Šolsko leto 2021 / 2022
Ciljna skupina
- OŠ, 1. - 3. razred (16)
- OŠ, 4. - 6. razred (18)
- OŠ, 7. - 9. razred (21)
- srednja šola (17)
- vrtec (11)
Teme
- Globalno državljanstvo (8)
- Kultura miru in nenasilja (6)
- Kulturna dediščina (21)
- Kulturna raznolikost (14)
- Medkulturno učenje (11)
- Trajnostni razvoj (17)
- Trajnostni življenjski slog (13)
Ključne besede
- Biotska raznovrstnost (6)
- Cilji trajnostnega razvoja (SDG) (13)
- Demokracija in pravičnost (8)
- Diskriminacija (3)
- Enakopravnost spolov (3)
- IKT (4)
- Jeziki (6)
- MUN - Model UN / Model UNESCO (1)
- Medijska in informacijska pismenost (3)
- Migracije in begunci (2)
- Mir (5)
- Naučiti se živeti skupaj (14)
- Oceani (1)
- Okolje (15)
- Podnebne spremembe (6)
- Preprečevanje nasilnega ekstremizma (1)
- Solidarnost (9)
- Spomin na holokavst (1)
- Staroselci (1)
- Suženjstvo in trgovina s sužnji (1)
- Svoboda izražanja (7)
- Toleranca (4)
- Umetna inteligenca (1)
- Umetnost (12)
- Vključenost in pravičnost (8)
- Voda (6)
- Whole-school approach (3)
- Zdravje in HIV/AIDS (2)
- Zmanjšanje tveganj pri nesrečah (2)
- Znanstveno izobraževanje (3)
- Človekove pravice (8)
- Šolsko nasilje (1)
- Šport in športne vrednote (5)
21 projektov
Biseri baroka
Teme: Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost
Nosilec: Osnovna šola Brežice
Na Osnovni šoli Brežice si že vrsto let prizadevamo učencem privzgojiti odnos do kulturne dediščine in preteklosti domačega kraja. Zgodbe, ki jih pripovedujejo pročelja mestne arhitekture, grad z baročnimi poslikavami in domišljijski otroški svet nas popeljejo v raziskovanje in pridobivanje novih izkušenj. Pri izvajanju različnih aktivnosti sodelujemo z zunanjimi sodelavci, posamezniki in ustanovami. V preteklih šolskih letih smo v barok "oblekli" ribe in jih razstavili na šolskih hodnikih, ustvarili Fenikse kot odgovor na izziv časa, izvedli delavnice v učilnici v naravi, pripravili nočitev v šoli in obiskali Posavski muzej.
Dediščina v rokah mladih. Mladi posvojijo spomenik
Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Osnovna šola Belokranjskega odreda Semič
Projekt bo potekal v več fazah, najbolj zgoščeno v zadnjem tednu meseca septembra za vse učence šole in povabljene učence drugih šol. V različnih delavnicah bodo spoznavali dediščino domačega kraja. Za učence in dijake UNESCO šol bomo pripravili fotografsko potepanje po kočevarski vasi.
Jesenički
Teme: Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje
Nosilec: Osnovna šola Toneta Čufarja Jesenice
Jeseničane nas bogati multikulturnost, na enem prostoru živi več pripadnikov različnih kultur in ver. Tudi na naši šoli je tako. Trudimo se učiti drug od drugega, premagovati predsodke, sprejemati drugačnost kot del življenja, pomembno se nam zdi medsebojno sodelovanje. Držimo se načela, da tako kot knjige ne sodiš po platnicah, človeka ne ocenjuješ po zunanjosti in po tem, od kod prihaja. Te vrednote predstavljamo z emblemom naše šole, s katerim smo prikazali učence in zaposlene kot različne ptice mavričnih barv. Po pripovedih starejših Jeseničanov naj bi Jesenice lahko dobile ime tudi po pticah sinicah (sinica – senica - jesenica – ptički Jesenički). Ptički Jesenički predstavljajo različne kulture združene pod eno skupno, trdno in mogočno osnovnošolsko streho, ki je upodobljena s kraticami OŠTČ. Ptice se iz preteklosti ozirajo naprej: v prihodnost in napredek. S svojimi odprtimi kljunčki nizajo različne ideje, iščejo rešitve, sodelujejo in ustvarjalno prispevajo k doseganju skupnih ciljev. Varno zavetje nam nudi, Jeseničanom na videz prepoznaven, hrib Petelin (1448m), zadnji hrib na zahodnem delu planote Mežakle, pod katerim stoji stavba šole. Emblem z vrednotami naše šole je leta 1995 simbolno upodobil dolgoletni učitelj likovne vzgoje na šoli, Slavko Ilenič.
Jezero je - jezera ni 2022
Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Srednja gradbena, geodetska, okoljevarstvena šola in strokovna gimnazija Ljubljana
Projekt »Jezero je – jezera ni 2022« bo potekal v Dolnjem jezeru ob Cerkniškem jezeru aprila 2022. Če ga ne bomo mogli izvesti na licu mesta, ga bomo izpeljali na daljavo. V projektu mentorji spodbujamo vse štiri Deloresove stebre izobraževanje. Projekt je pomemben, ker delamo na celostnem razvoju posameznika, ki z delom v skupini in v naravi pridobi izkušnje, ki jih ne more v razredu. Posameznik se mora naučiti koristno uporabljati svoje sposobnosti in znanje zase in za druge. Udeleženci bodo spoznavali naravno in kulturno dediščino ter oblikovali primeren odnos do vsega kar jih obdaja. Učili se bodo strpnosti, sodelovanja in trajnosti.
Jezikajmo - Zbliževanje kultur
Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Kultura miru in nenasilja, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Osnovna šola prof. dr. Josipa Plemlja Bled
Projekt Jezikajmo ─ Zbliževanje kultur se na na OŠ prof. dr. Josipa Plemlja Bled odvija že vrsto let. Vsako leto učenci osnovnih in srednjih šol na zaključni prireditvi na festivalu Jezikajmo predstavijo glasbene, plesne in gledališke odlomke in tako prepletejo mnogo raznolikih kultur in jezikov ter jih združijo v eno umetniško zgodbo. S festivalom želimo mlade naučiti spoštovanja medkulturnega in jezikovnega bogastva.
"KAJ SKRIVA NAŠE SRCE?" / "CHE COSA NASCONDE IL NOSTRO CUORE?"
Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Kultura miru in nenasilja, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Vincenzo e Diego De Castro Piran
Misli ne izbirajo kod in kam, misli gredo, kamor jih vodi srce, pravijo modreci. V šolskem letu 2021/22 smo se na OŠ Vincenzo e Diego de Castro Piran zato odločili nagovoriti UNESCO pridružene šole in vrtce v tem duhu. Beseda srce je namreč širokega pomena. Je vitalni organ našega telesa, obenem pa označuje tudi inteligenco, individualnost, moč, predvsem pa ljubezen. Ljubezen do svojcev, prijateljev, do sočloveka, do samega sebe, pa tudi do jezika in vsega, kar nas obkroža. Vse to pa dopušča posamezniku prosto pot do uresničevanja UENSCO ciljev.
Kralj Matjaž pod goro Peco
Teme: Kulturna dediščina, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Osnovna šola Črna na Koroškem
Projekt je usmerjen v varovanje in ohranjanje naše kulturne dediščine, varovanje okolja, spoznavanje našega kraja, koroškega narečja in lika kralja Matjaža. V okviru projekta organiziramo dvodnevni tabor in skupinsko gradnjo snežnih gradov (v živo). Gradnja gradov iz odpadne embalaže ter zimski foto natečaj bosta potekala na daljavo.
Likovni ex tempore
Teme: Kulturna dediščina, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Šempas
Projekt Likovni Ex Tempore poudarja sodelovanje v duhu kulture miru in nenasilja, strpnosti in sodelovanja, sprejemanja drugačnosti, v skrbi za osebnostni razvoj vsakega posameznika in za ohranitev naravne in kulturne dediščine. Skozi ustvarjalno druženje učenci spoznavajo kulturno in naravno dediščino kraja, posebnosti krajine in arhitekture ter modernejše tokove v likovnem ustvarjanju. Se družijo in izmenjujejo mnenja s prebivalci kraja.
MEJA - NAŠA PRETEKLOST IN SKUPNA EVROPSKA PRIHODNOST
Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Kultura miru in nenasilja, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Gimnazija Nova Gorica
V projektu obeležimo mednarodni dan miru s športnimi in kulturnimi dejavnostmi ob Pomniku braniteljem slovenske zemlje na Cerju.
Moja stran Mojstrane
Teme: Kulturna dediščina, Trajnostni razvoj
Nosilec: Osnovna šola 16. decembra Mojstrana
Učenci turističnega krožka bodo spoznavali kulturno in naravno dediščino Mojstrane, ki jo bodo na krožni učni poti predstavili tudi učencem drugih šol.
Od pšeničke do potičke
Teme: Kulturna dediščina, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Frana Metelka Škocjan
S projektom Od pšeničke do potičke želimo otroke učiti živeti z naravo ter jih seznaniti s pomenom kulturne in naravne dediščine. Želimo jim približati pomembnost skrbi za okolje in naš skupni dom, planet Zemlja, naučiti delovati lokalno in globalno. Predvsem želimo, da bi se v tem svetu sodobnih tehnologij in dobrin za trenutek ustavili, pogledali okoli sebe ter začutili lepoto svojega doma in pestrosti dobrin, katere nam nudi narava okoli nas. Začutili smo tudi, da je potrebno krepiti medgeneracijsko sodelovanje in učenje. Znanje, ki ga premorejo starejši je potrebno prenesti na mlajše ter s tem dati možnost socialne vključenosti in pripadnosti tudi starejšim. Ob vsem želimo spodbuditi medgeneracijsko druženje.
Platforma raznolikosti
Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Trajnostni razvoj
Nosilec: Osnovna šola Fokovci
Smo v času hitrega razvoja IKT-ja, ko fotografiranje in snemanje ter obdelava in priprava multimedijskih vsebin postaja del vsakdana naših učencev, način beleženja njihovih dogodkov in spominov. Zato smo jim želeli približati čudoviti svet narave in zapuščino naših prednikov skozi fotografski- ali videoobjektiv, skozi obdelavo posnetkov, pripravo ustvarjalnih e-gradiv, ki bi jih lahko delili s svojimi vrstniki in na svojevrsten način doživljali naravne in kulturne posebnosti svojega okolja. Oblikovali smo platformo (http://platforma-os-fokovci.splet.arnes.si/), na kateri objavljamo pripravljena gradiva, da so dostopna tudi ostalim. Skozi večletni projekt, kjer vsako leto izberemo eno izmed tem, vezanih na naravno ali kulturno dediščino, želimo zbrati raznoliko gradivo, ki bo pričalo o naravni in kulturni raznolikosti naše dežele oz. vseh vključenih v projekt. S poudarkom na pripravi e-gradiv želimo spodbuditi medpredmetno povezovanje v vzgojno-izobraževalnem procesu, z izborom tem, ki se dotikajo tako naravne in kot kulturne dediščine, pa zavedanje o pomenu ohranjanja le-te za nadaljnje rodove in pomen medgeneracijske povezanosti.
SKRITI KOTIČKI MOJEGA KRAJA
Teme: Kulturna dediščina, Globalno državljanstvo, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Odranci
Projekt bo potekal vso šolsko leto. Skozi različne dejavnosti pri pouku in razširjenem programu bodo učenci spoznavali in raziskovali skrite kotičke svojega kraja in možnosti predstavitve le-tega.
SKUPAJ Z NAMI: Sadje in zelenjava- dar narave
Teme: Kulturna dediščina, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola in vrtec Sveta Trojica
S projektom obeležujemo Mednarodno leto sadja in zelenjave 2021. Naš namen je poudariti pomen sadja in zelenjave za zdravje in razvoj ljudi ter opozoriti na škodo, ki jo naredimo z odpadno hrano. Sadje in zelenjava sta dar narave, plod zemlje ter simbola izobilja in zdravja. Spregovorili bomo o pomenu sadja in zelenjave v nekdanjih in sodobnih prehranjevalnih navadah. Ob konkretnih primerih pregovorov in rekov, šeg in navad bomo predstavili tudi simbolni pomen sadja in zelenjave. Ob tem bomo izpostavili samooskrbovanje in lokalno pridelano sadje in zelenjavo. Dotaknili se bomo snovne in nesnovne dediščine ter razmišljali o pomenu sadja in zelenjave v sodobnem življenju. V sadno- zelenjavni ustvarjalnici bomo izdelovali plakate, likovne izdelke, preizkušali različne recepte iz sadja in zelenjave. Hkrati želimo spodbuditi večjo odločnost v smeri promocije pravičnejšega, bolj trajnostnega in bolj učinkovitega prehranskega sistema.
ŠOLSKE OLIMPIJSKE IGRE
Teme: Globalno državljanstvo, Kultura miru in nenasilja, Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Selnica ob Dravi
Šolske olimpijske igre so na OŠ Selnica ob Dravi že utečen slavnostni šolski projekt, ki bi ga radi kot dobro prakso in prijetno izkušnjo prenesli tudi na druge šole UNESCO ASPnet Slovenije z namenom povezovanja, sodelovanja in športnega udejstvovanja v olimpijskem duhu, brez diskriminacije, z medsebojnim razumevanjem, v duhu prijateljstva in fair playa.
Tabor ustvarjalcev dobrih vesti
Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Globalno državljanstvo, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola XIV. divizije Senovo
Tabor je 3 - dnevni; gostimo učence slovenskih UNESCO šol. Gostje nočijo pri vrstnikih, program je bogat - sestavljajo ga ustvarjalne delavnice, okrogla miza, ekskurzija in zaključna prireditev.
Tujejezični recital Jezik - kultura in tradicija
Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Gimnazija Škofja Loka
Projekt Tujejezični recital Jezik - kultura in tradicija je tradicionalni Unescov projekt Gimnazije Škofja Loka. Poudarja pomen rabe tujih jezikov skupaj z rabo materinščine. Jezik je orodje za sporazumevanje, obenem pa se z jezikom učimo kulture naroda, spoznamo njegovo zgodovino in kulturno dediščino. S temi spoznanji širimo obzorja znanja in duha, našo toleranco do drugačnih, predvsem pa bogatimo svojo lastno izobrazbo. Leto 2021 je Generalna skupščina Združenih narodov razglasila za mednarodno leto sadja in zelenjave. Tematiko in naslov recitala bomo tako letos povezali s temo mednarodnega leta in mu dali naslov »Zatrkljalo jabolko meni je rudeče in prineslo meni je tri pehare sreče.«
Učenec poučuje: Slovenija moja dežela
Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Kultura miru in nenasilja, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: IV. osnovna šola Celje
Učenci se na svetovni dan učiteljev preizkusijo v učiteljski vlogi. Na poučevanje se morajo, ob pomoči učiteljev, pripraviti s pisno pripravo. Učenci - učitelji naj bodo pri učenju kreativni, inovativni in domiselni. Po učenju pa se opravi pogovor o doživljanju učne ure z vsemi deležniki učne ure (učenec- učitelj, mentor, ter učenci, ki so poslu šali učno uro.
V šoli čebel
Teme: Kulturna dediščina, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Gimnazija Jožeta Plečnika Ljubljana
Projekt "V šoli čebel" zbuja zanimanje za opazovanje narave in vsega, kar je povezano s čebelami. Čebele nas bodo v projektu vodile v med-predmetno in medgeneracijsko sodelovanje, naučile nas bodo, da nam narava lahko veliko nudi in nas veliko nauči. Ob raziskovanju in opazovanju čebel, žuželk in medovitih rastlin v naši okolici in šolskem vrtu se bomo tako učili živeti z naravo, negovali čut odgovornosti do okolja in hkrati poskrbeli za svoje zdravje in za zdravje svojih bližnjih.
Vrednote v luči vseživljenjskega učenja
Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Ledina
V projektu Dobre vesti iz naše šole in našega mesta/kraja bomo pozornost namenili boljšemu razumevanju med ljudmi, spoštovanju sebe in drugih, kulturne raznolikosti, varovanju okolja ter naravne in kulturne dediščine. Učenci bodo raziskovali na izbrano temo »Vrednote v luči vseživljenjskega učenja« in ustvarjali na področju umetnosti.
Živimo skupaj
Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Kultura miru in nenasilja, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Kapela
Živimo skupaj je projekt, ki povezuje grajenje pozitivnih medsebojnih in medgeneracijskih odnosov, s praktičnim delom in Delorsovim stebrom – Učiti se- da bi znali delati. V delavnicah skušamo uporabiti znanje o trajnostnem in globalnem načinu življenja. Med raznolikimi druženji v delavnicah, ki nastajajo na podlagi interesov učencev vsako leto sproti, izdelujemo iz naravnega in odpadnega materiala. Namen imamo praktično razvijati interese in jih uporabiti za spoznavanje ljudi, kulture, tradicije in okolja. Delavnice so načrtovane skozi medgeneracijska druženja s poudarkom na solidarnosti do starejših občanov, spoznavanjem naravne in kulturne dediščine skozi spoznavanje življenja nekoč in danes. Navezujemo pa se tudi na svetovni dan voda, saj datumsko sovpada z izvedbo projekta Živimo skupaj.