Šolsko leto 2020 / 2021
Ciljna skupina
Teme
- Globalno državljanstvo (7)
- Kultura miru in nenasilja (12)
- Kulturna dediščina (5)
- Kulturna raznolikost (7)
- Medkulturno učenje (7)
- Trajnostni razvoj (10)
- Trajnostni življenjski slog (8)
Ključne besede
- Biotska raznovrstnost (3)
- Cilji trajnostnega razvoja (SDG) (8)
- Demokracija in pravičnost (8)
- Diskriminacija (6)
- Enakopravnost spolov (4)
- IKT (4)
- Jeziki (6)
- MUN - Model UN / Model UNESCO (1)
- Medijska in informacijska pismenost (4)
- Migracije in begunci (4)
- Mir (8)
- Naučiti se živeti skupaj (10)
- Oceani (2)
- Okolje (7)
- Podnebne spremembe (4)
- Preprečevanje nasilnega ekstremizma (2)
- Solidarnost (9)
- Spomin na holokavst (3)
- Staroselci (1)
- Suženjstvo in trgovina s sužnji (1)
- Svoboda izražanja (5)
- Toleranca (7)
- Umetna inteligenca (1)
- Umetnost (5)
- Vključenost in pravičnost (8)
- Voda (4)
- Whole-school approach (3)
- Zdravje in HIV/AIDS (1)
- Zmanjšanje tveganj pri nesrečah (2)
- Znanstveno izobraževanje (1)
- Človekove pravice (9)
- Šolsko nasilje (1)
- Šport in športne vrednote (5)
14 projektov
Gorniški tabor v Vratih
Teme: Kultura miru in nenasilja, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola 16. decembra Mojstrana
Temeljni cilji projekta so prenašanje izročila gorniške kulture na učence, posredovanje znanj in veščin s področja gorništva (bodoči gorski reševalci in gorniki), omogočanje pristnega stika z naravo in premagovanja naporov pri gibanju v gorah, razvijanje ekološke osveščenosti in zavedanja o pomembnosti ohranjanja neokrnjenega alpskega sveta, vzporedno s tem pa povezovanje z drugimi šolami ob skupni dejavnosti, razvijanje družabnosti, tolerantnosti in drugih socialnih veščin ob skupnem delu..
Kako čudovit je ta svet!
Teme: Kulturna dediščina, Globalno državljanstvo, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Cirila Kosmača Piran
Zavedanje, da je naš svet čudovit in enkraten, v nas prebuja hotenje po odgovornem odnosu in ravnanju. Z željo, da bi prispevali k ohranjanju našega planeta in kulturne dediščine, se razvijali v smeri pozitivnih vrednot, medsebojnega sodelovanja in spoštovanja, da bi se naučili pristopati k skupnim problemom z ravno pravšnjo mero odgovornosti in angažiranosti, napovedujemo letošnji projekt. Proizvodnja v povezavi s prekomerno potrošnjo je eden največjih sovražnikov našega naravnega okolja in zdravega socialnega življenja. Zato bomo pobrskali po omarah, skrinjah in podstrešjih, obiskali babice in dedke, se povezali z društvi in posamezniki, ki se ukvarjajo z okoljevarstvom, z ohranjanjem ročnih obrti in spretnosti ter se z vso resnostjo lotili ponovne uporabe že odrabljenih ali zavrženih predmetov in materialov. Ob tem se bomo skupaj učili ročnih spretnosti in morda že skoraj pozabljenih tehnik, priredili bomo delavnice, srečanja, razstave in še kaj. Predvsem pa bomo aktivno vplivali na izboljšanje obstoječega stanja. S svojim vzorom bomo poskusili v vsakem posamezniku in družbi nasploh, prebuditi odgovoren odnos do okolja in soljudi, odgovorno ravnanje do dobrin ter spoštljiv odnos do tradicije.
Kapljice življenja - JAZ
Teme: Kultura miru in nenasilja, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola dr. Jožeta Pučnika Črešnjevec
V šolskem letu 2020/2021, bomo projekt Kapljice življenja izvajali na temo JAZ. Projekt se bo na šoli izvajal v sodelovanju z drugimi Unesco šolami. Zaključili ga bomo z izvedbo projektnega dne 30. 3. 2021, ko bomo hkrati obeležili tudi svetovni dan voda.
Mednarodni tabor Premikamo meje
Teme: Globalno državljanstvo, Kultura miru in nenasilja, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Osnovna šola Maksa Pleteršnika Pišece
Mednarodni tabor Premikamo meje predstavlja raziskovalni, kreativni in povezovalni model učne prakse, ki na različne načine povezuje šolo z njenim ožjim in širšim okoljem ter z mednarodnim prostorom.
Meja – naša preteklost in naša skupna evropska prihodnost
Teme: Globalno državljanstvo, Kultura miru in nenasilja, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Gimnazija Nova Gorica
Slovenci, Italijani in Furlani ponovno odkrivamo prostor, ki je bil v 20. stoletju nasilno razdeljen in je ločeval romanski in slovanski svet. Kot člen v mreži, ki je odprta navzven, se skušamo tudi sami odpirati drugim in samim sebi. Projekt, ki ga vodimo, povezovalno spodbuja ustvarjalnost dijakov, učiteljev in mentorjev.
Moje pravice
Teme: Kultura miru in nenasilja, Kulturna raznolikost, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Frana Kranjca
Medkulturni dialog je eden izmed ključnih pogojev za bivanje na skupnem planetu. Zato so človekove pravice tema, ki nas bo tudi letos povezovala v nacionalnem Unesco ASP projektu MOJE PRAVICE. Kajti pomembno je, da mladi poznajo človekove pravice in z njimi tudi povezane odgovornosti, da jih razumejo in predvsem udejanjajo v vsakdanjem življenju
Obudimo pisanje pisem
Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Kultura miru in nenasilja, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Zreče
Projekt Obudimo pisanje pisem se navezuje na vsebine slovenščine, glavni cilj projekta je na zabaven način prispevati k izboljšanju pismenosti. Vse, kar potrebujete za izvedbo projekta, so beli listi in črtalniki (lahko jih fotokopirate). Na elektronski naslov mateja.potocnik@oszrece.si je potrebno do 8. septembra 2020, ko obeležujemo mednarodni dan pismenosti, poslati prijavnico, iz katere bo razvidno število sodelujočih učencev v projektu, razred in imena sodelujočih. Po tem datumu boste prejeli podatke o učencih z druge šole (ime, razred, naslov šole), s katerimi si boste dopisovali. K projektu se lahko prijavijo učenci osnovnih šol od 4. do 9. razreda in srednješolci. Mentorji, ki boste do konca maja oddali poročilo o izvedenem projektu, boste prejeli potrdilo o sodelovanju.
Pozdrav ptic miru
Teme: Kultura miru in nenasilja
Nosilec: Osnovna šola Lava
S projektom Pozdrav ptic miru želimo ozavestiti pomen miru v svetu. Mir si želimo vsi, kako ga ohranjati ali celo doseči, pa je težka naloga. Z aktivnostmi, ki jih spodbujamo v okviru projekta, poskušamo ozavestiti in vključevati v prvi vrsti sodelujoče učence in učitelje, nato ljudi v naši ožji in širši okolici. Glavni cilji projekta pa so: • razvijanje socialnih veščin za strpno sobivanje in oblikovanje kulturnega dialoga, • razvijanje državljanskih kompetenc, • aktivno vključevanje v spreminjanje družbenega življenja, • spodbujanje pozitivnih misli in optimističnega ravnanja. S povezovanjem v širši lokalni skupnosti, po vsej Sloveniji z različnimi ustanovami, zavodi in podjetji, poskušamo doseči čim več ljudi. V zadnjem času se širimo tudi izven meja naše dežele in zavest o miru širimo po Evropi. Naši partnerji so različne državne ustanove, kot so Varuhinja človekovih pravic, Državni svet, različni mediji, Zavod za šolstvo RS,... Rezultati se kažejo v številnih prireditvah, plakatih, dogodkih, akcijah, sloganih in izdelkih. Ljudje so lahko aktivni tako, da vsaj na dan miru naredijo eno dobro delo, zapišejo eno lepo misel, nesejo domov ptico miru iz papirja, gline, lesa, … Dobra gesta je prijazen nasmeh, navdihujoč pozdrav ali pa zahvala. V te aktivnosti povežemo vse ljudi, ne glede na raso, spol in starost. Za šole so v ospredju učenci oz. dijaki, ki naj bodo ambasadorji miru. Naj bodo aktivni v svojem domačem okolju (dom, sosedi, sorodniki) ali pa se povežejo z odraslimi ali drugimi institucijami in svoje poslanstvo opravijo na takšen način. Skratka, idejo o aktivni miroljubnosti je potrebno razširiti med ljudi in to je glavni cilj. Naučimo otroke biti aktivni.
Slovenski izgnanci od 1941 do 1945
Teme: Kultura miru in nenasilja, Globalno državljanstvo, Trajnostni razvoj
Nosilec: Gimnazija Brežice
Izgnanci, novodobni migranti in begunci; projekt zasnovan na vseh 4 stebrih, ključno pa je znati živeti skupaj in graditi kulturo miru in nenasilje.
Tujejezični recital Jezik – kultura in tradicija
Teme: Globalno državljanstvo, Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Gimnazija Škofja Loka
Projekt Tujejezični recital Jezik - kultura in tradicija je tradicionalni Unescov projekt Gimnazije Škofja Loka. Poudarja pomen rabe tujih jezikov skupaj z rabo materinščine. Jezik je orodje za sporazumevanje, obenem pa se z jezikom učimo kulture naroda, spoznamo njegovo zgodovino in kulturno dediščino. S temi spoznanji širimo obzorja znanja in duha, našo toleranco do drugačnih, predvsem pa bogatimo svojo lastno izobrazbo. V šolskem letu 2020/21 Gimnazija Škofja Loka praznuje 70letnico. Rdeča nit vseh prireditev ob obeležitvi obletnice je Čas in moto praznovanja »In vendar se vrti…). Tematiko in naslov recitala bomo tako letos povezali s praznovanjem.
Učenec poučuje: TEMA ni določena
Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Kultura miru in nenasilja, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: IV. osnovna šola Celje
Ob svetovnem dnevu učiteljev, 5. oktober, smo dan želeli obeležiti malo drugače. Učencem ponudimo možnost, da se sami preizkusijo v vlogi vzgojitelja/učitelja/profesorja, da sami oblikujejo učni proces. Projekt se izvaja določen dan, na daljavo, na prijavljenih šolah. Po izvedbi projekta se vodji projekta pošlje evalvacijsko poročilo.
Unescova priložnost: STARA igr(ač)a ZA NOVO veselje
Teme: Kultura miru in nenasilja, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Zreče
Projekt Unescova priložnost: STARA igr(ač)a ZA NOVO veselje bo v šolskem letu 2020/2021 trajal od oktobra do maja. Nanj se lahko prijavite do vključno 2. oktobra 2020, in sicer na e-naslov lucija.levart@oszrece.si. Dejavnosti v okviru projekta (zamenjava iger, igrač, športnih pripomočkov, ki so se jih otroci/učenci naveličali, a so še vedno uporabni in zanimivi za koga drugega, spoznavanje in igranje iger, ki so jih nekoč igrali naši predniki) lahko v prostorih svojega zavoda izvedete kadar koli v času trajanja projekta, zaželeno pa je, da morda v mesecu oktobru, ko obeležujemo teden otroka, v božično-novoletnem času ali v tednu, ko praznujemo dan Zemlje (22. april). Najpozneje do 31. maja 2021 na navedeni e-naslov pošljite primere dobre prakse, fotoreportažo, poročilo z natančnimi podatki (mentorji in število sodelujočih otrok/učencev po triadah) oz. povezavo do spletnih strani, kjer si bo mogoče ogledati prispevke o tem, kako je potekala zamenjava iger, igrač in športnih pripomočkov oz. kako ste se družili ob igri na vaši šoli/v vrtcu.
Z odra na oder
Teme: Kultura miru in nenasilja, Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Leona Štuklja Maribor
Projekt Z Odra na oder je namenjen druženju, spoznavanju in prikazu dela osnovnošolskih gledaliških skupin ob uresničevanju UNESCO ciljev. Nastopajoči lahko brez treme in strahu pred ocenjevanjem prikažejo lastno ustvarjalnost svojim vrstnikom in vsem ostalim obiskovalcem.
Živa knjižnica
Teme: Kulturna raznolikost, Kultura miru in nenasilja, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Gimnazija Novo mesto
Živa knjižnica je projekt, ki nagovarja temeljne cilje in vrednote Unesca. Je sredstvo, s katerim preko inovativne metode aktivnega dialoga ozaveščamo in izobražujemo o človeških vrednotah, človekovih pravicah in spodbujamo razpravo o predsodkih in stereotipih v družbi. Metoda Žive knjižnice sooči bralca/bralko z lastnimi predsodki in stereotipnimi predstavami ter nudi konkretno možnost se v živo srečati z lastnim stereotipom.