Šolsko leto 2020 / 2021
Ciljna skupina
- OŠ, 1. - 3. razred (14)
- OŠ, 4. - 6. razred (14)
- OŠ, 7. - 9. razred (14)
- srednja šola (13)
- vrtec (12)
Teme
- Globalno državljanstvo (7)
- Kultura miru in nenasilja (7)
- Kulturna dediščina (8)
- Kulturna raznolikost (9)
- Medkulturno učenje (9)
- Trajnostni razvoj (9)
- Trajnostni življenjski slog (4)
Ključne besede
- Biotska raznovrstnost (4)
- Cilji trajnostnega razvoja (SDG) (6)
- Demokracija in pravičnost (7)
- Diskriminacija (4)
- Enakopravnost spolov (4)
- IKT (6)
- Jeziki (11)
- MUN - Model UN / Model UNESCO (1)
- Medijska in informacijska pismenost (7)
- Migracije in begunci (1)
- Mir (6)
- Naučiti se živeti skupaj (9)
- Oceani (1)
- Okolje (7)
- Podnebne spremembe (3)
- Preprečevanje nasilnega ekstremizma (1)
- Solidarnost (7)
- Spomin na holokavst (2)
- Staroselci (2)
- Suženjstvo in trgovina s sužnji (1)
- Svoboda izražanja (5)
- Toleranca (6)
- Umetna inteligenca (1)
- Umetnost (10)
- Vključenost in pravičnost (5)
- Voda (4)
- Whole-school approach (3)
- Zdravje in HIV/AIDS (1)
- Zmanjšanje tveganj pri nesrečah (1)
- Znanstveno izobraževanje (1)
- Človekove pravice (7)
- Šolsko nasilje (1)
- Šport in športne vrednote (2)
14 projektov
Branje – moje sanje
Teme: Kulturna dediščina
Nosilec: Osnovna šola Franja Goloba Prevalje
Skrb za ohranjanje kulturne dediščine, promocija branja
Kaj skrivajo miti in legende?/Cosa si nasconde dietro miti e legende?
Teme: Kulturna dediščina
Nosilec: Osnovna šola Vincenzo e Diego De Castro Piran
Učenci bodo na podlagi nesnovne kulturne dediščine skozi ljudsko izročilo, obarvano z miti in legendami, spoznavali pestro zgodovinsko dogajanje na naših tleh.
IdenTItet@
Teme: Globalno državljanstvo, Kultura miru in nenasilja, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Selnica ob Dravi
Identiteta je celota posameznikovih značilnosti, po katerih se loči od drugih ljudi. Identiteta nas opredeljuje. Identiteta nas druži. Brez identitete ne obstajamo … Vabljeni k sodelovanju v različnih aktivnostih, preko katerih bomo mladim približali razumevanje in sprejemanje pojmov, kot so drugačnost, večkulturnost, varovanje podatkov, s čimer bomo krepili tudi vezi med UNESCO šolami, izmenjali izkušnje poučevanja in utrjevali kompetence kritičnega mišljenja ter vseživljenjskega učenja.
Jezero je – jezera ni 2021 Dolenje jezero pri Cerkniškem jezeru
Teme: Kulturna dediščina, Trajnostni razvoj
Nosilec: Srednja gradbena, geodetska, okoljevarstvena šola in strokovna gimnazija Ljubljana
Udeleženci se bodo naučili opazovati svojo okolico, spoštovati ljudi, naravo in arhitekturno dediščino kraja. S strani mentorjev je poudarjena skrb za osebnostni razvoj vsakega posameznika in skrb za materni jezik, skrb za zdrav način življenja, skrb do okolja in dediščine. Z delom na delavnici in v skupini pridobijo izkušnje, ki jih ne morejo v razredu in v skupini znanih ljudi. Delavnice se bodo izvajale na prostem in bodo izvedene glede na število prijavljenih: - gradbena delavnica: Vaška arhitektura, umetniško-sakralni spomeniki - okoljevarstvena delavnica: Analiza jezerske vode, - ekološka delavnica: Izdelava mozaikov, - likovna delavnica: Akvareli - novinarska delavnica: e Jezerski list, - fotografska delavnica: Jezero foto utrinki. Okvirna časovnica tabora, ki bo potekal 15. aprila 2021: - 8.30 do 9.00 prihod, uvodni pozdrav, malica in razdelitev po skupinah. - 8.00 do 13.00 delo v delavnicah in oddaja izdelkov - 13.15 kosilo - 14.00 do 15.00 zaključna prireditev s predstavitvijo izdelkov
Jezikajmo – zbliževanje kultur
Teme: Globalno državljanstvo, Kultura miru in nenasilja, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Osnovna šola prof. dr. Josipa Plemlja Bled
Projekt Jezikajmo ─ Zbliževanje kultur se bo letos odvijal že šesto leto. Vsako leto skušamo preko glasbe, plesa, recitacij in gledaliških odlomkov preplesti mnogo raznolikih kultur in jezikov ter jih združiti v eno umetniško zgodbo, s čimer želimo mlade naučiti spoštovanja medkulturnega bogastva.
Kralj Matjaž pod goro Peco
Teme: Kulturna dediščina, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Črna na Koroškem
V okviru projekta na šoli izvedemo dvodnevni tabor, na katerem učenci in dijaki spoznavajo naš kraj in v mešanih skupinah gradimo snežne gradove. Sodelujejo lahko tudi na foto natečaju, IKT natečaj - tu rišejo z različnimi aplikacijami stripe na temo kralja Matjaža in ustvarjalnem natečaju, ki je namenjen mlajšim otrokom.
Mednarodni tabor Premikamo meje
Teme: Globalno državljanstvo, Kultura miru in nenasilja, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Osnovna šola Maksa Pleteršnika Pišece
Mednarodni tabor Premikamo meje predstavlja raziskovalni, kreativni in povezovalni model učne prakse, ki na različne načine povezuje šolo z njenim ožjim in širšim okoljem ter z mednarodnim prostorom.
Meja – naša preteklost in naša skupna evropska prihodnost
Teme: Globalno državljanstvo, Kultura miru in nenasilja, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Gimnazija Nova Gorica
Slovenci, Italijani in Furlani ponovno odkrivamo prostor, ki je bil v 20. stoletju nasilno razdeljen in je ločeval romanski in slovanski svet. Kot člen v mreži, ki je odprta navzven, se skušamo tudi sami odpirati drugim in samim sebi. Projekt, ki ga vodimo, povezovalno spodbuja ustvarjalnost dijakov, učiteljev in mentorjev.
Model stol – nekdo misli nate
Teme: Globalno državljanstvo, Kultura miru in nenasilja, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje
Nosilec: Osnovna šola Maksa Pleteršnika Pišece
Pogovorna delavnica na določeno temo, barvanje starih stolov z modro barvo, pisanje pomembnih besed ali sporočil z rumeno barvo. Stol dobi svoj pomen v skupini ali se ga podari drugi ustanovi.
Platforma raznolikosti
Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Trajnostni razvoj
Nosilec: Osnovna šola Fokovci
Smo v času hitrega razvoja IKT-ja, ko fotografiranje in snemanje ter obdelava in priprava multimedijskih vsebin postaja del vsakdana naših učencev, način beleženja njihovih dogodkov in spominov. Zato smo jim želeli približati čudoviti svet narave in zapuščino naših prednikov skozi fotografski- ali videoobjektiv, skozi obdelavo posnetkov, pripravo ustvarjalnih e-gradiv, ki bi jih lahko delili s svojimi vrstniki in na svojevrsten način doživljali naravne in kulturne posebnosti svojega okolja. Oblikovali smo platformo (http://platforma-os-fokovci.splet.arnes.si/), na kateri objavljamo pripravljena gradiva, da so dostopna tudi ostalim. Skozi večletni projekt, kjer vsako leto izberemo eno izmed tem, vezanih na naravno ali kulturno dediščino, želimo zbrati raznoliko gradivo, ki bo pričalo o naravni in kulturni raznolikosti naše dežele oz. vseh vključenih v projekt. S poudarkom na pripravi e-gradiv želimo spodbuditi medpredmetno povezovanje v vzgojno-izobraževalnem procesu, z izborom tem, ki se dotikajo tako naravne in kot kulturne dediščine, pa zavedanje o pomenu ohranjanja le-te za nadaljnje rodove in pomen medgeneracijske povezanosti.
Tujejezični recital Jezik – kultura in tradicija
Teme: Globalno državljanstvo, Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Gimnazija Škofja Loka
Projekt Tujejezični recital Jezik - kultura in tradicija je tradicionalni Unescov projekt Gimnazije Škofja Loka. Poudarja pomen rabe tujih jezikov skupaj z rabo materinščine. Jezik je orodje za sporazumevanje, obenem pa se z jezikom učimo kulture naroda, spoznamo njegovo zgodovino in kulturno dediščino. S temi spoznanji širimo obzorja znanja in duha, našo toleranco do drugačnih, predvsem pa bogatimo svojo lastno izobrazbo. V šolskem letu 2020/21 Gimnazija Škofja Loka praznuje 70letnico. Rdeča nit vseh prireditev ob obeležitvi obletnice je Čas in moto praznovanja »In vendar se vrti…). Tematiko in naslov recitala bomo tako letos povezali s praznovanjem.
Tvoj jezik, moj jezik
Teme: Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje
Nosilec: Osnovna šola Šmihel
Projekt bo s pomočjo literarnih besedil (različnih glede na starostno stopnjo prijavljenih šol) predstavil romski jezik. Učenci bodo spoznali osnovno besedišče in skozi literarno delo tudi romski vsakdan.
Učenec poučuje: TEMA ni določena
Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Kultura miru in nenasilja, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: IV. osnovna šola Celje
Ob svetovnem dnevu učiteljev, 5. oktober, smo dan želeli obeležiti malo drugače. Učencem ponudimo možnost, da se sami preizkusijo v vlogi vzgojitelja/učitelja/profesorja, da sami oblikujejo učni proces. Projekt se izvaja določen dan, na daljavo, na prijavljenih šolah. Po izvedbi projekta se vodji projekta pošlje evalvacijsko poročilo.
Z odra na oder
Teme: Kultura miru in nenasilja, Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Leona Štuklja Maribor
Projekt Z Odra na oder je namenjen druženju, spoznavanju in prikazu dela osnovnošolskih gledaliških skupin ob uresničevanju UNESCO ciljev. Nastopajoči lahko brez treme in strahu pred ocenjevanjem prikažejo lastno ustvarjalnost svojim vrstnikom in vsem ostalim obiskovalcem.