Šolsko leto 2020 / 2021
Ciljna skupina
Teme
- Globalno državljanstvo (3)
- Kultura miru in nenasilja (6)
- Kulturna dediščina (4)
- Kulturna raznolikost (4)
- Medkulturno učenje (4)
- Trajnostni razvoj (8)
- Trajnostni življenjski slog (6)
Ključne besede
- Biotska raznovrstnost (3)
- Cilji trajnostnega razvoja (SDG) (6)
- Demokracija in pravičnost (7)
- Diskriminacija (6)
- Enakopravnost spolov (4)
- IKT (4)
- Jeziki (5)
- MUN - Model UN / Model UNESCO (1)
- Medijska in informacijska pismenost (3)
- Migracije in begunci (3)
- Mir (5)
- Naučiti se živeti skupaj (6)
- Oceani (3)
- Okolje (6)
- Podnebne spremembe (4)
- Preprečevanje nasilnega ekstremizma (1)
- Solidarnost (4)
- Spomin na holokavst (3)
- Staroselci (2)
- Suženjstvo in trgovina s sužnji (1)
- Svoboda izražanja (6)
- Toleranca (6)
- Umetna inteligenca (1)
- Umetnost (5)
- Vključenost in pravičnost (6)
- Voda (4)
- Whole-school approach (2)
- Zdravje in HIV/AIDS (1)
- Zmanjšanje tveganj pri nesrečah (1)
- Znanstveno izobraževanje (3)
- Človekove pravice (7)
- Šolsko nasilje (1)
- Šport in športne vrednote (3)
10 projektov
Kaj skrivajo miti in legende?/Cosa si nasconde dietro miti e legende?
Teme: Kulturna dediščina
Nosilec: Osnovna šola Vincenzo e Diego De Castro Piran
Učenci bodo na podlagi nesnovne kulturne dediščine skozi ljudsko izročilo, obarvano z miti in legendami, spoznavali pestro zgodovinsko dogajanje na naših tleh.
Dobre vesti iz naše šole in našega mesta/kraja
Teme: Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Ledina
V šolskem letu 2020/21 bomo nadaljevali s temo projekta »Plastika v okolju in umetnosti«. Sodelujoči sodelujejo na literarnem natečaju Plastika v okolju in umetnosti in izdajo skupno publikacijo, v kateri se predstavijo z dobrimi vestmi iz njihove šole z besedo in likovnimi izdelki na razpisano temo (plastika v okolju in umetnosti).
Drevo = življenje
Teme: Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Osnovna šola Frana Kranjca
Osnovni cilj nacionalnega projekta Unesco ASP DREVO = ŽIVLJENJE je vzgajanje, ozaveščanje in usposabljanje za sprejemanje aktivne vloge v življenju posameznika kot dela globalne vizije sveta. Je interdisciplinarni projekt odprtega učnega okolja. Takšen je tudi vpet v šolski kurikulum. Vse šolsko leto se odvija pri pouku in drugih šolskih dejavnostih na razpisano globalno temo.
Kam letijo orli?/Dove volano le aquile?
Teme: Kulturna dediščina, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Gimnazija Gian Rinaldo Carli Koper
Muzej v šoli: ali kako lahko približamo muzejske zbirke mladim, kako se lahko učimo v muzeju na zabaven način in hkrati ozaveščamo o pomenu ohranjanja naravne, zgodovinske in kulturne dediščine in spodbujamo trajnostno ravnanje.
Kapljice življenja - JAZ
Teme: Kultura miru in nenasilja, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola dr. Jožeta Pučnika Črešnjevec
V šolskem letu 2020/2021, bomo projekt Kapljice življenja izvajali na temo JAZ. Projekt se bo na šoli izvajal v sodelovanju z drugimi Unesco šolami. Zaključili ga bomo z izvedbo projektnega dne 30. 3. 2021, ko bomo hkrati obeležili tudi svetovni dan voda.
Meja – naša preteklost in naša skupna evropska prihodnost
Teme: Globalno državljanstvo, Kultura miru in nenasilja, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Gimnazija Nova Gorica
Slovenci, Italijani in Furlani ponovno odkrivamo prostor, ki je bil v 20. stoletju nasilno razdeljen in je ločeval romanski in slovanski svet. Kot člen v mreži, ki je odprta navzven, se skušamo tudi sami odpirati drugim in samim sebi. Projekt, ki ga vodimo, povezovalno spodbuja ustvarjalnost dijakov, učiteljev in mentorjev.
Moje pravice
Teme: Kultura miru in nenasilja, Kulturna raznolikost, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Frana Kranjca
Medkulturni dialog je eden izmed ključnih pogojev za bivanje na skupnem planetu. Zato so človekove pravice tema, ki nas bo tudi letos povezovala v nacionalnem Unesco ASP projektu MOJE PRAVICE. Kajti pomembno je, da mladi poznajo človekove pravice in z njimi tudi povezane odgovornosti, da jih razumejo in predvsem udejanjajo v vsakdanjem življenju
Slovenski izgnanci od 1941 do 1945
Teme: Kultura miru in nenasilja, Globalno državljanstvo, Trajnostni razvoj
Nosilec: Gimnazija Brežice
Izgnanci, novodobni migranti in begunci; projekt zasnovan na vseh 4 stebrih, ključno pa je znati živeti skupaj in graditi kulturo miru in nenasilje.
Učenec poučuje: TEMA ni določena
Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Kultura miru in nenasilja, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: IV. osnovna šola Celje
Ob svetovnem dnevu učiteljev, 5. oktober, smo dan želeli obeležiti malo drugače. Učencem ponudimo možnost, da se sami preizkusijo v vlogi vzgojitelja/učitelja/profesorja, da sami oblikujejo učni proces. Projekt se izvaja določen dan, na daljavo, na prijavljenih šolah. Po izvedbi projekta se vodji projekta pošlje evalvacijsko poročilo.
Z odra na oder
Teme: Kultura miru in nenasilja, Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Leona Štuklja Maribor
Projekt Z Odra na oder je namenjen druženju, spoznavanju in prikazu dela osnovnošolskih gledaliških skupin ob uresničevanju UNESCO ciljev. Nastopajoči lahko brez treme in strahu pred ocenjevanjem prikažejo lastno ustvarjalnost svojim vrstnikom in vsem ostalim obiskovalcem.