Šolsko leto 2020 / 2021
Ciljna skupina
- OŠ, 1. - 3. razred (15)
- OŠ, 4. - 6. razred (15)
- OŠ, 7. - 9. razred (16)
- srednja šola (16)
- vrtec (13)
Teme
- Globalno državljanstvo (6)
- Kultura miru in nenasilja (8)
- Kulturna dediščina (4)
- Kulturna raznolikost (10)
- Medkulturno učenje (6)
- Trajnostni razvoj (9)
- Trajnostni življenjski slog (9)
Ključne besede
- Biotska raznovrstnost (3)
- Cilji trajnostnega razvoja (SDG) (4)
- Demokracija in pravičnost (7)
- Diskriminacija (4)
- Enakopravnost spolov (5)
- IKT (3)
- Jeziki (7)
- MUN - Model UN / Model UNESCO (1)
- Medijska in informacijska pismenost (3)
- Migracije in begunci (3)
- Mir (7)
- Naučiti se živeti skupaj (11)
- Oceani (2)
- Okolje (10)
- Podnebne spremembe (4)
- Preprečevanje nasilnega ekstremizma (2)
- Solidarnost (6)
- Spomin na holokavst (2)
- Staroselci (2)
- Suženjstvo in trgovina s sužnji (1)
- Svoboda izražanja (10)
- Toleranca (8)
- Umetna inteligenca (1)
- Umetnost (7)
- Vključenost in pravičnost (7)
- Voda (7)
- Whole-school approach (2)
- Zdravje in HIV/AIDS (6)
- Zmanjšanje tveganj pri nesrečah (1)
- Znanstveno izobraževanje (2)
- Človekove pravice (7)
- Šolsko nasilje (1)
- Šport in športne vrednote (3)
16 projektov
7. Unescov tek mladih ASPnet
Teme: Kulturna dediščina, Trajnostni razvoj
Nosilec: Gimnazija Ptuj
UNESCOV ASPnet-tek mladih je povezovanje v mreži in izven nje in ima značaj druženja in sodelovanja. Zasnovan je na vseh štirih stebrih izobraževanja: naučiti se zdravo živeti, razvijati svoje potenciale in sodelovati z drugimi. Projekt sledi ciljem in poslanstvu UNESCO ASPnet: dvigovati kvaliteto izobraževanja, prizadevati si za mir, pravičnost in enake možnosti vseh mladih sveta. Osrednji dogodek projekta je tekaški prireditev, ki ni tekmovalnega značaja in bo imel več spremljevalnih aktivnosti, kot so ulične delavnice, stojnice –vsebinsko vezane na teme projekta in glasbene skupine.
Kaj skrivajo miti in legende?/Cosa si nasconde dietro miti e legende?
Teme: Kulturna dediščina
Nosilec: Osnovna šola Vincenzo e Diego De Castro Piran
Učenci bodo na podlagi nesnovne kulturne dediščine skozi ljudsko izročilo, obarvano z miti in legendami, spoznavali pestro zgodovinsko dogajanje na naših tleh.
Dobre vesti iz naše šole in našega mesta/kraja
Teme: Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Ledina
V šolskem letu 2020/21 bomo nadaljevali s temo projekta »Plastika v okolju in umetnosti«. Sodelujoči sodelujejo na literarnem natečaju Plastika v okolju in umetnosti in izdajo skupno publikacijo, v kateri se predstavijo z dobrimi vestmi iz njihove šole z besedo in likovnimi izdelki na razpisano temo (plastika v okolju in umetnosti).
IdenTItet@
Teme: Globalno državljanstvo, Kultura miru in nenasilja, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Selnica ob Dravi
Identiteta je celota posameznikovih značilnosti, po katerih se loči od drugih ljudi. Identiteta nas opredeljuje. Identiteta nas druži. Brez identitete ne obstajamo … Vabljeni k sodelovanju v različnih aktivnostih, preko katerih bomo mladim približali razumevanje in sprejemanje pojmov, kot so drugačnost, večkulturnost, varovanje podatkov, s čimer bomo krepili tudi vezi med UNESCO šolami, izmenjali izkušnje poučevanja in utrjevali kompetence kritičnega mišljenja ter vseživljenjskega učenja.
Jezikajmo – zbliževanje kultur
Teme: Globalno državljanstvo, Kultura miru in nenasilja, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Osnovna šola prof. dr. Josipa Plemlja Bled
Projekt Jezikajmo ─ Zbliževanje kultur se bo letos odvijal že šesto leto. Vsako leto skušamo preko glasbe, plesa, recitacij in gledaliških odlomkov preplesti mnogo raznolikih kultur in jezikov ter jih združiti v eno umetniško zgodbo, s čimer želimo mlade naučiti spoštovanja medkulturnega bogastva.
Meja – naša preteklost in naša skupna evropska prihodnost
Teme: Globalno državljanstvo, Kultura miru in nenasilja, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Gimnazija Nova Gorica
Slovenci, Italijani in Furlani ponovno odkrivamo prostor, ki je bil v 20. stoletju nasilno razdeljen in je ločeval romanski in slovanski svet. Kot člen v mreži, ki je odprta navzven, se skušamo tudi sami odpirati drugim in samim sebi. Projekt, ki ga vodimo, povezovalno spodbuja ustvarjalnost dijakov, učiteljev in mentorjev.
Menjaj branje in sanje
Teme: Kulturna raznolikost, Kultura miru in nenasilja
Nosilec: Gimnazija Ledina
Menjaj branje in sanje je projekt spodbujanja branja, v katerem vzgojno-izobraževalni zavodi organizirajo izmenjavo knjig s posvetili, z zaključnim druženjem na Gimnaziji Ledini pa spoznajo z literaturo povezane ustvarjalce in sodelujejo v literarnih delavnicah, povezanih z izbranim literarnim delom.
Mirovniški festival v Slovenj Gradcu
Teme: Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Prva osnovna šola Slovenj Gradec
V času projekta bodo na različnih šolah organizirali delavnice in aktivnosti na temo zdrave prehrane, seznanili jih bodo z razvojem kmetijske tehnologije in spregovorili o težavah ljudi zaradi lakote in revščine. Ker bo leto 2021 tudi mednarodno leto sadja in zelenjave bodo aktivnosti podrejene predvsem tej tematiki.
Model stol – nekdo misli nate
Teme: Globalno državljanstvo, Kultura miru in nenasilja, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje
Nosilec: Osnovna šola Maksa Pleteršnika Pišece
Pogovorna delavnica na določeno temo, barvanje starih stolov z modro barvo, pisanje pomembnih besed ali sporočil z rumeno barvo. Stol dobi svoj pomen v skupini ali se ga podari drugi ustanovi.
Moje pravice
Teme: Kultura miru in nenasilja, Kulturna raznolikost, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Frana Kranjca
Medkulturni dialog je eden izmed ključnih pogojev za bivanje na skupnem planetu. Zato so človekove pravice tema, ki nas bo tudi letos povezovala v nacionalnem Unesco ASP projektu MOJE PRAVICE. Kajti pomembno je, da mladi poznajo človekove pravice in z njimi tudi povezane odgovornosti, da jih razumejo in predvsem udejanjajo v vsakdanjem življenju
Pletemo niti mreže z zdravjem po dolgem in počez
Teme: Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Griže
Unescov projekt Pletemo niti mreže z zdravjem po dolgem in počez bomo izvedli v petek, 20. 11. 2020, na dan slovenske hrane. K sodelovanju vabimo Unescove vrtce, osnovne in srednje šole ter vzgojno-izobraževalne ustanove Spodnje Savinjske doline in tujine. Vljudno vabljeni, da skupaj soustvarimo ta dan!
Učenec poučuje: TEMA ni določena
Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Kultura miru in nenasilja, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: IV. osnovna šola Celje
Ob svetovnem dnevu učiteljev, 5. oktober, smo dan želeli obeležiti malo drugače. Učencem ponudimo možnost, da se sami preizkusijo v vlogi vzgojitelja/učitelja/profesorja, da sami oblikujejo učni proces. Projekt se izvaja določen dan, na daljavo, na prijavljenih šolah. Po izvedbi projekta se vodji projekta pošlje evalvacijsko poročilo.
Unescovi vrtički: V sodelovanju z naravo sam pridelam hrano
Teme: Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Zreče
S projektom želimo otroke vzpodbuditi za opazovanje narave, jih navdušiti, da preživijo čim več časa na prostem, jih seznaniti in razumeti, da nam narava lahko veliko nudi in nas veliko nauči. Ob raziskovanju in opazovanju rastlin in živali v naši okolici in šolskem vrtu se bomo učili živeti z naravo, se učili odgovornosti do okolja, poskrbeli za svoje zdravje…
Večerja
Teme: Kulturna raznolikost, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: GRM Novo mesto, Srednja šola za gostinstvo in turizem
Na naši šoli veliko pozornosti posvečamo gastronomiji in kulinariki ter kulturi prehranjevanja, saj je to temeljna vsebina naših izobraževalnih programov, želimo pa, da si vsi mladostniki oblikujejo lasten odnos do prehrane in presodijo prehranjevanje kot vrednoto ter tako usvojijo trajnostno skrb za zdrav življenjski slog. Želimo spodbuditi mladostnike, da pri pripravi Večerje strpno sodelujejo, spoznavajo kulinarično dediščino razl. skupin, se zavedajo okoljskih problemov, ki se pojavljajo pri pridelavi hrane, in iščejo možnosti reševanja le-teh. Še nekateri dodatni cilji: Cilji projekta: - osveščati o pomenu zdrave prehrane - uporabiti ekološko pridelane sestavine lokalnega izvora - uzavesti pomen priprave posebnih (svečanih) obrokov hrane kot obreda - pripraviti tradicionalne jedi (v sodobni preobleki) in navezati na kulturno dediščino - ponuditi jedem ustrezno pijačo - osveščati o bontonu pri uživanju hrane - dekorirati prostor in jedi , ...
Vzgajamo zelišča: V starem iščem novo
Teme: Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Jožeta Krajca Rakek
Projekt VZGAJAMO ZELIŠČA »V starem iščem novo.« zbuja zanimanje za naravoslovje, natančneje za čudoviti svet zelišč, s poudarkom na domačih zeliščih; t. i. plevelih, pri katerih s pomočjo starih vedenj išče nove pristope pri ravnanju z zelišči.
Živa knjižnica
Teme: Kulturna raznolikost, Kultura miru in nenasilja, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Gimnazija Novo mesto
Živa knjižnica je projekt, ki nagovarja temeljne cilje in vrednote Unesca. Je sredstvo, s katerim preko inovativne metode aktivnega dialoga ozaveščamo in izobražujemo o človeških vrednotah, človekovih pravicah in spodbujamo razpravo o predsodkih in stereotipih v družbi. Metoda Žive knjižnice sooči bralca/bralko z lastnimi predsodki in stereotipnimi predstavami ter nudi konkretno možnost se v živo srečati z lastnim stereotipom.