Šolsko leto 2020 / 2021
Ciljna skupina
- OŠ, 1. - 3. razred (11)
- OŠ, 4. - 6. razred (12)
- OŠ, 7. - 9. razred (13)
- srednja šola (11)
- vrtec (10)
Teme
- Globalno državljanstvo (5)
- Kultura miru in nenasilja (7)
- Kulturna dediščina (7)
- Kulturna raznolikost (10)
- Medkulturno učenje (8)
- Trajnostni razvoj (9)
- Trajnostni življenjski slog (6)
Ključne besede
- Biotska raznovrstnost (3)
- Cilji trajnostnega razvoja (SDG) (6)
- Demokracija in pravičnost (6)
- Diskriminacija (5)
- Enakopravnost spolov (5)
- IKT (6)
- Jeziki (6)
- MUN - Model UN / Model UNESCO (1)
- Medijska in informacijska pismenost (8)
- Migracije in begunci (4)
- Mir (5)
- Naučiti se živeti skupaj (11)
- Oceani (1)
- Okolje (7)
- Podnebne spremembe (4)
- Preprečevanje nasilnega ekstremizma (2)
- Solidarnost (7)
- Spomin na holokavst (2)
- Staroselci (2)
- Suženjstvo in trgovina s sužnji (1)
- Svoboda izražanja (6)
- Toleranca (8)
- Umetna inteligenca (1)
- Umetnost (9)
- Vključenost in pravičnost (7)
- Voda (4)
- Whole-school approach (3)
- Zdravje in HIV/AIDS (1)
- Zmanjšanje tveganj pri nesrečah (1)
- Znanstveno izobraževanje (1)
- Človekove pravice (7)
- Šolsko nasilje (1)
- Šport in športne vrednote (3)
13 projektov
Kaj skrivajo miti in legende?/Cosa si nasconde dietro miti e legende?
Teme: Kulturna dediščina
Nosilec: Osnovna šola Vincenzo e Diego De Castro Piran
Učenci bodo na podlagi nesnovne kulturne dediščine skozi ljudsko izročilo, obarvano z miti in legendami, spoznavali pestro zgodovinsko dogajanje na naših tleh.
Dediščina v rokah mladih. Mladi posvojijo spomenik
Teme: Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Osnovna šola Belokranjskega odreda Semič
Projekt bo potekal v več fazah, najbolj zgoščeno v zadnjem tednu meseca septembra za vse učence šole in povabljene učence drugih šol. V različnih delavnicah bodo spoznavali dediščino domačega kraja. Za učence in dijake UNESCO šol bomo pripravili fotografsko potepanje po kočevarski vasi.
IdenTItet@
Teme: Globalno državljanstvo, Kultura miru in nenasilja, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Selnica ob Dravi
Identiteta je celota posameznikovih značilnosti, po katerih se loči od drugih ljudi. Identiteta nas opredeljuje. Identiteta nas druži. Brez identitete ne obstajamo … Vabljeni k sodelovanju v različnih aktivnostih, preko katerih bomo mladim približali razumevanje in sprejemanje pojmov, kot so drugačnost, večkulturnost, varovanje podatkov, s čimer bomo krepili tudi vezi med UNESCO šolami, izmenjali izkušnje poučevanja in utrjevali kompetence kritičnega mišljenja ter vseživljenjskega učenja.
Kralj Matjaž pod goro Peco
Teme: Kulturna dediščina, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Črna na Koroškem
V okviru projekta na šoli izvedemo dvodnevni tabor, na katerem učenci in dijaki spoznavajo naš kraj in v mešanih skupinah gradimo snežne gradove. Sodelujejo lahko tudi na foto natečaju, IKT natečaj - tu rišejo z različnimi aplikacijami stripe na temo kralja Matjaža in ustvarjalnem natečaju, ki je namenjen mlajšim otrokom.
Meja – naša preteklost in naša skupna evropska prihodnost
Teme: Globalno državljanstvo, Kultura miru in nenasilja, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Gimnazija Nova Gorica
Slovenci, Italijani in Furlani ponovno odkrivamo prostor, ki je bil v 20. stoletju nasilno razdeljen in je ločeval romanski in slovanski svet. Kot člen v mreži, ki je odprta navzven, se skušamo tudi sami odpirati drugim in samim sebi. Projekt, ki ga vodimo, povezovalno spodbuja ustvarjalnost dijakov, učiteljev in mentorjev.
Moje pravice
Teme: Kultura miru in nenasilja, Kulturna raznolikost, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Frana Kranjca
Medkulturni dialog je eden izmed ključnih pogojev za bivanje na skupnem planetu. Zato so človekove pravice tema, ki nas bo tudi letos povezovala v nacionalnem Unesco ASP projektu MOJE PRAVICE. Kajti pomembno je, da mladi poznajo človekove pravice in z njimi tudi povezane odgovornosti, da jih razumejo in predvsem udejanjajo v vsakdanjem življenju
Platforma raznolikosti
Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Trajnostni razvoj
Nosilec: Osnovna šola Fokovci
Smo v času hitrega razvoja IKT-ja, ko fotografiranje in snemanje ter obdelava in priprava multimedijskih vsebin postaja del vsakdana naših učencev, način beleženja njihovih dogodkov in spominov. Zato smo jim želeli približati čudoviti svet narave in zapuščino naših prednikov skozi fotografski- ali videoobjektiv, skozi obdelavo posnetkov, pripravo ustvarjalnih e-gradiv, ki bi jih lahko delili s svojimi vrstniki in na svojevrsten način doživljali naravne in kulturne posebnosti svojega okolja. Oblikovali smo platformo (http://platforma-os-fokovci.splet.arnes.si/), na kateri objavljamo pripravljena gradiva, da so dostopna tudi ostalim. Skozi večletni projekt, kjer vsako leto izberemo eno izmed tem, vezanih na naravno ali kulturno dediščino, želimo zbrati raznoliko gradivo, ki bo pričalo o naravni in kulturni raznolikosti naše dežele oz. vseh vključenih v projekt. S poudarkom na pripravi e-gradiv želimo spodbuditi medpredmetno povezovanje v vzgojno-izobraževalnem procesu, z izborom tem, ki se dotikajo tako naravne in kot kulturne dediščine, pa zavedanje o pomenu ohranjanja le-te za nadaljnje rodove in pomen medgeneracijske povezanosti.
Tujejezični recital Jezik – kultura in tradicija
Teme: Globalno državljanstvo, Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Gimnazija Škofja Loka
Projekt Tujejezični recital Jezik - kultura in tradicija je tradicionalni Unescov projekt Gimnazije Škofja Loka. Poudarja pomen rabe tujih jezikov skupaj z rabo materinščine. Jezik je orodje za sporazumevanje, obenem pa se z jezikom učimo kulture naroda, spoznamo njegovo zgodovino in kulturno dediščino. S temi spoznanji širimo obzorja znanja in duha, našo toleranco do drugačnih, predvsem pa bogatimo svojo lastno izobrazbo. V šolskem letu 2020/21 Gimnazija Škofja Loka praznuje 70letnico. Rdeča nit vseh prireditev ob obeležitvi obletnice je Čas in moto praznovanja »In vendar se vrti…). Tematiko in naslov recitala bomo tako letos povezali s praznovanjem.
Učenec poučuje: TEMA ni določena
Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Kultura miru in nenasilja, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: IV. osnovna šola Celje
Ob svetovnem dnevu učiteljev, 5. oktober, smo dan želeli obeležiti malo drugače. Učencem ponudimo možnost, da se sami preizkusijo v vlogi vzgojitelja/učitelja/profesorja, da sami oblikujejo učni proces. Projekt se izvaja določen dan, na daljavo, na prijavljenih šolah. Po izvedbi projekta se vodji projekta pošlje evalvacijsko poročilo.
Unesco ima talent
Teme: Kulturna raznolikost, Kultura miru in nenasilja
Nosilec: Osnovna šola Cvetka Golarja
Imate na šoli veliko talentov? Učenci radi plešejo? Mogoče pojejo ali pa igrajo na inštrument? Radi imitirajo? Če ste vsaj na enega od teh vprašanj v mislih odgovorili z da, ste ravno prava šola, da se pridružite našemu nacionalnemu projektu »Unesco ima talent«.
Z odra na oder
Teme: Kultura miru in nenasilja, Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Leona Štuklja Maribor
Projekt Z Odra na oder je namenjen druženju, spoznavanju in prikazu dela osnovnošolskih gledaliških skupin ob uresničevanju UNESCO ciljev. Nastopajoči lahko brez treme in strahu pred ocenjevanjem prikažejo lastno ustvarjalnost svojim vrstnikom in vsem ostalim obiskovalcem.
Živa knjižnica
Teme: Kulturna raznolikost, Kultura miru in nenasilja, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Gimnazija Novo mesto
Živa knjižnica je projekt, ki nagovarja temeljne cilje in vrednote Unesca. Je sredstvo, s katerim preko inovativne metode aktivnega dialoga ozaveščamo in izobražujemo o človeških vrednotah, človekovih pravicah in spodbujamo razpravo o predsodkih in stereotipih v družbi. Metoda Žive knjižnice sooči bralca/bralko z lastnimi predsodki in stereotipnimi predstavami ter nudi konkretno možnost se v živo srečati z lastnim stereotipom.
Živimo skupaj
Teme: Kulturna dediščina, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Kapela
Projekt Živimo skupaj sloni na 4 stebrih Delorsovega izobraževanja, poudarek pa deje učenju dela in izvajanju konkretnih delovnih nalog skozi aktivno vključevanje sodelujočih. Kot pove že naslov gre za skupno delo več generacij, znotraj katerih se razvijajo interesi vsakega posameznika, ki spoštuje sebe v razvijanju lastnih potencialov in strpno dovoli možnosti in razvijanje interesov tudi drugim, s skupnim ciljem po občem dobrem. Rdeča nit dejavnosti je trajnostni razvoj in pozitivno naravnano globalno državljanstvo, ki ohranja naravno in kulturno dediščino, ter upošteva potrebe po sodelovanju, strpnosti in sprejemanju drugačnosti ob skrbi za osebnostni razvoj posameznika, v miru in nenasilju, kar je v sedanjih kriznih časih še posebej pomembno. Delavnice so načrtovane skozi medgeneracijska druženja s poudarkom na solidarnosti do starejših občanov in ohranitev kulturne dediščine skozi spoznavanje življenja nekoč in danes. Naravno dediščino spoznavamo v neposrednem stiku z gozdom in vodo, ki ju direktno v okolju predstavljajo mentorji – gozdarji. Trajnostni način življenja razvijamo skozi delo z odpadnim materialom in skrbjo za okolje, skozi razvijanje ročnih spretnosti ob izdelovanju izdelkov. Skupaj iščemo trajnostne rešitve za izboljšanje življenjskega in delovnega okolja. Dodajamo tudi noto samostojnosti in karierne orientacije preko razvijanja podjetniške žilice. Zdrav način življenja gojimo v delavnicah, ki predstavljajo skrb za zdravje, s spoznavanjem lokalne - tradicionalne - zdrave prehrane, skozi gojenje rastlin in kulinarično predelavo. Predstavljamo tudi aktivnosti za dvig samopodobe skozi skrb za lastno telo, preko športa in kozmetičnega urejanja. Vrednote in stališča imajo sodelujoči možnost predstaviti preko usmerjene rabe maternega jezika in formacijo prispevkov s katerimi se predstavijo, ob enem pa predstavljajo tudi pestro paleto aktivnosti, ki jih imajo možnost spoznavati. Soočeni so z različnimi poklici, do katerih razvijejo lastno stališče in naravnanost. Projekt bo najverjetneje nadgrajen tudi z digitalno komunikacijo, znotraj katere bodo upoštevani zgoraj navedeni cilji. Delavnice so priložnost mladim, da spoznavajo svoje interese in sebe skozi soočanje z dejanskim življenjem, z možnostjo iskanja odgovorov na vprašanja pri poučenih mentorjih. Navajajo se na delo, ki jim omogoča razvijanje lastnih interesov in omogoča podajo lastnega prispevka v skupno dobro. Učijo se iskanja trajnostnih oblik življenja, v lastno, lokalno in globalno dobro, predvsem pa so pri delu aktivni in razvijajo lastne interese, vedenja in zmožnosti, ki bodo v življenju koristila njim in družbi.