zmanjšanje tveganj pri nesrečah (2)
- Znanstveno izobraževanje (1)
- Človekove pravice (8)
- Šolsko nasilje (1)
- Šport in športne vrednote (7)
17 projektov
Dediščina v rokah mladih. Mladi posvojijo spomenik
Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Osnovna šola Belokranjskega odreda Semič
Projekt bo potekal v več fazah, najbolj zgoščeno v zadnjem tednu meseca septembra za vse učence šole in povabljene učence drugih šol. V različnih delavnicah bodo spoznavali dediščino domačega kraja. Za učence in dijake UNESCO šol bomo pripravili fotografsko potepanje po kočevarski vasi.
DREVO = ŽIVLJENJE
Teme: Kulturna raznolikost, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Frana Kranjca
Osnovni cilj projekta DREVO = ŽIVLJENJE je vzgajanje, ozaveščanje in usposabljanje za sprejemanje aktivne vloge v življenju posameznika kot dela globalne vizije sveta. Je interdisciplinarni projekt odprtega učnega okolja. Takšen je tudi vpet v šolski kurikulum. Vse šolsko leto se odvija pri pouku in drugih šolskih dejavnostih na razpisano globalno temo. Lahko se izvaja z različnimi skupinami učencev (vsi učenci šole, določena triada, razred, interesna dejavnost, raziskovalna skupina ipd.), prilagajajo se cilji, vsebine, zahtevnost itd.
Izboljšajmo odnos do hrane
Teme: Kulturna raznolikost, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Leskovec pri Krškem
Učence bi radi izobrazili o tem, kako ravnati s hrano, kam z odpadno hrano in kam s hrano, ki ostane nerazdeljena. Naučili se bodo sami pripraviti količinsko primeren uravnotežen obrok. Naučili se bodo razumeti in spoštovati prehranjevalne navade različnih narodov in skupnosti.
Jezero je - jezera ni 2022
Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Srednja gradbena, geodetska, okoljevarstvena šola in strokovna gimnazija Ljubljana
Projekt »Jezero je – jezera ni 2022« bo potekal v Dolnjem jezeru ob Cerkniškem jezeru aprila 2022. Če ga ne bomo mogli izvesti na licu mesta, ga bomo izpeljali na daljavo. V projektu mentorji spodbujamo vse štiri Deloresove stebre izobraževanje. Projekt je pomemben, ker delamo na celostnem razvoju posameznika, ki z delom v skupini in v naravi pridobi izkušnje, ki jih ne more v razredu. Posameznik se mora naučiti koristno uporabljati svoje sposobnosti in znanje zase in za druge. Udeleženci bodo spoznavali naravno in kulturno dediščino ter oblikovali primeren odnos do vsega kar jih obdaja. Učili se bodo strpnosti, sodelovanja in trajnosti.
"KAJ SKRIVA NAŠE SRCE?" / "CHE COSA NASCONDE IL NOSTRO CUORE?"
Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Kultura miru in nenasilja, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Vincenzo e Diego De Castro Piran
Misli ne izbirajo kod in kam, misli gredo, kamor jih vodi srce, pravijo modreci. V šolskem letu 2021/22 smo se na OŠ Vincenzo e Diego de Castro Piran zato odločili nagovoriti UNESCO pridružene šole in vrtce v tem duhu. Beseda srce je namreč širokega pomena. Je vitalni organ našega telesa, obenem pa označuje tudi inteligenco, individualnost, moč, predvsem pa ljubezen. Ljubezen do svojcev, prijateljev, do sočloveka, do samega sebe, pa tudi do jezika in vsega, kar nas obkroža. Vse to pa dopušča posamezniku prosto pot do uresničevanja UENSCO ciljev.
MEJA - NAŠA PRETEKLOST IN SKUPNA EVROPSKA PRIHODNOST
Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Kultura miru in nenasilja, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Gimnazija Nova Gorica
V projektu obeležimo mednarodni dan miru s športnimi in kulturnimi dejavnostmi ob Pomniku braniteljem slovenske zemlje na Cerju.
Moja šola, moj kraj, spoznajmo se
Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina
Nosilec: Osnovna šola Šmihel
Učenci prve in druge triade v okviru projekta spoznavajo kraj v katerem živijo in se povežejo z ostalimi šolami, ki sodelujejo pri projektu. Sodelujoči prejmejo navodila za delo, ki vključujejo 4 preproste naloge (aktivnosti), ki jih učenci z mentorji izvedejo v kraju, kjer živijo oziroma se šolajo.
Ob morju sem ter tja Pešpoti v mojem kraju (ostali zavodi)
Teme: Globalno državljanstvo, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Vrtec Mornarček Piran
Ob morju sem ter tja Namen projekta Pešpoti v naravi so za otroka učno okolje, prostor za igro in raziskovanje. Vsaka pešpot nudi izzive za doživljanje naravnih danosti našega kraja ter razvijanje naravoslovnih spretnosti. Cilji projekta Spodbujanje mobilne aktivnosti in razvijanje senzoričnih sposobnosti ob prijetnih doživetjih v naravi. Prepoznavanje okoljskih vprašanj v svojem okolju.
SKRITI KOTIČKI MOJEGA KRAJA
Teme: Kulturna dediščina, Globalno državljanstvo, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Odranci
Projekt bo potekal vso šolsko leto. Skozi različne dejavnosti pri pouku in razširjenem programu bodo učenci spoznavali in raziskovali skrite kotičke svojega kraja in možnosti predstavitve le-tega.
Slovenski izgnanci od 1941 do 1945
Teme: Kultura miru in nenasilja, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Gimnazija Brežice
Izgnanci, novodobni migranti in begunci; projekt zasnovan na vseh 4 stebrih, ključno pa je znati živeti skupaj in graditi kulturo miru in nenasilja.
ŠOLSKE OLIMPIJSKE IGRE
Teme: Globalno državljanstvo, Kultura miru in nenasilja, Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Selnica ob Dravi
Šolske olimpijske igre so na OŠ Selnica ob Dravi že utečen slavnostni šolski projekt, ki bi ga radi kot dobro prakso in prijetno izkušnjo prenesli tudi na druge šole UNESCO ASPnet Slovenije z namenom povezovanja, sodelovanja in športnega udejstvovanja v olimpijskem duhu, brez diskriminacije, z medsebojnim razumevanjem, v duhu prijateljstva in fair playa.
Tabor ustvarjalcev dobrih vesti
Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Globalno državljanstvo, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola XIV. divizije Senovo
Tabor je 3 - dnevni; gostimo učence slovenskih UNESCO šol. Gostje nočijo pri vrstnikih, program je bogat - sestavljajo ga ustvarjalne delavnice, okrogla miza, ekskurzija in zaključna prireditev.
Tik nad osrčjem Zemlje
Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Kultura miru in nenasilja, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje
Nosilec: Osnovna šola Alojza Gradnika Dobrovo
Projekt temelji na zbiranju glasovnih posnetkov šole nosilke in sodelujočih šol, ki se bodo sproti nalagali na posebej oblikovan YouTube kanal. Prispevke bo vseskozi povezovala tematska nit kulturne in geografske raznolikosti, ki jo bodo sodelujoči raziskovali v svojem domačem okolju.
Učenec poučuje: Slovenija moja dežela
Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Kultura miru in nenasilja, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: IV. osnovna šola Celje
Učenci se na svetovni dan učiteljev preizkusijo v učiteljski vlogi. Na poučevanje se morajo, ob pomoči učiteljev, pripraviti s pisno pripravo. Učenci - učitelji naj bodo pri učenju kreativni, inovativni in domiselni. Po učenju pa se opravi pogovor o doživljanju učne ure z vsemi deležniki učne ure (učenec- učitelj, mentor, ter učenci, ki so poslu šali učno uro.
Unesco ima talent
Teme: Kulturna raznolikost, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje
Nosilec: Osnovna šola Cvetka Golarja
Imate na šoli veliko talentov? Učenci radi plešejo? Mogoče pojejo ali pa igrajo na inštrument? Radi imitirajo? Če ste vsaj na enega od teh vprašanj v mislih odgovorili z da, ste ravno prava šola, da se pridružite našemu nacionalnemu projektu »Unesco ima talent«.
Živa knjižnica
Teme: Kulturna raznolikost, Kultura miru in nenasilja, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje
Nosilec: Gimnazija Novo mesto
Temeljni namen projekta Živa knjižnica je ozavestiti udeleženke in udeležence o temeljnih človekovih pravicah, ki so med drugim tudi temeljne vrednote Unesca.
Živimo skupaj
Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Kultura miru in nenasilja, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Kapela
Živimo skupaj je projekt, ki povezuje grajenje pozitivnih medsebojnih in medgeneracijskih odnosov, s praktičnim delom in Delorsovim stebrom – Učiti se- da bi znali delati. V delavnicah skušamo uporabiti znanje o trajnostnem in globalnem načinu življenja. Med raznolikimi druženji v delavnicah, ki nastajajo na podlagi interesov učencev vsako leto sproti, izdelujemo iz naravnega in odpadnega materiala. Namen imamo praktično razvijati interese in jih uporabiti za spoznavanje ljudi, kulture, tradicije in okolja. Delavnice so načrtovane skozi medgeneracijska druženja s poudarkom na solidarnosti do starejših občanov, spoznavanjem naravne in kulturne dediščine skozi spoznavanje življenja nekoč in danes. Navezujemo pa se tudi na svetovni dan voda, saj datumsko sovpada z izvedbo projekta Živimo skupaj.