Šolsko leto 2021 / 2022
Ciljna skupina
Teme
- Globalno državljanstvo (12)
- Kultura miru in nenasilja (11)
- Kulturna dediščina (9)
- Kulturna raznolikost (11)
- Medkulturno učenje (10)
- Trajnostni razvoj (9)
- Trajnostni življenjski slog (9)
Ključne besede
- Biotska raznovrstnost (3)
- Cilji trajnostnega razvoja (SDG) (7)
- Demokracija in pravičnost (10)
- Diskriminacija (6)
- Enakopravnost spolov (7)
- IKT (2)
- Jeziki (7)
- MUN - Model UN / Model UNESCO (1)
- Medijska in informacijska pismenost (2)
- Migracije in begunci (3)
- Mir (7)
- Naučiti se živeti skupaj (12)
- Oceani (1)
- Okolje (5)
- Podnebne spremembe (3)
- Preprečevanje nasilnega ekstremizma (2)
- Solidarnost (10)
- Spomin na holokavst (1)
- Staroselci (1)
- Suženjstvo in trgovina s sužnji (1)
- Svoboda izražanja (7)
- Toleranca (7)
- Umetna inteligenca (1)
- Umetnost (7)
- Vključenost in pravičnost (8)
- Voda (4)
- Whole-school approach (2)
- Zdravje in HIV/AIDS (1)
- Zmanjšanje tveganj pri nesrečah (2)
- Znanstveno izobraževanje (1)
- Človekove pravice (9)
- Šolsko nasilje (1)
- Šport in športne vrednote (5)
14 projektov
Jezikajmo - Zbliževanje kultur
Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Kultura miru in nenasilja, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Osnovna šola prof. dr. Josipa Plemlja Bled
Projekt Jezikajmo ─ Zbliževanje kultur se na na OŠ prof. dr. Josipa Plemlja Bled odvija že vrsto let. Vsako leto učenci osnovnih in srednjih šol na zaključni prireditvi na festivalu Jezikajmo predstavijo glasbene, plesne in gledališke odlomke in tako prepletejo mnogo raznolikih kultur in jezikov ter jih združijo v eno umetniško zgodbo. S festivalom želimo mlade naučiti spoštovanja medkulturnega in jezikovnega bogastva.
"KAJ SKRIVA NAŠE SRCE?" / "CHE COSA NASCONDE IL NOSTRO CUORE?"
Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Kultura miru in nenasilja, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Vincenzo e Diego De Castro Piran
Misli ne izbirajo kod in kam, misli gredo, kamor jih vodi srce, pravijo modreci. V šolskem letu 2021/22 smo se na OŠ Vincenzo e Diego de Castro Piran zato odločili nagovoriti UNESCO pridružene šole in vrtce v tem duhu. Beseda srce je namreč širokega pomena. Je vitalni organ našega telesa, obenem pa označuje tudi inteligenco, individualnost, moč, predvsem pa ljubezen. Ljubezen do svojcev, prijateljev, do sočloveka, do samega sebe, pa tudi do jezika in vsega, kar nas obkroža. Vse to pa dopušča posamezniku prosto pot do uresničevanja UENSCO ciljev.
MEJA - NAŠA PRETEKLOST IN SKUPNA EVROPSKA PRIHODNOST
Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Kultura miru in nenasilja, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Gimnazija Nova Gorica
V projektu obeležimo mednarodni dan miru s športnimi in kulturnimi dejavnostmi ob Pomniku braniteljem slovenske zemlje na Cerju.
MODER STOL - NEKDO MISLI NATE
Teme: Kulturna raznolikost, Kultura miru in nenasilja, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje
Nosilec: Osnovna šola Maksa Pleteršnika Pišece
Projekt je mnogo več kot le barvanje starih in odsluženih stolov. Je relativno enostaven in finančno nezahteven, nenasilno povezuje socialno učenje s tehniško-likovno kulturo in spodbuja ekološko občutljivost. Omogoča vključitev raznolikih tem, ki so osnova za pogovor, izbrane besede pa se zapišejo na stol.
Moje pravice
Teme: Kulturna raznolikost, Kultura miru in nenasilja, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Frana Kranjca
Človekove pravice so osrednja tema projekta MOJE PRAVICE. Pomembno je, da mladi poznajo človekove pravice in z njimi tudi povezane odgovornosti, da jih razumejo in predvsem udejanjajo v vsakdanjem življenju. Mladi skozi spoznavanje pravic in njihovo raziskovanje aktivno sodelujejo pri ozaveščanju o pomembnosti spoštovanja človekovih pravic, s kreativnim ustvarjalnim delom na koncu izdelajo izdelek, s katerim bodisi na šolski razstavi bodisi s pošiljko humanitarni organizaciji uresničijo cilje projekta.
Ob morju sem ter tja Pešpoti v mojem kraju (ostali zavodi)
Teme: Globalno državljanstvo, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Vrtec Mornarček Piran
Ob morju sem ter tja Namen projekta Pešpoti v naravi so za otroka učno okolje, prostor za igro in raziskovanje. Vsaka pešpot nudi izzive za doživljanje naravnih danosti našega kraja ter razvijanje naravoslovnih spretnosti. Cilji projekta Spodbujanje mobilne aktivnosti in razvijanje senzoričnih sposobnosti ob prijetnih doživetjih v naravi. Prepoznavanje okoljskih vprašanj v svojem okolju.
SKRITI KOTIČKI MOJEGA KRAJA
Teme: Kulturna dediščina, Globalno državljanstvo, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Odranci
Projekt bo potekal vso šolsko leto. Skozi različne dejavnosti pri pouku in razširjenem programu bodo učenci spoznavali in raziskovali skrite kotičke svojega kraja in možnosti predstavitve le-tega.
Slovenski izgnanci od 1941 do 1945
Teme: Kultura miru in nenasilja, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Gimnazija Brežice
Izgnanci, novodobni migranti in begunci; projekt zasnovan na vseh 4 stebrih, ključno pa je znati živeti skupaj in graditi kulturo miru in nenasilja.
ŠOLSKE OLIMPIJSKE IGRE
Teme: Globalno državljanstvo, Kultura miru in nenasilja, Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Selnica ob Dravi
Šolske olimpijske igre so na OŠ Selnica ob Dravi že utečen slavnostni šolski projekt, ki bi ga radi kot dobro prakso in prijetno izkušnjo prenesli tudi na druge šole UNESCO ASPnet Slovenije z namenom povezovanja, sodelovanja in športnega udejstvovanja v olimpijskem duhu, brez diskriminacije, z medsebojnim razumevanjem, v duhu prijateljstva in fair playa.
Tabor ustvarjalcev dobrih vesti
Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Globalno državljanstvo, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola XIV. divizije Senovo
Tabor je 3 - dnevni; gostimo učence slovenskih UNESCO šol. Gostje nočijo pri vrstnikih, program je bogat - sestavljajo ga ustvarjalne delavnice, okrogla miza, ekskurzija in zaključna prireditev.
Učenec poučuje: Slovenija moja dežela
Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Kultura miru in nenasilja, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: IV. osnovna šola Celje
Učenci se na svetovni dan učiteljev preizkusijo v učiteljski vlogi. Na poučevanje se morajo, ob pomoči učiteljev, pripraviti s pisno pripravo. Učenci - učitelji naj bodo pri učenju kreativni, inovativni in domiselni. Po učenju pa se opravi pogovor o doživljanju učne ure z vsemi deležniki učne ure (učenec- učitelj, mentor, ter učenci, ki so poslu šali učno uro.
Z odra na oder
Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Kultura miru in nenasilja, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Leona Štuklja Maribor
Projekt je namenjen prikazu dela osnovnošolskih gledaliških skupin ob uresničevanju Unescovih ciljev. Projekt je tradicionalen, saj bo že 25. po vrsti.
Živa knjižnica
Teme: Kulturna raznolikost, Kultura miru in nenasilja, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje
Nosilec: Gimnazija Novo mesto
Temeljni namen projekta Živa knjižnica je ozavestiti udeleženke in udeležence o temeljnih človekovih pravicah, ki so med drugim tudi temeljne vrednote Unesca.
Živimo skupaj
Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Kultura miru in nenasilja, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Kapela
Živimo skupaj je projekt, ki povezuje grajenje pozitivnih medsebojnih in medgeneracijskih odnosov, s praktičnim delom in Delorsovim stebrom – Učiti se- da bi znali delati. V delavnicah skušamo uporabiti znanje o trajnostnem in globalnem načinu življenja. Med raznolikimi druženji v delavnicah, ki nastajajo na podlagi interesov učencev vsako leto sproti, izdelujemo iz naravnega in odpadnega materiala. Namen imamo praktično razvijati interese in jih uporabiti za spoznavanje ljudi, kulture, tradicije in okolja. Delavnice so načrtovane skozi medgeneracijska druženja s poudarkom na solidarnosti do starejših občanov, spoznavanjem naravne in kulturne dediščine skozi spoznavanje življenja nekoč in danes. Navezujemo pa se tudi na svetovni dan voda, saj datumsko sovpada z izvedbo projekta Živimo skupaj.